Toon posts:

HP Pavilion 730 audio onboard probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een hp pavilion 730, standaard zit er Windows XP bij, maar wil liever win2000. Bijna alles is gelukt behalve de geluidskaart die onboard zit.

Er zit het volgende in:
MSI 6382 moederboard met een Via 8233 chipset.

Ik heb lopen zoeken op de site van msi naar de drivers hiervan, alleen windows 2000 herkent deze geluidskaart niet. bij de setup geeft hij aan dat ik in de bios het geluid aan moet zetten. Maar nergens in de bios kom ik iets tegen wat met audio te maken kan hebben...

Ik heb ook al hp gebeld en zij raden me aan... |:( (blaat blaat blaat) om XP te blijven draaien.. maar dat wil ik niet.. is er iemand die mij kan helpen?

en hp zegt dat er een Creative AC97 geluidskaart in zit... :S maar heb ik ook al op lopen zoeken in google... niets...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 18:05 ]

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:45

TiMMieJ

PSN: Orixez

Btje gegoogled al ???
Anders als hp nix heeft stuur msi een mailtje of zij iets ervoor hebben ??
Suc6

Verwijderd

Topicstarter
ik loop al 2 dagen te zoeken naar drivers voor die geluidskaart.. wordt echt :S
ik kan idd msi nog ff-n mailen, maar dat zal ook wel eeuwen duren.. :S

Verwijderd

Ja, het zijn vage pc's, laatst achter een 7845 gezeten, zat een crystal soundchippie in terwijl hij een via 686a southbridge had, en geluidskaart wilde niet werken met de crystal drivers, terwijl windows aangaf dat het goed was, en de geluidskaart ging wel werken met de via drivers, maar dan gaf windows aan dat het niet goed was :?, maar goed, zit nu toch een andere geluidskaart in :P

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:50
hp support

moederbord type

uit dit document kan je opmaken dat je een creative audio gebeuren moet hebben.

In tegenstelling tot een hoop andere producten, heeft H van jouw peeceetje maar bar weinig info online staan!
Gewoon nog een keer de helpdesk belle nmet de vraag welk type onboard sound er in je pc zit. Gewoon vriendelijk blijven, als je een beetje doorvraagt heb je aan de HP helpdesk een hele goeie!

extra linkje

nog eentje

Verwijderd

Topicstarter
ja.. heb al die links al bezocht eerder (deze 2 dagen al :S) morgen neem ik kontakt op met msi.. maar ja.. als het net zo gaat als met hp van advies winxp.. :S

ik blijf nog zoeken naar een creative driver.. Alleen het rare is dat het dan niets te maken heeft met het via chipset 8233..

trouwens.. bedankt voor dit linkie...
http://h20015.www2.hp.com...ml?lc=en&docName=nph00237

wel vaag dat ik in die bios als je bij i/o hardware kijkt dat er niets staat van audio maar hp zegt dat dat er wel moet staan :S:S

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 21:18 . Reden: hp site gekeken.. :S ]

• Raymond
Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 21:14:
ik blijf nog zoeken naar een creative driver.. Alleen het rare is dat het dan niets te maken heeft met het via chipset 8233..

Je hebt een KT266 chipset (de 8233 is de southbridge (of noordbridge, ff vergeten, maar de KT266 is de echte type-aanduiding)

Verwijderd

Topicstarter
ik gaat zoeken op kt266 audio driver :S misschien dat dat wat wil uitmaken.. :S

downloading drivers van asus voor de geluidskaart van k7v (is ook via chippie..)

dmm ook niet gelukt |:( ;(

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 22:24 . Reden: :X ]

• Raymond
Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 22:04:
ik gaat zoeken op kt266 audio driver :S misschien dat dat wat wil uitmaken.. :S

Nee, want het geluid zit niet in je chipset.
Pagina: 1