Toon posts:

Via netwerk een ftp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik deel mijn internet met sygate over meerdere computers, maar ik wil een ftp server maken op al mijn computers, zodat iemand op inet er ook op kan. Maar het lukt me maar niet (alleen op de computer waar direkte verbinding is met inet)

Iemand die me kan helpen?

Tx,
Stekeltje

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 08:36

Scraper

ErikJ

Ken sygate niet, maar denk dat je in de richting van het portmappen moet zoeken, tenminste als dat in sygate aanwezig is.

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 15:45

Metzie

Nyaano !

Dat kan niet omdat sygate de toegang blokkert, plus dat jou pc's in jou interne netwerk een public ip range hebben. Die niet op het internet werkt.

Wil je je ftp over meerdere pc's verdelen, maak dan op al je pc's een share aan.
Op je mainpc, map networkdrives naar die shares toe (bijv Z: naar \\pcnaam\sharename), zo kan je en grote ftp opzetten.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Als je wilt dat alle pc's achter sygate berijkbaar zijn moet je poorten redirecten.
Dat doe je in de apprule.cfg file van sygate.
Als je de handleiding daar ook in leest dan moet het wel te volgen zijn.
Als je wilt testen moet je het wel van buitenaf doen en als je poorten redirect zorg er wel voor dat je met de client van buitenaf de goede poort toekent.
Je ftp server moet ook passive transfers aan kunnen anders werkt het feest nog niet.
Config je ftpserver wel zo dat je geen files kan executen.
Als iemand een trojan stuurt dan kan hij die ook executen en heb je een gaatje in je netwerk erbij.....