Toon posts:

ADSL-registratie inkomend bel verkeer??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

Ik heb een vraagje, of het mogelijk is om via je adsl verbinding informatie te registreren van het inkomende belverkeer?
Namelijk, een idioot loopt af en toe hierheen te bellen en hangt direct op na het opnemen van de telefoon aan deze lant van de lijn.
Ik hou het in de gaten hiero, bedankt _/-\o_

Verwijderd

volgensmij kan er geen spraakdata over een ADSL lijn, er zijn wel verschillende log progjes voor ISDN

Verwijderd

Topicstarter
niet voor adsl dus??
is het niet mogelijk via het internet je telefoon lijn in de gaten te houden?

Verwijderd

nee zoals ik al zei is het gewoon niet mogelijk om spraak over een adsl lijn te monitoren of te sturen (voor zover ik weet natuurlijk ik ben geen kenner natuurlijk) adsl is een andere frequentie als ISDN of een analoge telefoonlijn

Verwijderd

Topicstarter
owkee, in ieder geval bedankt
ga ik het maar op een andere manier proberen, want het is mogelijk.
KPN kan het ook ;)

Verwijderd

ja ik denk het ook wel, als je constant hier last van hebt of gestalkt word ofzo moet je volgensmij aangifte doen en dan kan de KPN misschien maatregelen nemen

Verwijderd

Topicstarter
idd, heb hetzelfde van een maat gehoord zojuist.
maar een tweaker wil het natuurlijk eerst zelf proberen :)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Het kan wel, alleen niet via ADSL. Als je een (normaal) modem hebt op je computer kun je een extra (ongesplitte) telefoonlijn naar het modem laten lopen. Er zijn wel programmaatjes voor denk ik.

Omdat ADSL via USB of Ethernet naar de computer gaat, en hierover geen telefonie informatie wordt meegestuurd kun je er met het ADSL modem niks mee. (En telefonie wordt uitgefilters na de splitsing geloof ik).

Met een extra telefoonlijntje naar een modem moet het lukken. Desnoods kun je voor EUR 5 ergens een oude externe 9600bps op de kop tikken :+

[ Voor 3% gewijzigd door maartena op 10-02-2003 21:01 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

In ieder geval zou de 'stalker' zijn nummer mee moeten zenden anders kan je er echt niets mee.

Verwijderd

er zijn 2 dingen die je kan doen:
1) met nummer herkenner: b.v. een normaal analoog modem met progje die nummer herkening heeft (of natuurlijke een nummer herkenner)
maar waarschijnlijk heeft ie zijn nummerherkenning uitstaan
2) KPN bellen en verhaal uitleggen zij kunnnen een trace apparaat op jouw lijn zetten en dan kunnen zij dit soort telefoontjes achter halen en uitzoeken wie het is.

Verwijderd

Topicstarter
dus als de beller of "stalker" zijn nummer niet uitzendt, dus dat hij dat heeft uitgeschakeld, is het voor mij niet mogelijk zijn nummer te achterhalen. dit zal idd het geval zijn vermoed ik, anders hebben we te maken met een amateur.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 22:48:
dus als de beller of "stalker" zijn nummer niet uitzendt, dus dat hij dat heeft uitgeschakeld, is het voor mij niet mogelijk zijn nummer te achterhalen. dit zal idd het geval zijn vermoed ik, anders hebben we te maken met een amateur.
Ja dat klopt, als de beller zijn nummer onderdrukt of permanent heeft laten blokken, dan is het onmogelijkom dit nummer te achterhalen, dit kan KPN wel dan moet je de tijden en data even bijhouden wanneer het gebeurt en dmv een formuliertje kan je het een en ander uit laten zoeken. Ze nemen dan contact op met de stalker en deze krijgt een waarschuwing.

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het beste wat jij kan doen is gewoon contact op nemen met kpn dat je daar last van heb. En helemaal niks zelfs doen. Is het trouwens niet zo dat als jij mensen traccert en dingen logt dat dat inbreuk op privacy wet is ? maar goed gewoon kpn uitleggen wat er aan de hand is die doen er dan wel wat aan.
Pagina: 1