[IE] Kan startpagina opties niet meer instellen.

Pagina: 1
Acties:

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Ik zit hier bij iemand een PC te repareren en die heeft het volgende probleem.

Na een bezoek aan een Daily Webshots page heeft hij elke keer als hij opstart die page als opstartpagina. :r

Nu heb ik natuurlijk als GoT'er hier ff flink de search gebruikt, maar ben er nog niet helemaal uit! :X

Ik heb Ad-Aware gedraaid en dat lost het niet op.
Ik heb mn registry key veranderd en dat loste het zover op dat ik die k*tstartpagina :r niet meer heb, maar dat ik nog steeds niets kan instellen.

Weet iemand hier een reg key voor? Ik kan dus bij mn IE Opties Algemeen niks meer instellen bij het gedeelte startpagina. De knoppen die hiervoor bedoelt zijn zijn niet aan te klikken.

IE opnieuw installeren heeft niet geholpen. Ook een Windows herinstallatie niet.
Geen zin in een Format dus :?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
63. Home Page Unlock for Internet Explorer

http://www.kellys-korner-..._edits/HomePageUnlock.reg

Probeer dat eens.

[ Voor 27% gewijzigd door kamerplant op 10-02-2003 18:34 ]

🌞🍃

Verwijderd

Wat voor een OS is het?

• Stinger666
We draaien hier Windows XP Home Edition.

• Stinger666
Heejuh DataBeest, you're da man! Ik heb ff een VB Scriptje gedownload, waarmee je die settings aan een uit kan zetten! En het werkt! :D

Nu ben ik ook weer zo'n figuur die ff dat scriptje uit elkaar moet peuteren en wat vind ik! ;)
Gewoon zoals verwacht een simpele VB Execute met als uitvoerlocatie voor het script in de REG:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel

Hier staat ergens een REG_DWORD Key: Homepage. Deze heeft standaard Hexadecimaal 0
Zet je deze op 1 dan is de optie ineens gedisabled in je IE.

Het Vb scriptje is hierop gebasseerd!
Weer veel geleerd vandaag qua regediten :D