Toon posts:

promise SX4000 raid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort bouw ik 19 inch racks 5u met Asus P4Pe 333ddr 4x 120gb WD JB 8m cache / fasttrack sx4000 / Matrox Parhelia 128mb / A-open dvd brander....... draai RAID 5

Probleem:

Heel vaak is de promise kaart de array aan het rebuilden.
Alle schiijven apart gecontroleerd maar geen fouten, promise geeft ook via de pam utility geen fouten aan wat betreft de schijf.

Op dit moment de laatset BIOS voor het ASUS bord (beta), drivers fasttrak in Windows de laatste en hetzelfde geld voor de Matrox kaart.

Het gaat om 2 dezelfde indentieke systemen met hetzelfde probleem.

Hiervoor hetzelfde systeem met 4x 60gb, geen enkel probleem............

Zijn er mensen die ervaring hebben met dit probleem..........????????

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Wat voor een voeding zit erin? Is het wel voldoende voor zo'n stevige config?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Niet direct met de SX4000 (staat ook hier gepland) maar misschien zit er bij de kaart FastCheck Monitor Utilty en staat daar de rebuild after .... hrs/minutes aan?

edit:
Ik meen me te herinneren dat ik een mail heb gehad van Promise dat de betreffende HD's nog niet waren getest met de SX4000.
Even gekeken en dat klopt inderdaad. Ze waren eind oktober nog met een test van diverse schijvenb bezig.

En misschien staat dat inmiddels wel op http://www.promise.com/support/file/PRO.FTSX4000.CR.v001.pdf.

[ Voor 59% gewijzigd door Guardian Angel op 10-02-2003 21:58 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Voeding 400 watt

en nee de insteling in de pam software betreffend rebuilding after staat uit.........

Verwijderd

Topicstarter
Volgens promise ligt de fout bij de bios van het promise kaartje, nl als je de computer binnen 5 minuten weer uitschakeld dan gaat de software ervan uit dat er een stroom storing is geweest en onderneemt actie, door te rebuilden.
Inmiddels de nieuwe bios maar moet ik nog uitproberen.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 21:07:
Volgens promise ligt de fout bij de bios van het promise kaartje, nl als je de computer binnen 5 minuten weer uitschakeld dan gaat de software ervan uit dat er een stroom storing is geweest en onderneemt actie, door te rebuilden.
Inmiddels de nieuwe bios maar moet ik nog uitproberen.
Mooi zo. Lees graag of dit de oplossing is.

Even terzijde.
Bevalt de kaart? Processorbelasting is volgens een test die ik las erg hoog.
Nog meer echte gebruikerservaring is zeer welkom.

ARME AOW’er

Verwijderd

MAD whizz

Welke versie van de BIOS heb jij dan?
Ik heb nl. gekeken op de internet-site van promise en daar staat een BIOS
met versie 1.01.0.1 en datum 2002/08/20.
Er staat ook dat dit de BIOS is waarmee het kaartje verstuurt wordt.

Ik had eerst ook problemen, maar dit lag aan het geheugen.
Ik heb inmiddels geen problemen meer, behalve dat mijn systeem af en toe heel traag is.

Ik heb een MSI 845PE MAX2 en een Intel Pentium 4 2,53GHz en 512 MB 266MHz DDR geheugen en een ASUS V9280/TD, dus mijn systeem moet geen probleem opleveren.

Verwijderd

Topicstarter
als je systeem heel traag is dan is hj waarschijnlijk aan het rebuilden heb je de pam software geinstalleerd, kijk dan maar eens wat er gebeurt.
Ik heb nog steeds geen kans gehad de nieuwe bios te testen, maar weet dat het ook voorkomt bij 80gb wd jb schijven.
De nieuwste bios kan je krijgen moet je even met Promise NL bellen.

Ze zijn bezig met een onderzoek, waarom dit alleen voorkomt bij grotere schijven, vooral 120gb.

Als het goed is zal er nog weer een nieuwe bios komen.

Trouwens je kan er voor zorgen dat je systeem snel blijft draaien bij rebuilden door het rebuilden op low te zetten zie de PAM software..

Verwijderd

Dan zal ik eens gaan bellen naar promise NL.

Ik zal ook het rebuilden op low zetten en kijken wat het systeem dan doet.

Ik overigens 2x WD 1800 JB harde schijven en 1x WD 800JB en 1x WD 800BB er in zitten, die nog niet gestripped of gemirrord zijn. Dus 4 losse arrays.
Lijkt mij dat ie dit niet hoeft te rebuilden.
Ik moet eerst de data veilig stellen voordat ik ga strippen.

Bedankt voor de info.

Verwijderd

Ik heb een SX4000 met 256 Kingston ECC en 4 x seagate barracuda 5 80 gb in raid 0. Doorvoersnelheid is 25 mb.... :-( Losse Barracuda 4 is 35 mb...
Bij Promise zelf dingen gecontroleerd, maar de kaart was ok. Met testschijven haal ik 100 mb. Van Promise vandaag een nieuwe bios gekregen, maakt niet uit. Van Seagate een nieuwe Firmware gekrgen, geinstalleerd en nou start mijn xp niet meer: halverwege het laden (Logo is al een beeld) blijft systeem hangen. Fijn he?
Heeft er iemand toevallig nog een firmware 3.31?

Verwijderd

Reply op mijn eigen reply: probleem is gefixed. Let op: de nieuwste BIOS (versie 15) van de SX4000 liet mijn Barracude 80 GB's crashen. Met de oorspronkelijke bios is alles opgelost. Quickbench laat nu plm 82 MB doorvoersnelheid zien... Dat is tenmiste beter. Rest van het systeem: MSI Kt4V, AMD 2700+, 1 GB Kingston, MSI 4200 video.
Pagina: 1