Toon posts:

Na afsluiten regelmatig rebooten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik m'n PC wil afsluiten komt het wel eens voor dat De PC normaal afsluit, maar i.p.v. dat deze uit gaat begint hij te rebooten. Nu is echter het probleem dat deze in de BIOS blijft hangen. De PC werkt weer goed wanneer de stekker er een aantal minuten uit is geweest. Het is niet duidelijk wanneer dit probleem zich voor doet. Is dus niet te reproduceren. Soms gebeurt het wel 10 x in 1 week en soms ook gewoon helemaal niet. Help!!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb het idee dat je machine niet geaard is... klopt dat?
dat zou namelijk genoeg verklaren.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dat checken dan?!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Heb je een geaard stopcontact?

Verwijderd

Topicstarter
Stekker hangt aan verdeeldoos. Verdeeldoos hangt aan niet-geaarde wandcontactdoos. Kan dat het probleem veroorzaken dan?!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 20:22:
Stekker hangt aan verdeeldoos. Verdeeldoos hangt aan niet-geaarde wandcontactdoos. Kan dat het probleem veroorzaken dan?!
Dan is de kring iig niet geaard, Vaak geeft dat gezeur met je comp.
Aard de zooi eerst eens en kijk dan wat hij verder doet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 20:22:
ja, zelf ook gehad zelfde probleem stekkerdoos aarden en dan heb je waarschijnlijk alles weer voor elkaar

Verwijderd

Topicstarter
Gaan we checken! Mocht het de oplossing zijn...... dan een grote thanx jullie kant op! :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 20:32:
Gaan we checken! Mocht het de oplossing zijn...... dan een grote thanx jullie kant op! :)
Eindelijk iemand die aan ons beide denkt ;)

maarre, even nog een serieuze opmerking, als het gelukt is, post het dan ook hier even. Is makkelijk voor als iemand met een soortgelijk probleem zit. Gebeurt namelijk niet altijd, en dat is toch jammer.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-08 22:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Mja, ik heb er hier last van dat 1. Alles onder stroom staat :P Hele netwerk duz :D

En verder dat m'n pc niet boot soms, moet ik eerst pwr switch omzetten, tijdje op pwr duwen, powerswitch weer aan en dan doettie het weer...

Erg appart... Maar hier ook: Geen aarding...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
Aaaiight, ik laat het wel weten wanner het gelukt.
Zal wel ff duren i.v.m. uitgebreid testen.
:)

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag heppik m'n wandcontactdoos geaard, dus we gaan het deze week checken. Afwachten duS!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke OS draai je? Zulke gevallen hoeven niet perse aan hardware liggen ;)

[search=rebooten na afsluiten]

[ Voor 19% gewijzigd door BalusC op 17-02-2003 08:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
XP, maar ik moet zeggen dat het sindsdien niet meer is voorgekomen. We wachten het deze week ff af. Mocht het niet meer voorkomen....... Prima. Komt het onverhoopt toch nog voor gaan we verder checken.

• ruudbeest
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 23:17
he dat hebt ik ook met mijn vaders pc, alleen is dit gaan gebeuren toen ik winxp prof. had geinstalleerd.
ligt het dan toch aan iets anders???

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:17
Misschien loopt je computer vast/krijg je een error als je afsluit waardoor je computer zichzelf reboot.
Dat heet reboot on error, ik weet niet of dat ook werkt als je afsluit, maar je zou het kunnen testen door het uit te zetten:
Als je computer opnieuw opstart als je een spel laadt, zet dan de functie “reboot on failure” uit, deze is te vinden in Control Panel => System => Advanced => Settings knopje bij “Startup and Recovery” => “Automatically restart” uitzetten onder het kopje “System failure”. Als het goed is krijg je nu, waar normaal je pc opnieuw opstartte, een BSOD voor je neus. Met de informatie die je daarin vind, kom je op de site van Microsoft meestal al een aardig end.
Uit de SPV FAQ, maar dat maakt niet uit :P

The devil is in the details.

Verwijderd

De specs van je pc zijn toch wel aardig belangrijk.......

Verwijderd

Topicstarter
P4 2,553 GHz, Gigabyte 8PE667 Ultra, 512 MB DDR, Asus 8440 Ti 128 MB TV Out, WD 80GB & WD 30GB.
Dit alles met XP Pro Ned draaiend.

Maar zou het aan de hardware kunnen liggen dan?!

Verwijderd

Topicstarter
Suggesties misschien?!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 17 februari 2003 @ 21:49:
XP, maar ik moet zeggen dat het sindsdien niet meer is voorgekomen. We wachten het deze week ff af. Mocht het niet meer voorkomen....... Prima. Komt het onverhoopt toch nog voor gaan we verder checken.
Doet het zich nog steeds voor dan? Heb je überhaupt wel keken naar mijn searchlinkje mbt "rebooten na afsluiten"? Daarin staan tientallen zo niet honderden suggesties..
Pagina: 1