[Printer] Hp Deskjet 870cxi + ps2/infrarood?

Pagina: 1
Acties:

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:43
Ik had al een tijdje last dat het papier niet gepakt werd door m'n printer, dus vandaar vandaag even de rollers opgeschuurd met wat schuurpapier, en nu loopt ie weer lekker door, alleen bij het aansluiten van de kabels zag ik dat er nog een stekkertje onder de ltp poort kan, het lijkt op een ps2 stekkertje, maar ik heb mij laten vertellen dat het hier om een infrarood poortje gaat.

Nu vroeg ik me af; kan iemand mij vertellen of dit idd een infrarood poortje is?
En als dat zo is, bestaat er dan een mogelijkheid om dit ding op me netwerk aan te sluiten (als een soort printserver) via die poort, zodat ik geen handen vol geld aan een losse printserver uit hoef te geven?
b.v.d. :)

Verwijderd

Deze URL zegt: The HP Deskjet 870Cse/870Cxi printers can also be connected to either a personal computer (locally shared) or attached directly to the network via an external print server (network-connect).
Dus je moet hem connecten via een externe print server. Dit stukje zegt niet expliciet dat je de printer niet zonder printerserver aan een netwerk kan verbinden, maar impliceert dat wel.
Interface specifications:

MS Windows I/O Interface
Centronics parallel, IEEE 1284 compliant

Macintosh I/O Interface
RS-422 serial 57.6 Kb/s
AppleTalk 230.4 Kb/s
High-speed externally clocked serial
Helaas, geen Irda, maar is een appletalk connectortje. Als je een beetje handig bent met solderen en schakelingen en drivers programmeren kan je er natuurlijk wel proberen een Irda eraan vast te knopen...

• spokje
:) thx.
Dus dat wordt een gewone simpele printserver aanschaffen :)

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:08
Je kunt hem dus ook gewoon op de LPT1 aansluiten en hem sharen. Echter dan moet de host-PC wel aanstaan als je wilt printen.

Wil je dit niet, dan moet je inderdaad een printservertje aanschaffen, al dan niet een HP JetDirect.

• spokje
Neu, wordt een enimax 1 port dingetje :) kost maar 75€