• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-02 13:14
Wie kan mij helpen,

Ik heb zojuist windows XP geinstalleerd, maar nu kan ik met geen mogelijkheid m`n camera er onder gebruiken.

Ik dacht dat ie hem automatisch moest herkennen, maar nee hoor.
Ik heb al meerdere malen de WIA-drivers geinstalleerd en verwijderd, maar helaas.

Het enigste wat ie aangeeft is dat , wanneer ik m`n A40 aanzet, nieuwe hardware gevonden --> en geinstalleerd, daarna krijg ik een scherm met de melding:
Power shot A40, default, selecteer het programma dat u voor deze aktie nodig heeft, maar ik kan er geen keuze in maken, dus kan ook niet op de ok knop klikken.

Wat doe ik verkeerd, onder ME geen enkele problemen mee gehad, en toen onder XP ook niet, maar na m`n nieuwe installatie dus wel.

Als ik onder "mijn dokumenten" --> "mijn afbeeldingen" kijk, geeft ie de melding:
de computer kan de camera of scanner niet decteren, zorg ervoor dat het aparaat aanstaat en op de juiste manier gekoppeld is aan de computer.

Maar dit kan maar op 1 manier.

dus wat die ik verkeerd ...

alvast bedankt.

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
nou, wat dacht je van via apparaatbeheer, de drivers updaten? Werkt goed hoor :).

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:59

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Vreemd, ik heb hier ook XP met een PS40, gewoon CD erin gestopt en deed het prima. Je kan even op de website van Canon kijken of er nieuwere drivers zijn. Kijk ook even in de devicemanager of er ergens gele uitroeptekens staan, dat wijst ook op driver problemen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• pvdlaan
fredkroket schreef op 10 februari 2003 @ 20:45:
nou, wat dacht je van via apparaatbeheer, de drivers updaten? Werkt goed hoor :).
ja dat heb ik al gedaan, maar dat werkt dus ook niet !

Verder heb ik de laatste driver via canon.nl gedownload, maar ook helaas,
hij geeft dan aan dat er al een wia driver geinstalleerd is en als ie dan verder gaat verwijderd ie de bestaand en installeerd ie de nieuwe, maar de camera ziet ie nog niet

• pvdlaan
sorry, het is al opgelost,
heb irfanview geinstalleerd en zoombrowser (van canon)en nu geeft ie wel de keuze aan.

Verwijderd

:/, ik dacht dat je nog wel zo slim was om zo'n cd'tje wat erbij zit te installeren... :/

• pvdlaan
ik dacht dat XP de camera volledig zou herkennen en dat de extra software er niet nodig bij was, dus dat je onder mijn afbeeldingen ook je camera kon lezen.
Maar helaas is dat dus niet het geval en moet je blijkbaar toch alle door canon meegeleverde software installeren.

Helaas maar het is nou eenmaal zo

Pagina: 1