Toon posts:

MDK 9.0 IPTABLES werkt soms wel soms niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het beveiligen van mijn linux server, deze draait nu een simpel iptables script voor het delen van internet en minimale beveiliging. Nu ben ik zelf wat aan het knutselen geweest, en toen kwam ik erachter dat wat ik ook probeerde alle poorten bleven open staan.

Vervolgens heb ik wat scriptjes van internet geplukt en als ik deze gebruik dan blijven mijn poorten ook openstaan, terwijl dat volgens de beschrijvingen die erbij zitten absoluut niet zou mogen.
Ik heb bijvoorbeeld ook een aantal scripten uit dit topic [rml][ IPTABLES] Commentaar gevraagd op firewall.[/rml]
geprobeerd maar deze werken ook niet.
Als ik bijvoorbeeld het script van stolman draai dan staan na afloop nog steeds alle poorten open.

Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat de manier van testen die ik hanteer niet klopt.
nu gebruik ik nmap 192.168.0.1 voor het controleren van poorten lokaal en nmap 62....... voor het controleren van mijn externe open staande poorten.

Ik ben hier nu al geruime tijd mee bezig en heb eigenlijk nog geen antwoord kunnen vinden op de vraag: waarom blijven al die poorten open staan.

Verwijderd

Je zal je machine moeten scannen vanaf een andere computer buiten je netwerk. Anders zit je zeg maar aan de verkeerde kant van je firewall :) Scan je zelf maar eens vanaf www.grc.com

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 20:18:
Je zal je machine moeten scannen vanaf een andere computer buiten je netwerk. Anders zit je zeg maar aan de verkeerde kant van je firewall :) Scan je zelf maar eens vanaf www.grc.com
Inderdaad als ik vandaar test zijn de meeste poorten dicht. Ik ging er van uit dat je dit ook zelf zou kunnen scannen met: nmap <extern IP>
Blijkbaar niet dus. |:(
Weten we dat ook weer