Krijg asus accespoint niet werkend :-(

Pagina: 1
Acties:

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:25
Hi!

Ik heb een asus wireless accespoint wl 300 en een pcmci wireless kaartje van het zelfde merk gekocht. Nu krijg ik dit setje niet werkend!

Mijn bedoeling is om op mijn laptop te gaan internetten dmv het accespoint en de kaart. Ik heb op mijn computer waar het accespoint aan hangt ADSL (via usb modem).

Nu heb ik het accespoint geinstalleerd en blijft hij maar met de melding bad in adres komen en dat ie in een ander subnet zit en zo. Waar moet ik hier nu rekening mee houden en moet ik het apparaat een vast ip adres geven?

Zoals ik al zei gebruik ik een adsl modem met een vast ip adres
ip: 62.59.22*.***
subnet: 255.255.255.255
default gateway: 62.59.22*.***

Moet ik hier nog rekening mee houden? Misschien wat onduidelijke vraag maar hoop dat iemand me een setje in de goede richting op kan geven hoe ik het accespoint moet instellen. Dus welk vast ip adres met welk subnet moet ik het accespoint geven.

alvast bedankt!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Hoe heb je het AP aan je PC hangen ?
Verder is een AP niks anders dan een hub dus heb je ook nog routing software om de hele handel aan de gang te krijgen ...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:25
Hij hangt aan me pc via mijn netwerkkaart op mijn board (asus). ik heb ooit een ip cursus gehad maar volgens mij heb ik niet zo opgelet :Z want het is voor mij een raadsel hoe ik dit nu lekker werkend krijg. Vooral welk ip adres ik het apparaat moet geven en of het nou wel of niet dhcp is.

Rene

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
OK, begin eens met de Hoe deel ik Internet ? FAQ te lezen en kies voor de optie 'internet delen met server onder windows'.
Lees dan eens de tips en lees voor 'server' je PC waar je ADSL modem aan hangt en lees voor hub/switch je AP; dan moet het lukken.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me