VPN onder windows XP Prof

Pagina: 1
Acties:

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Ik heb nu een VPN server opgezet via windows xp prof., ik kan daarop ook iemand laten joinen en dat werkt allemaal prima (na veel gehannes met router e.d.). Maar is het nu wel of niet mogelijk om meerdere mensen op dat vpn te laten komen? Het hele vpn gebeuren ziet er ook een beetje uit als een analoge inbelverbinding die ze toevallig maar even geschikt hebben gemaakt voor internet.

Ik had ook van iemand gehoord dat je Win2k Adv. Server hiervoor nodig had, maar die wist het niet zeker.

Is het evt. ook mogelijk om mijn router als VPN server te laten fungeren? lijkt me niet echt een heel moeilijke taak (E-tech geval, erg goedkoop).

//edit
Afbeeldingslocatie: http://www.e-tech.nu/producten/images/router.jpg
Deze dus

[ Voor 7% gewijzigd door Rival24 op 10-02-2003 20:26 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
nee die e-tech heeft geen vpn server aan boord, de Draytek 2200 series daarintegen wel

A wise man's life is based around fuck you

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:09

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Welke e-tech heb je? E-tech heeft namelijk ook VPN routers net als draytek. Het kan dus best mogelijk zijn. Heb je de witte dan kan het niet. Die ondersteund alleen vpn passthrough. Ik zou zeggen: pak de specs erbij en je kunt het zelf opzoeken.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Ok.. router valt af dus, en how about windows?

• Zwelgje
rival24 schreef op 10 februari 2003 @ 20:44:
Ok.. router valt af dus, en how about windows?
w2kprof en XP pro kunnen maar 1 vpn verbinding aan (inkomend)

w2kserver daarintegen kan er wel meer als 1 aan, en nee je hebt geen advanced server nodig... standaard server is genoeg

alleen voor thuisgebruik (ik neem aan dat het daar voor is) is dat wel een beetje een duur grapje

neem dan een draytek 2200 die kost maar iets van 150 euro dan heb je ook vpn in je router, beter nog is de 2300, die kan tot 16 vpn tunnels aan

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
zwelgje schreef op 10 February 2003 @ 20:48:
[...]

w2kprof en XP pro kunnen maar 1 vpn verbinding aan (inkomend)

w2kserver daarintegen kan er wel meer als 1 aan, en nee je hebt geen advanced server nodig... standaard server is genoeg

alleen voor thuisgebruik (ik neem aan dat het daar voor is) is dat wel een beetje een duur grapje

neem dan een draytek 2200 die kost maar iets van 150 euro dan heb je ook vpn in je router, beter nog is de 2300, die kan tot 16 vpn tunnels aan
Ok, erg bedankt voor je reply (is niet bijzonder veel over te vinden helaas, en wel een erg mooie optie).

Ik ga denk ik voor de Windows Xp server oplossing. Bedoel je met een vpn tunnel overigens een vpn connectie?, dus 16 gebruikers op die draytek 2300? of bedoel je subnetwerk oid?

• Zwelgje
rival24 schreef op 10 February 2003 @ 22:17:
[...]

Ok, erg bedankt voor je reply (is niet bijzonder veel over te vinden helaas, en wel een erg mooie optie).

Ik ga denk ik voor de Windows Xp server oplossing. Bedoel je met een vpn tunnel overigens een vpn connectie?, dus 16 gebruikers op die draytek 2300? of bedoel je subnetwerk oid?
16 ipsec tunnels bedoel ik, dit is overigens geen harde limiet hoor, maar puur een aantal om aan te geven dat de cpu in de draytek 2300 dit aantal ongeveer kan verwerken.

door 1 tunnel kunnen natuurlijk gewoon 20 man werken... bandbreedte is de beperkende factor in deze

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 15:35

Ruudjah

2022

Overigens is het voordeel van een computer met OS die als VPN server speelt de encryptie. Bij winXP kun je gewoon 128bit encryptiepack downloaden. OP die Draytek wordt maar met 56bit datapakketjes geencrypt.

TweakBlog

• Zwelgje
Ruudjah schreef op 11 February 2003 @ 09:51:
Overigens is het voordeel van een computer met OS die als VPN server speelt de encryptie. Bij winXP kun je gewoon 128bit encryptiepack downloaden. OP die Draytek wordt maar met 56bit datapakketjes geencrypt.
die draytek kan ook 3DES encryptie, die is 168Bit...

Verwijderd

Pagina: 1