[RAID0] Verschillende schijven?

Pagina: 1
Acties:

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Hoi,

Ik wil twee maxtor 60 GB schijven in een RAID 0 array zetten, maar nu is een schijf een Maxtor DiamondMax Plus D740X en de andere schijf is een Maxtor DiamondMax Plus 9. Ze zijn allebei 60 GB en ondersteunen ze ATA133, hebben allebei 2 MB cache, alleen is de D740X net ietsje sneller met zoeken en heeft wat extra protection dingen. Nu vroeg ik me af of dit enige (merkbare) invloed zal hebben op de RAID 0 set omdat ze (net) niet geheel gelijk zijn :?

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

er zijn denk ik genoeg mensen die een 60GB d740x willen ruilen voor een 60gb plus9.

maar ik denk dat het niet zo heel veel zou uitmaken. De snelste schijf zou moeten wachten op de sloomste, en beide zijn wel redelijk snel dus. (ik weet dit dus niet zeker he, dus niet direct uitschelden als ik het fout heb :P )

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 21:56

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij zijn de verschillen tussen deze 2 HD;s nou niet gigantisch groot. Dus moet wel gaan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
In theorie zou het allemal prima moeten werken in de praktijk wordt het iets onbetrouwbaarder.
ik zou het gewoon proberen maar zou zeker voor een goeie backup zorgen

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ja dat scheelt. En je merkt het nauwelijks. In de faq staat trouwens dat de snelheid bepaald wordt door de langzaamste schijf. En het klopt nog ook.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
In dat geval is mijn vraag beantwoord :) Heel erg bedankt :)

* ^Mo^ gaat weer lekker verder spelen :9

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Pagina: 1