javascript probleem - nieuw venster

Pagina: 1
Acties:

• barteke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Hallo,

ik gebruik de onderstaande javascript functie om een nieuw beperkt browservenster te openen met bepaalde resultaten, als er op een formulier submitknop gedrukt wordt, dit formulier wordt geladen in een inlineframe dat de naam "midden" heeft..

dat werk allemaal erg mooi, maar als ik nu buiten dit inline frame op een andere submitknop druk worden de resultaten van die actie ook in een nieuw venster getoond, terwijl die nou juist weer in het inline frame getoond moeten worden.

Ergens moet er iets conflicteren met dat javascript of zo. ik heb dit al eens eerder gezien.

iemand enig idee hoe dit op te lossen??

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
var myWin = null;

function popUp(url,x) {
var _w='400';
var _h='300';
if (x && x==1) { _w='500';_h='400'; }
if (x && x==2) { _w='500';_h='479'; }
var _parms = 'toolbar=0,location=0,directories=0,status=1,menubar=0,scrollbars=0,resizable=1,width='+_w+',height='+_h;
myWin=window.open(url,"win1",_parms,true);
myWin.focus();
self.name = "mainWin";
}

thanx

Bart

[ Voor 21% gewijzigd door barteke op 10-02-2003 18:19 ]

I am a rock, I am an Island, and a rock feels no pain and an Island never cries

Verwijderd

JavaScript:
1
myWin=window.open(url,"win1",_parms,true);
JS reference:
Syntax
open(URL, windowName[, windowFeatures])
wat doet die laatste 'true' daar :?

oftewel: je geeft een parameter te veel mee.

edit:

zet je code even tussen [code = js] en [/], dat leest wat makkelijker :)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 17:43 ]

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

ik snap niet helemaal wat je bedoelt :?
wil je nou je resultaten in die popup of in dat IFRAME?
Als je ze in je popup wilt dan moet je de naam van die popup aanspreken en anders de naam van het IFRAME.

Kijk anders hier eens voor een uitgebreidere uitleg over popups..

www.jurgroessen.nl

• barteke
die true stond zo in het script dat ik van een website gedownload heb, daar heb ik niks mee gedaan, maar het doet gewoon wat het moet doen, dus ik geloof niet dat het daar aan ligt.

verder,

als ik een formulier verstuur binnen het inline frame wil ik dus dat er een nieuw venster geopend wordt met bepaalde gegevens.
Daar gebruik ik dus dat javascript voor.

als ik DIRECT daarna weer een andere actie uitvoer op de site, maar dan buiten het inline frame, (een snelzoek formulier bijvoorbeeld). wil ik dat die resultaten weer in het inlineframe getoond worden. normaal gebeurd dat dus wel, maar dan dus niet, er wordt weer een nieuw venster geopend met de resultaten.

dat doe me dus geloven dat er ergens iets conflicteerd met dat javascript.

Verwijderd

ik heb veel verwarrene openingsposten zien langs komen, maar hier kan ik geen touw aan vast knopen...

gokje...

2 submit buttons, die doe form submit..

form heeft een onsubmit functie die wordt aangeroepen wanneer er op 1 vd 2 buttons wordt geklikt. functie opent een window met de resultaten?!

post anders eens wat meer code want deze code heeft nix met je probleem te maken...

Verwijderd

barteke schreef op 10 februari 2003 @ 18:33:
die true stond zo in het script dat ik van een website gedownload heb, daar heb ik niks mee gedaan, maar het doet gewoon wat het moet doen, dus ik geloof niet dat het daar aan ligt.

verder,

als ik een formulier verstuur binnen het inline frame wil ik dus dat er een nieuw venster geopend wordt met bepaalde gegevens.
Daar gebruik ik dus dat javascript voor.

als ik DIRECT daarna weer een andere actie uitvoer op de site, maar dan buiten het inline frame, (een snelzoek formulier bijvoorbeeld). wil ik dat die resultaten weer in het inlineframe getoond worden. normaal gebeurd dat dus wel, maar dan dus niet, er wordt weer een nieuw venster geopend met de resultaten.

dat doe me dus geloven dat er ergens iets conflicteerd met dat javascript.
begrijp dit al iets beter, ik denk dat je 2 geneste forms hebt, sluit eerst dit 1 af voordat je de ander opent...?!!

• barteke
sorry als ik even niet helemaal duidelijk ben. ik doe m'n best :)

voor de duidelijkheid..

de submit knop die een nieuw venster moet openen bevindt zich dus BINNEN het inline frame.

de submit knop voor het snelzoek-formulier bevindt zich BUITEN het inline frame. dus in een andere pagina. het heeft volgens mij dus niet met geneste form tags te maken..

het volgende komt ook wel eens voor:

als je buiten het inline frame op een link naar een extere pagina klikt, bijv. bij www.nrc.nl hoort die pagina in het inline frame geladen te worden, maar laatst genoemde site opend vervolgens in een volledig scherm. waarschijnlijk is dit iets de nrc site makers gefabriceerd hebben.

vervolgens: op welke link je ook klikt buiten het inline frame, alles wordt geopend in een nieuw venster in plaats van het inline frame zoals het hoort.

ik wil dus eigenlijk paginas forceren om te openen binnen het frame en niet erbuiten.

Verwijderd

ik wil dus eigenlijk paginas forceren om te openen binnen het frame en niet erbuiten.
Dat kun je nooit forceren, zodra er op de target pagina dit staat is het einde verhaal:

code:
1
top.location = self.location

test het eens met een pagina waar je wel controle over hebt...

• barteke
dat heb ik gedaan,

top.location = self.location komt nergens voor op mijn pagina's. dat is niet de essentie van het probleem.

alles werkt goed totdat ik die javascript functie(popUp) aanroep die ik eerder gepost heb.

daarna word alles in een volledig scherm getoond terwijl het in het inline frame getoond dient te worden.

Verwijderd

kun je de uri naar dat bestand opgeven?! dan ken ik zelf ff kijken, dikke kans dat die fout er zo uit is dan...

• barteke
zo roep ik de functie aan die het nieuwe venster opent:

popUp('page.htm',2);

en dit is de form tag waarmee ik de snelzoek functie aanroep buiten het inline frame:

<FORM action='../snelzoeken/snelzoek.php' target=midden method=get>

</form>

"midden" is dus de naam van het inline frame.

maar nadat popUp is aangeroepen worden de resultaten van snelzoeken niet meer geopend in het inline frame maar in een volledig scherm.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

JavaScript:
1
self.name = "mainWin";

en vanaf dat moment heet je inline frame geen "midden" meer maar "mainWin"... :Y)

edit:
dat krijg je nou van lukraak copy-pasten zonder dat je weet wat de code precies doet...

[ Voor 38% gewijzigd door crisp op 10-02-2003 19:54 ]

Intentionally left blank

• barteke
geweldig.. gefixed.. hartelijk dank! :*)

helemaal niet op gelet.

1

Bart

Pagina: 1