Toon posts:

Upgrade naar Geforce 4mx mislukt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In een compaq presario met AMD Athlon 1Ghz processor probeer ik de huidige videokaart (NVIDIA RIVA TNT2) te vervangen door een ASUS GeForce 4 MX 440.
Ik doe alles volgens het boekje, maar vervolgens krijg ik niks anders dan een zwart scherm! De monitor blijft stand-by dus er komt geen signaal uit de kaart...

Ik heb de videokaart in een ander systeem getest en daar geeft ie geen problemen en ik heb ook geprobeerd te upgraden naar een GeForce 4 Ti4200 en ook dat ging zonder problemen!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

waarom laat je die Ti4200 er dan niet gewoon inzitten? Die kaart is veel sneller tov die mx :P

Maar over die mx, is die kaart niet gewoon kapot?
wel netjes driver uninstalled
en dan pas de nieuwe kaart erin+ driver?

Verwijderd

Heb je de vorige drivers compleet verwijderd? Kijk of ie wel goed inzit.
Idd, waarom ben je van een Ti4200 naar een MX overgestapt? :?

Verwijderd

Het kan niet aan de drivers liggen, want hij kan niet eens booten.

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
als het scherm niet aan springt, zal de kaart wel kapot zijn, of je moet um beter in het slot duwen. Ik neem dus aan dat je niet eens je opstart schermpjes voorbij ziet komen (dus het mem tellen, hardware info en IDE kanaal scannen)
gewoon terug naar de winkel...

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht ik hou het kort, maar full story is dat ik een nieuwe pc gekocht heb.(asus V7333-3, 512 kingston DDR, GeForce4 Ti4200, ...:)) Als ik daar de Geforce mx in doe zie ik wel de mem-test en POST info..

Tegelijk met de nieuwe compu wil ik de "oude" pc voorzien van een nieuwe videokaart en daar gaat het dus mis...
Het scherm springt niet aan, terwijl ie dat bij de oude videokaart en GeForce 4Ti wel doet.

Mijn eerste reactie was ook dat de videokaart kapot was, maar hoe kan ie het dan wel doen op het asus moederplankje???

Ik ga zo proberen het AGP-slot schoner te blazen ofzo.. ik hoop dat het lukt... iemand anders nog tips???

Verwijderd

mmm.......mischien niet compitabel :?

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 20:11 ]

Verwijderd

Nooit doen, meer info is altijd beter :)

En ik denk dan ook aan een compatible probleem, kan bijna niet anders, kaart werkt goed, en mobo werkt goed, maar niet met elkaar.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb je al geprobeerd om andere agp speeds te proberen zoals 2x. Je boet toch niet hard in in prestaties dus het is het proberen waard. succes
Pagina: 1