Toon posts:

Monitor in standby?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vreemd probleem:

Na 20 minuten (ongeveer) gaat mijn monitor spontaan in standby stand.
Ik heb al in het BIOS gekeken, en de PowerManagement aangepast, maar dit werkt niet. Verder nog de XP instellingen aangepast, maar ook dit helpt niet.

Systeem: ABIT KT7 plus Duron 800, Geforce 4 Ti4200 128Mb.

Het gekke is, vandaag deed mijn PC het een uur lang wel, en nu is het weer om de 15-20 minuten raak.

Wat zou dit kunnen zijn??

Wat ook vreemd is, als hij 'eruit schiet' dan moet ik minimaal 5 minuten wachten voordat 'ie het weer doet. Temperatuur probleem is het ook niet, de kast is 21 graden, processor 28. Stressed 30 om 38 graden.

:?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Mag ik aannemen dat je ook bij de instellingen in het menu van de monitor heb gekeken?

En, niet onbelangrijk, welke monitor?

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ook gekeken ja, het is een Compaq MV900 (19")

Verwijderd

Ik heb ook eens zo iets gehad, alleen bij mij gebeurde het heel onregelmatig. Ik hoorde dan een tik en ging het beeld op zwart.
Dat was zeker niet standby, maar gewoon een defecte monitor. Het ging vanzelf steeds vaker voorkomen, en het enige dat hielp was de monitor uit- en dan weer aanzetten.
Bij mij ging het om een VieuwSonic E95.

Weet je zeker dat je monitor op standby gaat? Ik bedoel, ik neem aan dat je actief met de pc bezig bent als het gebeurd, of gebeurd het alleen als de pc idle is?
Het lijkt mij zo te horen een defecte monitor.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die monitor gaat echt in standby stand, en is met geen mogelijkheid aan te trappen.

Ik ga hem vanavond voor de zekerheid nog eens aan de laptop hangen, om definitief uit te lsuiten dat het de monitor niet is.

Enige wat er in de afgelopen tijd aan veranderd is (qua configuratie) is een andere voeding (van 235 Watt naar 350 Watt) en een andere behuizing.
De oude voeding heb ik al een keer teruggeplaatst, echter dat was het probleem niet.
Blijft het ombouwen naar de originele kast nog over, alleen kan ik me met geen mogelijkheid indenken dat de kast de oorzaak is van het probleem.