Ik ga binnenkort naar Zuid Afrika, en wil daar graag (digitale) foto's maken. Nou vraag ik me af of iemand hiero weet of de prijzen daar veel schelen met de Nederlandse digitale camera's, of dat het weinig uitmaakt. En zijn er mensen die weten welke bedrijven er wereldwijde garantie geven? Want ik weet wel dat ze het lang niet allemaal doen...
Verwijderd
Ik begrijp dat je een digitale camera in Afrika wilt kopen? Ik vraag me af of ze überhaupt het woord digitaal daar wel kennenwduim schreef op 10 February 2003 @ 19:20:
Ik ga binnenkort naar Zuid Afrika, en wil daar graag (digitale) foto's maken. Nou vraag ik me af of iemand hiero weet of de prijzen daar veel schelen met de Nederlandse digitale camera's, of dat het weinig uitmaakt. En zijn er mensen die weten welke bedrijven er wereldwijde garantie geven? Want ik weet wel dat ze het lang niet allemaal doen...

Nog nooit in kaapstad geweest dus....Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 19:33:
[...]
Ik begrijp dat je een digitale camera in Afrika wilt kopen? Ik vraag me af of ze überhaupt het woord digitaal daar wel kennen![]()
Verwijderd
http://www.acecam.com/s_africa.html
linkje via google, staan wel wat shops bij met prijzen.. moet je alleen ergens wat vinden om om te kunnen rekenen
linkje via google, staan wel wat shops bij met prijzen.. moet je alleen ergens wat vinden om om te kunnen rekenen
en dan kom je terug naar nederland. en mag je er gezellig invoerrechten over betalen. + boete.
en ze controleren steeds meer. dus hou daar ook rekening mee !
ow en als je 'm in nederland koopt, neem dan de bon mee, mocht de douane gaan zeuren bij terugkomst.
ow en als je 'm in nederland koopt, neem dan de bon mee, mocht de douane gaan zeuren bij terugkomst.
Is het zo erg dan ?wibblemoo schreef op 10 February 2003 @ 20:00:
en dan kom je terug naar nederland. en mag je er gezellig invoerrechten over betalen. + boete.

Een camera lijkt me toch vrij normaal om mee te nemen, als ik de mijne over de grens meeneem neem ik echt geen bonnetje mee hoor..
En wat te denken van je telefoon, wereldontvanger, vibrator van je vrouw, elektrische tandenborstel etc. ?
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Daar kopen heeft geen zin, de invoerrechten zijn zo hoog dat je hem beter hier had kunnen kopen. Overigens heb je daar wel een beste telelens nodig wil je ook wat wild op de foto zetten. Dan heb je aan een "doorsnee" "pocket" digitale camera niet zo veel.
Voor nieuwe aparatuur als foto film etc wordt aangeraden de bonnetjes WEL mee te nemen. Ze doen vrij lastig bij de douane kan ik je vertellen uit ervaring.Een camera lijkt me toch vrij normaal om mee te nemen, als ik de mijne over de grens meeneem neem ik echt geen bonnetje mee hoor..
[ Voor 41% gewijzigd door Bor op 10-02-2003 21:06 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
fujifilm (Nederland) deed niet moelijk als ik mijn camera in duitsland gekocht zou hebben.
Verwijderd
En wat heeft dat er mee te maken?HermeS schreef op 10 februari 2003 @ 21:16:
fujifilm (Nederland) deed niet moelijk als ik mijn camera in duitsland gekocht zou hebben.
Er vroeg iemand in de eerste post in deze thread naar de wereldwijde garantie...
Nikon doet in ieder geval wel moeilijk met Nederlandse winkels die in Duitsland hun voorraad halen.
Verwijderd
Oeps...ta_chi79 schreef op 10 February 2003 @ 21:33:
[...]
Er vroeg iemand in de eerste post in deze thread naar de wereldwijde garantie...
Nikon doet in ieder geval wel moeilijk met Nederlandse winkels die in Duitsland hun voorraad halen.

Maar goed, Duitsland is natuurlijk wel iets anders als Zuid-Afrika.
UIterraad,Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 21:35:
[...]
Oeps...
Maar goed, Duitsland is natuurlijk wel iets anders als Zuid-Afrika.
Maar Fujifilm Nederland BV werkt wel zelfstandig dus in dat opzich scheelt het niks. Het kost ze alleen maar geld en of dat kreng gekocht is in Europa of Afrika maakt dan niks uit.
Maar eerlijk gezegt lijkt het me sterk dat je finaciel voordeel hier uitkunt halen.
Verkoop prijs van digitale camera's word geloof ik gebaseerd op de kostprijs en die is voor elk land gelijk omdat ze vaak maar 1 of 2 productielocaties hebben.
Ik begreep van de vriend van mijn zusje dat analoge camera's en lenzen juist veel duurder zijn in Zuid Afrika. Dat zal dus waarschijnlijk voor de digitale ook wel gelden.
One of the animals has left its cage today.
Verwijderd
Bij de weg, mij camera komt uit Amerika, helemaal geen last gehad van invoerrechten oid, gewoon door kunnen lopen... Maja..
lucky you. ik zou het risico iig niet nemen.Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 22:26:
Bij de weg, mij camera komt uit Amerika, helemaal geen last gehad van invoerrechten oid, gewoon door kunnen lopen... Maja..
Verwijderd
Dit is niet helemaal waar, ik ben met de kerst zelf in Z-A geweest, en heb daar prachtige foto's genomen met mijn Powershot s30, er zijn namelijk genoeg momenten wanneer het wild recht voor je neus staat.Bor_de_Wollef schreef op 10 februari 2003 @ 21:05:
Daar kopen heeft geen zin, de invoerrechten zijn zo hoog dat je hem beter hier had kunnen kopen. Overigens heb je daar wel een beste telelens nodig wil je ook wat wild op de foto zetten. Dan heb je aan een "doorsnee" "pocket" digitale camera niet zo veel.
En over het kopen van je camera in Z-A, ik heb gekeken naar wat prijzen, maar het is daar veel duurder. Mijn Canon kost hier 600 euro in de winkel (ong.) En daar stond ie voor 10000 rand in de winkel wat omgerekend 1000 euro is.
Heel veel plezier daar!
Als eerste Zuid Afrika is verschrikkelijk stoer have fun heb er zelf een maaand rondgetrokken.
Je hebt echter wel kans dat ze daar duurder zijn als gevolg van vraag en aanbod. Maar kaapstad is wel heel westers en modern en zal mischien wel meevallen netzoals Jo'burg
Je hebt echter wel kans dat ze daar duurder zijn als gevolg van vraag en aanbod. Maar kaapstad is wel heel westers en modern en zal mischien wel meevallen netzoals Jo'burg
Pagina: 1