[Linux beginner]FTP folder te groot om op cd te branden

Pagina: 1
Acties:

• Boondock_Saint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11-2023
Ik wil Mandrake 9.0 installeren en heb dus alles wat op

ftp://ftp.nl.uu.net/pub/linux/mandrake/9.0/i586/

staat, gekopieerd naar m'n eigen pc. Het probleem alleen is dat het niet allemaal op een cd past (800+ mb). Mijn vraag is welke files en folders van bovenstaand adres ik op de cd moet zetten (of liever gezegd, welke kan ik weg laten).

Ik heb de Got FAQ, readme.txt en install.txt al doorgelezen maar daar gaan ze er allemaal vanuit dat ik die cd al heb.

Mensen zeggen dat ik de iso op cd moet branden maar dat heb ik met Slackware (geen goeie keuze voor mij, weet ik nu :) ) al geprobeerd en dat kan ie niet booten. Een bootfloppy is voor mij geen optie want ik heb geen floppydrive, maar dat moet ook niet nodig zijn want als je kijkt bij bovenstaande URL dan zie je dat daar een autorun file bij zit.

Blasphemy is a victimless crime

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
gewoon de iso nemen

ftp://ftp.nl.uu.net/pub/linux/mandrake/iso/

[edit] niet goed gelezen :X
maar iso is toch echt het makkelijkst. Misschien doe je iets fout waardoor ie niet wil booten :?

[ Voor 52% gewijzigd door Palomar op 10-02-2003 20:26 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Boondock_Saint schreef op 10 februari 2003 @ 20:23:
Mensen zeggen dat ik de iso op cd moet branden maar dat heb ik met Slackware (geen goeie keuze voor mij, weet ik nu :) ) al geprobeerd en dat kan ie niet booten. Een bootfloppy is voor mij geen optie want ik heb geen floppydrive, maar dat moet ook niet nodig zijn want als je kijkt bij bovenstaande URL dan zie je dat daar een autorun file bij zit.
hoe wil je die install dan starten, als het niet van cd en/of floppy kan :?

• Boondock_Saint
Palomar schreef op 10 February 2003 @ 20:25:
gewoon de iso nemen

ftp://ftp.nl.uu.net/pub/linux/mandrake/iso/

[edit] niet goed gelezen :X
maar iso is toch echt het makkelijkst. Misschien doe je iets fout waardoor ie niet wil booten :?
Ok. ff idiot check dan:

Nero -> brand data cd -> compile -> *isobestand*.iso -> branden
-> cd in brander laten zitten (is primary slave) -> rebooten (bios staat al op cdrom booten)

Dan zegt ie not found.

Ik ga het nog een keer met de Mandrake iso bestanden proberen, I'll let you know.

• Boondock_Saint
Erkens schreef op 10 februari 2003 @ 20:26:
[...]

hoe wil je die install dan starten, als het niet van cd en/of floppy kan :?
van cd hoort te kunnen, floppy heb ik niet.

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:49
En als je dan dat cdtje in windows bekijkt, zie je dan 1 bestand? Je moet in Nero het file menu nemen en dan 'burn image' oid. Daarna kan je in explorer de cd bekijken en zie je een directory structuur. Gebruik een rw als je verwacht het fout te gaan doen :P

• Boondock_Saint
balk schreef op 10 February 2003 @ 20:33:
En als je dan dat cdtje in windows bekijkt, zie je dan 1 bestand? Je moet in Nero het file menu nemen en dan 'burn image' oid. Daarna kan je in explorer de cd bekijken en zie je een directory structuur. Gebruik een rw als je verwacht het fout te gaan doen :P
Ik denk dat dat het is, want ik zie onder windows inderdaad maar 1 bestand. Ik heb geen 'Burn Image' gedaan en herinner mij nu dat ik toen nog zat te twijfelen of ik dat moest doen of niet.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Boondock_Saint schreef op 10 February 2003 @ 20:37:
[...]

Ik denk dat dat het is, want ik zie onder windows inderdaad maar 1 bestand. Ik heb geen 'Burn Image' gedaan en herinner mij nu dat ik toen nog zat te twijfelen of ik dat moest doen of niet.
je hebt dus de iso op de cd gezet ;)
gewoon nog een keer branden alleen dan als "image" branden, een iso kan je namelijk zien als een "soort" archief waar alle files enzo inzitten, door "burn image" worden al deze bestanden op precies dezelfde plek gezet als de originele cd ;)

Verwijderd

Boondock_Saint schreef op 10 februari 2003 @ 20:29:
[...]

Ok. ff idiot check dan:

Nero -> brand data cd -> compile -> *isobestand*.iso -> branden
-> cd in brander laten zitten (is primary slave) -> rebooten (bios staat al op cdrom booten)

Dan zegt ie not found.

Ik ga het nog een keer met de Mandrake iso bestanden proberen, I'll let you know.

Het is redelijk lang geleden dat ik met Nero gewerkt heb, maar je moet wel de optie uit het menu halen die iets zegt als "Burn image".

[edit]
Zie ook de SA-faq of gebruik de search:
http://arethusa.tweakers....RS=XF10---O&xDEFAULTOP=or

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 22:15 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

:D

Nou ja, nu heb je eigenlijk ook alleen maar CD1 nodig omdat je nu je eigen lokale ftp-mirror hebt :D
Kun je de rest over je netwerk installeren :D

Basisinstall en de rest van je FTP binnenhalen... als je lokaal een ftp server opzet kun je deze in urpmi gebruiken :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:57

deadinspace

The what goes where now?

balk schreef op 10 februari 2003 @ 20:33:
Gebruik een rw als je verwacht het fout te gaan doen :P
RWs werken niet altijd goed. Dit komt afaik doordat de code die BIOSsen gebruiken om van CD te booten primitiever is (met minder errorcorrectie e.d.) dan die van een volledig OS, wat problemen op kan leveren bij het booten en/of installeren vanaf een RW.

Dit hoeft niet fout te gaan, maar het komt wel eens voor dat rare problemen bij het installeren als sneeuw voor de zon verdwijnen als er Rs gebruikt worden ipv RWs.

Verwijderd

Mischien dat je toch ff ergens een floppy drive kan lenen. Scheelt je een hoop gezeur denk.

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 19:51
Boondock_Saint schreef op 10 February 2003 @ 20:23:
[..]
Een bootfloppy is voor mij geen optie want ik heb geen floppydrive, maar dat moet ook niet nodig zijn want als je kijkt bij bovenstaande URL dan zie je dat daar een autorun file bij zit.
[..]
offtopic:
autorun is wat anders als booten van CD hoor ;)

Rookworst zonder R is ook worst.

Pagina: 1