Okee, ik wil graag op mijn server linux gooien, want hij draait nu onder winnt server en het is een P-200 zonder mmx of een 166 ff vergeten
iig traag 
Ik heb nu steeds als ik iets wil overpompen op 100 mbit over het netwerk naar de server een processor belasting van 100%. Met linux zou dit lager kunnen. Op 10 mbit (met oud hubje ertussen) heb ik 70 % belast. Hdd's draaien in PIO mode, want het bordje kan geen DMA aan (de schijf is een IBM 60GB 7200rpm)
1e vraag: Klopt dit, dat linux minder processor vermogen gebruiks bij netwerken
2e vraag: Kan linux met grafische interface draaien op zo'n PC als dit (nee zeker)
3e vraag: Ik ben n00b in linux wel leergierig maar weinig tijd, zijn er tools om op afstand je server mee te configgen?
Het volgende moet de server kunnen:
-Apache draaien met PHP ondersteuning (niet heel belangrijk maar liever wel)
-FTP server draaien met toegang tot user dirs
-Dyndns client om m'n dynamische ip te weten naar een mine.nu account
-Router voor de pc's om internet te delen met casema internet, broadband basic. Je hebt daarvoor speciale software nodig, die heb ik wel voor NT om te kunnen routeren maar dan dus voor linux
-Als een FTP server zoals ik nu heb geen volledige bandbreedte kan geven in vergelijking met windows netwerk, dan (ik geloof iets van samba) om met een windhoos pc in de linux server te kunnen komen, waar iedere gebruiker z'n eigen directory heeft om bestanden te kunnen backuppen, met ieder ook eigen wachtwoord.
En als het bestaat, dit allemaal eenvoudig, (in 1 pakket zal wel niet bestaan)
En dan hopen dat m'n bestanden iets sneller kunnen worden gebackuped
Ik heb nu steeds als ik iets wil overpompen op 100 mbit over het netwerk naar de server een processor belasting van 100%. Met linux zou dit lager kunnen. Op 10 mbit (met oud hubje ertussen) heb ik 70 % belast. Hdd's draaien in PIO mode, want het bordje kan geen DMA aan (de schijf is een IBM 60GB 7200rpm)
1e vraag: Klopt dit, dat linux minder processor vermogen gebruiks bij netwerken
2e vraag: Kan linux met grafische interface draaien op zo'n PC als dit (nee zeker)
3e vraag: Ik ben n00b in linux wel leergierig maar weinig tijd, zijn er tools om op afstand je server mee te configgen?
Het volgende moet de server kunnen:
-Apache draaien met PHP ondersteuning (niet heel belangrijk maar liever wel)
-FTP server draaien met toegang tot user dirs
-Dyndns client om m'n dynamische ip te weten naar een mine.nu account
-Router voor de pc's om internet te delen met casema internet, broadband basic. Je hebt daarvoor speciale software nodig, die heb ik wel voor NT om te kunnen routeren maar dan dus voor linux
-Als een FTP server zoals ik nu heb geen volledige bandbreedte kan geven in vergelijking met windows netwerk, dan (ik geloof iets van samba) om met een windhoos pc in de linux server te kunnen komen, waar iedere gebruiker z'n eigen directory heeft om bestanden te kunnen backuppen, met ieder ook eigen wachtwoord.
En als het bestaat, dit allemaal eenvoudig, (in 1 pakket zal wel niet bestaan)
En dan hopen dat m'n bestanden iets sneller kunnen worden gebackuped
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)