Toon posts:

ADSL + Winroute, kan dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een netwerkje (tcp/ip) middels een switch verbonden, deelt nu de internettoegang via Winroute pro op een ISDN lijn. Werkt prima, de host werkt tevens als eenvoudige mailserver.

De ISDN aansluiting wordt verwisseld voor een ADSL aansluiting. Het door KPN geleverde 510i modem, is via de uplink poort aangesloten op de switch. Via een PC in het netwerk kan het ding gewoon worden benaderd enzo....

Kan ik nu, zonder een extra netwerkkaart, op deze manier de internet toegang delen via de bestaande Winroute host? Dus de Host PC fungeert dan als softwarematige router.

Kan dit, of moet de modem via een tweede NIC op deze host PC worden aangesloten? Zijn er nog bijzondere instellingen waar ik rekening mee moet houden?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

is die 510i niet ook een router :? (waardoor je die winroute niet nodig hebt)

[ Voor 39% gewijzigd door Erkens op 10-02-2003 18:10 ]

Verwijderd

Staat heel duidelijk in die FAQ.. kijk maar eens op deze site:

http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_winroute.asp

:)

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:24

DaRoot

Some say...

De 510i is een modem/router, stel je pc's in op DHCP, en ze krijgen automagisch alle informatie van de 510i. Je hoeft dan geen pc meer aan te laten staan, en geen routersoftware meer te installeren.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-08 20:34
thats right!, koop je zon mooi ding, gebruik je het niet :P

• raymonvdm
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik heb ook een 510 maar gebruik ook winroute omdat je zo kan zien wie je loopt te pingen. Met zo`n 510i in router stand wordt je altijd gepinged door 10.0.0.138 en die kan je dus niet blocken want dan vermoord je je verbinding. :-)

Het kan dus zeker wel.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 10:02

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Huh Dit is echt onzin dat modem doet NAT en dat is helemaal transparant

• raymonvdm
Dat modem doet dus niet alleen nat er zit ook een firewall in. En daarin wordt ping geblockt. In iedergeval hij replyed niet maar ontvangt wel.

Met winroute kan ik ping aan en uitzetten. Met m`n modem heb ik dat nog niet ontdekt

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

raymonvdm schreef op 10 February 2003 @ 19:57:
Dat modem doet dus niet alleen nat er zit ook een firewall in. En daarin wordt ping geblockt. In iedergeval hij replyed niet maar ontvangt wel.

Met winroute kan ik ping aan en uitzetten. Met m`n modem heb ik dat nog niet ontdekt
wat is dit nu voor onzin? wat heeft het blokken van ping te maken met winroute/die modem :?

• raymonvdm
In winroute staat een optie do not reply on icmp request onder advanced security.

bij dat modem is ping standaard disabled als deze in nat modus staat. in pptp stand kan je winroute laten bepalen of er van buiten gepinged mag worden.
Pagina: 1