AMD Athlon XP 2200+ op MSI KT333 Ultra Aru

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10-2025

TheWizzard

Everything we R will never die

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Ik heb het volgende mobo: De MSI KT333 Ultra ARU (met raid, usb 2.0 etc.) met daarop een athlon xp 2200+ en 2 maal over 512mb ddr ram pc2700 (333mhz) dat alleen loopt op 2,5 cas (samsung geheugen dacht ik). Verder heb ik een pci netwerk kaart, een pci sb-audigy, een agp gf4-ti4200 64mb van leadtek, een pci realmagic xcard, een pci pinnacle pctv pro tv kaart. Als cpu cooler heb ik de cooler master hcc01 met heatpipes. Mijn kast is een Antec performance plus Soho file server 1080AMG met daarin 4 maal een 80mm fan, 2maal aan de voorzijde intake en 2 maal aan de achterzijde outtake en aan de zijkant trouwens een een 80mm fan voor cooling van de grafische kaart. Verder heb ik best veel kabels erin liggen, deze moet ik nog bij elkaar binden met van die ty-straps. Verder heb ik nog 6 hd's erin zitten (onder elkaar gestapeld, want daar is ruimte voor) wat voor een formidable 320 gig zorgt. Dit is trouwens niet om op te scheppen ofzo hoor. Ik zou slechts van jullie experts willen weten wat voor mij de mogelijkheden tot overclocken zijn. Overclocken voor wat betreft de cpu e.d. en mogelijk nog de vga kaart (met de nieuwste riva tuner 12.2). Kunnen jullie mij tips geven of hiermee helpen, dwz uitleggen wat mogelijk is?

Alvast bedank ik jullie voor jullie expertise en hulp/tips.

Groet,

TheWizzard

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

Verwijderd

Wij kunnen toch niet weten hoe ver JIJ kunt komen. dat moet je zelf uitzoeken.

maar eh. begin maar in je mobo bios je fsb te overclocken.,

Verwijderd

niet groeten iig -> faq werk.

mooie config als ik t mag zeggen (offtopic)

en ja overklokken gaat eignelijk altijd t zelfde fsb en multiplier werk en kijken wanneer die stabiel loopt -> ook faq werk toch?

maar ik zie dat je nog niet heel lang aangemeld bent, maar ik neem niet aan dat dat er mee te maken heeft, want je moet toch wel weten dat dit soort dingen in de faq te vinden zijn?

• TrasherXL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11-2025

TrasherXL

Bicky burger for life

idd check ook de faq en search eens, zijn genoeg mensen met dat mobo en die cpu

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

Verwijderd

Het spijt me dat we als tweakers zo bot en onbehulpzaam overkomen, maar het klopt dat er hier faq's voor zijn. We helpen je graag als het heel fout of goed gaat.
Slotje.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 20:45 . Reden: link toevoegen ]

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10-2025

TheWizzard

Everything we R will never die

Topicstarter
ja oke dat is wel waar over die faq, die had ik ook wel doorgenomen, maar dat is alleen maar een algemeen verhaaltje. Mijn vraag was juist dat ik graag zou weten van jullie, gebaseerd op jullie eigen gebruikerservaringen, of jullie zo weten wat met mijn configuratie mogelijk is en of jullie al waardes weten die bekend en getest zijn.

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

iedere systeem is en reageert anders wat overclocken betreft, dit zul je toch echt zelf moeten uitvinden...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
je zal wel met één ding moeten oppassen... de warmte. Die hd's maken wel wat warmte. Een paar fans die naar buiten zuigen voor die HDD doen geen kwaad. ( Niet op de fans blazen, anders blaas je al die warmte in je kast. (niet slim hé.)).

Verwijderd

kom nou met een SLOTJE want zo staat strax alles vol met die onzin

• jvvv
zo erg is het nu ook niet... en er moet toch niet altijd direct een slotje op. Laat de hoofdposter mischien even reageren op opmerkingen en dan na een dagje een slotje.

Verwijderd

kzal hem toch al een idee geven, ik heb ook de 2200+ op een A7V8X en ik haal de 2 ghz ermee (13.5*133). ik kan ook op 166*10.5 draaien maar ik heb 266 geheugen voor het moment

• jvvv
ja multiplier knoei... Een xp unlocken is niet 'zo' eenvoudig.

Verwijderd

jvvv schreef op 10 februari 2003 @ 22:05:
zo erg is het nu ook niet... en er moet toch niet altijd direct een slotje op. Laat de hoofdposter mischien even reageren op opmerkingen en dan na een dagje een slotje.
zo erg is het ook niet maar voor dit soort zaken had je toch dat grote overclock resultaten topic. leuk dat iemand een "apart"topic openent maar je kon het toch net zo goed in zo'n grote zetten .
tjonge tjonge wat heb je nu al? een : Grote overclock results , een DDR ram , water koeling . wow zo gaat het beter de goeie kant op vind IK

Verwijderd

Het topic is niet gesloten, kennelijk hebben de mods een reden. Laten we hiervan gebruik maken!

Wizard, doe een paar overklokpogingen, ik neem aan dat je dat nog wilt, en post hier je bevindingen en ideeën, dan kan je hier nog iets van leren. Gewoon proberen. Ik neem aan dat je ondertussen in de faq wel de fsb en multiplier hebt lewren kennen. Good luck.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 20:59:
Het topic is niet gesloten, kennelijk hebben de mods een reden. Laten we hiervan gebruik maken!

Wizard, doe een paar overklokpogingen, ik neem aan dat je dat nog wilt, en post hier je bevindingen en ideeën, dan kan je hier nog iets van leren. Gewoon proberen. Ik neem aan dat je ondertussen in de faq wel de fsb en multiplier hebt lewren kennen. Good luck.

Ja, helaas.. :D

Ik heb een soortgelijke draad opengelaten en dat is deze:
Athlon Xp B-Core 2400+ @ 2111.93 MHz
Misschien kan de TS daar wat mee?

Deze draad is echt een faq draadje. Ik kan er niet omheen :| Als de topicstarter even de FAQ leest en even wat begint te pielen in de bios komt het vast wel goed :) Dit is geen slecht topic, maar wel een beetje basic voor DOC en makkelijk te vinden met wat lezen en een beetje tijd/geduld :) Ook zie ik geen enkele inspanning van de TS om zelf aan de slag te gaan.. :/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.