[unreal2] kan niet beginnnen met een new game

Pagina: 1
Acties:

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:27

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
Vanmiddag unreal2 aangeschaft. Alles leuk en wel, installeren die hap (damn weer 2Gb minder). Verliep allemaal soepeltjes.

Wil ik beginnen met gamen, start hem dus op, new game --> normal. Krijg ik het load scherm in beeld en knalt hij me hard terug naar windows, met een dikke error die op ddhelp.exe was gemaakt.

DirectX setup nog een keer gedraait, installatie liep vlekkeloos, kijken of alles werkt in dxdiag, ook alles in orde, nog een keer proberen zelfde verhaal.

Vervolgens wat met videodrivers lopen pielen (41.09, 40.72 en de 39.07) Hielp ook allemaal niet.

Laatste drivers voor me SB live! platinum 5.1, mocht ook niet helpen. Iemand met de gouden tip??

Specs:

MSI 845e max2 Mamaplank
Intel 2,53 Ghz CPU
2x 256 DDR geheugen van samsung (pc2700)
SB live! platinum met de laatste drivers
Geforce4 Ti4600 128mb met de laatste drivers
DirectX 9.0
Win98se met de laatste updates.

Blaat...

Verwijderd

Het klinkt misschien triviaal maar kun je geen andere Windows versie proberen?

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
Dat is wel een beetje erg extreem, lijkt me :? Maar dat is iets wat ik echt als allerlaatste redmiddel wil gebruiken.

Blaat...

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Woei, dit had ik ook op Win2k, alleen dan zonder de error.
Bij mij werkte het juist wel weer op Windows 98se, met dezelfde installatie. Bij mij moet het dus wel een driverprobleem zijn.
Maarja, jij hebt een error met ddhelp.exe, een bestand voor DirectX, alhoewel je DX al hebt geuprade..
Het enige wat ik nog zou kunnen bedenken, is de drivers voor je mobochipset. Ik anders, behalve reinstall windows, niks meer weten.. :?

🌞🍃

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
Ben er wel achter waar het volgens mij aan ligt. Me sound drivers. Want als ik namelijk Unreal2 opstart en dan de console te voorschijn tover, en vervolgens preferences start via de console (oud UT, unreal truukje) kan ik wel zien dat hij de dll (of iets anders voor het geluid niet goed kan opstarten.

Maar hoe los ik dat op, update van sounddrivers helpt niet. Ik las op het infogames forum dat het ook nog wel eens wilde helpen op de Defopenal32.dll te kopieren uit de UT2003 map ter vervanging van de gene die bij unreal2 word geleverd. Dit leverde ook nix op.

Blaat...

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
DataBeest schreef op 10 februari 2003 @ 18:11:
Woei, dit had ik ook op Win2k, alleen dan zonder de error.
Bij mij werkte het juist wel weer op Windows 98se, met dezelfde installatie. Bij mij moet het dus wel een driverprobleem zijn.
Maarja, jij hebt een error met ddhelp.exe, een bestand voor DirectX, alhoewel je DX al hebt geuprade..
Het enige wat ik nog zou kunnen bedenken, is de drivers voor je mobochipset. Ik anders, behalve reinstall windows, niks meer weten.. :?
Mja het blijft vaag. Heb nu win2000 pro + service pack 3 + DirectX 8.1 er opstaan en het loopt als een tiet. Erg vaag allemaal zeker, omdat jij het prob' on win2k had, anyway hij doet het (en me andere games ook, waar ik eerst wat bang voor was, dat die een stuk minder zouden draaien onder win2k), dus voorlopig maar bij win2k laten.

Blaat...

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-12-2025

shades

huh ?

Ik heb soort gelijk probleem
Gisteren Unreal2 gekocht en geinstalleerd, allemaal geen probleem maar draaien ho maar..

Probleem:
Wanneer ik U2 start of de setup van U2 dan krijg ik eerst dat splash schermpje, dan zwart dan dat blauw balkje met initializing en dan na 2 serconden een reboot..

Systeem:
* Athlon 1400 (200fsb)
* 3x256Mb PC133 cas2 (dane-elec)
* V7700 Geforce 2 gts 64meg detonator 4109
* SB!Live 1024 (msupdate driver 5.1.2602.0)
* Barracuda IV 80GB (5G vrij op C:\ )
* MSI mobo (weet niet welk type maar gelijk aan ABit KT7, die ik eerst had)
* DX8.1
* XP Professional + SP1

Alles legaal van alle duidelijk heid..

Zowel op GoT als op http://www.ina-support.com/faq/unreal2_pc.asp kon ik geen bruikbare dingen vinden. Misschien dat ze op GoT wel waren maar sommige topic waren 30+ pagina's en zijn bijna niet te door zoeken.. (unreal2 wil niet starten, unreal crash etc)

Ben radeloos, zelfs de setup (niet de install) weigert.

https://k1600gt.nl

• shades

shades

huh ?

Ik heb het forum van de makers/verspreiders gevonden en het ziet er naar uit dat ik echt niet de enige ben..

Het spel is gewoon veel te vroeg uitgebracht en als je alle problemen bekijkt lijkt het wel of ze een gammele betaversie op de cd hebben gezet :r

Na een beetje lezen kwam ik daar deze korte draad tegen die ongeveer weergeeft wat er aan de hand zou kunnen zijn... Men is met een patch bezig en er is een link naar een beta EAX patch te vinden via deze draad van de zelfde forum

Ik hoop deze info een beetje nuttig is

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
Die trukkejs met eax heb ik ook geprobeerd (DefopenAL32.dll uit je ut2k3 folder etc.) die werkte bij mij ook niet. uiteindelijk dus win2k + sp3 er opgezet en toe draaide het wel.

Blaat...

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
mokumouse schreef op 10 February 2003 @ 18:16:
Ben er wel achter waar het volgens mij aan ligt. Me sound drivers. Want als ik namelijk Unreal2 opstart en dan de console te voorschijn tover, en vervolgens preferences start via de console (oud UT, unreal truukje) kan ik wel zien dat hij de dll (of iets anders voor het geluid niet goed kan opstarten.

Maar hoe los ik dat op, update van sounddrivers helpt niet. Ik las op het infogames forum dat het ook nog wel eens wilde helpen op de Defopenal32.dll te kopieren uit de UT2003 map ter vervanging van de gene die bij unreal2 word geleverd. Dit leverde ook nix op.
Bij mij kwam het idd ook waarschijnlijk door de sound drivers.
Onder Windows 2000 hoorde ik de intro animatie geen muziek en in het menu ook niet.
Dit hoorde ik in Windows 98 wel.

De instellingen van de game zijn exact het zelfde onder bijde OSen, aangezien ik dezelfde installatie gebruik. Het enige wat verschilt, zijn dus inderdaad de drivers.

🌞🍃

• shades

shades

huh ?

mokumouse schreef op 14 February 2003 @ 09:38:
Die trukkejs met eax heb ik ook geprobeerd (DefopenAL32.dll uit je ut2k3 folder etc.) die werkte bij mij ook niet. uiteindelijk dus win2k + sp3 er opgezet en toe draaide het wel.
Tja alles draait bij mij gewoon goed behalve dus u2, ga daar niet speciaal voor een ander os installeren. Vanavond ga ik die trukjes uitproberen en even opnieuw de detonators installeren en dx9. Heb namelijk ook op dat forum gelezen dat dx8.1 -> dx9 het speel ineens wel gewoon starte...

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
DataBeest schreef op 14 February 2003 @ 10:33:
[...]

Bij mij kwam het idd ook waarschijnlijk door de sound drivers.
Onder Windows 2000 hoorde ik de intro animatie geen muziek en in het menu ook niet.
Dit hoorde ik in Windows 98 wel.

De instellingen van de game zijn exact het zelfde onder bijde OSen, aangezien ik dezelfde installatie gebruik. Het enige wat verschilt, zijn dus inderdaad de drivers.
mja maar het rare is dus dat hij geen muziek enzo afspeelt, waarbij je dus zou denken dat het aan je soundcard drivers ligt. maar hij knalde eruit met een fout op ddhelp, wat zover ik weet weer met direct draw heeft te maken (volgens dxdiag.)

anyway hij doet het nu en die verse instal was ook wel weer es nodig. Voor mensen met dezelfde problemen mbt. eax/soundcard drivers etc. check dit draadje ff: http://www.ina-community....0461764bc&threadid=259174

en hier een mededeling dat ze hard met een patch bezig zijn: http://www.ina-community....0461764bc&threadid=262248

Shades: het rare is dus weer dat bij mij in de orginele opstelling (win98se + det. 41.09 + laatste drivers SB!live + DX 9) hij het niet deed, terwijl in win2k +SP3 + det. 41.09 +laatste drivers SB!live + DX 8.1!!! hij het wle gewoon goed doet, dus echt iets aanwijzen waar het aan lag lukte mijn inziens niet goed.

[ Voor 13% gewijzigd door mokumouse op 14-02-2003 11:28 ]

Blaat...

• shades

shades

huh ?

mokumouse schreef op 14 February 2003 @ 11:25:
[...]

Shades: het rare is dus weer dat bij mij in de orginele opstelling (win98se + det. 41.09 + laatste drivers SB!live + DX 9) hij het niet deed, terwijl in win2k +SP3 + det. 41.09 +laatste drivers SB!live + DX 8.1!!! hij het wle gewoon goed doet, dus echt iets aanwijzen waar het aan lag lukte mijn inziens niet goed.
Heb net dx9 geinstalleerd maar weer een reboot tijdens 'initializing'. De DefOpenAL32.dll-patch bracht ook geen uitkomst. Ga nu maar even de-installeren, defragmenteren en opnieuw installeren, schijnt ook wel eens te willen werken..

Vind trouwens niet kunnen dat we met z'n alle gepromoveerd zijn tot u2-beta-testers

Pagina: 1