• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
hallo, dat nieuwe blad wat 2-wekelijks uitkomt, met zo'n robotje enzo, voor welke leeftijd is dat zo'n beetje geschikt?

Of zijn er misschien ook complete soortgelijke (en liefst niet al te dure) robotjes te koop die je met de computer kan besturen?

Mvg. Wilco de Kreij

Verwijderd

uhmm denk dat de leeftijd niet zoveel uitmaakt
als je het leuk vind koop je het
volgens mij zijn de robotjes nog niet in totaal te koop
ik weet het niet

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat dacht je van Lego Mindstorm :). Zelfde princiepe, maar dan met basic commando's .

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
zat ik ook al net te kijken.. maar is volgens mij redelijk duur maar beperkt...

Verwijderd

Robin Vreuls schreef op 10 February 2003 @ 18:38:
Wat dacht je van Lego Mindstorm :). Zelfde princiepe, maar dan met basic commando's .
dat is wel lache... met informatica moeten wij zoon ding ook proggen, best lachen hoor!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
zijn er verder geen zelfbouw pakketjes van soort robot achtigge dingen te krijgen?

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
? helemaal niets??

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:37

Aidix

Geluidspietlut

Verwijderd

wdekreij schreef op:
? helemaal niets??
Niet dubbelposten, als er niemand wat zegt, weet niemand het dus, lijkt me...

Verwijderd

let wel op wat het geintje gaat kosten, volgend de winkel kwamen er 40 (!) delen a 7.50 is 296.50 Euro ! Wij bv. robotwinkel.nl heb je voor dat bedrag toch ook al veel moois.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 13:26 . Reden: tiepvoud ]

Verwijderd

Ik gebruik zelf Lego Mindstorms en heb daarvan 2 sets. Met de standaard software kun je aardig proggen, echter vinden velen dat niet fijn werken.

Je kunt NQC gebruiken, een soort variant op C, wat als je dat al kunt vrij snel ingewikkelde dingen mee kunt.

Zelf gebruik ik Robolab, wat wel wat kost, maar dan heb je wat. Met de nieuwste versie kun je dan een webcam/legocam als sensor gebruiken. In dit programma prog je in schema's wat ik persoonlijk zeer fijn vind, aangezien je makkelijk ingewikkelde codes in een scherm hebt en het overzichtelijk maakt als je fouten wilt nalopen enzo.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Bij conrad zijn ze ook te koop, alleen kan je ze dan niet proggen (dacht ik). Standaard sensortjes etc. Allemaal basic: hij kan licht volgen, lijntje volgen, maar meer niet 8)7 . Kan dus beter Mindstorms kopen.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-02 22:37
Ik zou die paar uitgaven van die serie wel willen hebben waar de aansturing bij zit, de rest van het plastic verzin ik er wel omheen. Maar staat natuurlijk nergens wanneer wat erbij zit of wel?

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 28-02 19:46

chaser

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

Pagina: 1