[Delphi] Component Wrapper?

Pagina: 1
Acties:

• Weng
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05-2024

Weng

Are y'all ready kids

Topicstarter
Ik heb 2 componenten gemaakt voor Delphi(6) en nu wil ik er een wrapper omheen bouwen, zodat ik straks in designtime 1 component (de wrapper) gebruik om tussen de andere 2 te switchen.

Ik heb er overal op internet naar gezocht, maar ik kan geen nuttige informatie vinden. Misschien dat jullie mij een eindje op weg kunnen helpen hoe ik hieraan moet beginnen?

Aye aye captain

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:37
Kun je misschien wat meer informatie geven over wat je precies wilt?

Wat bedoel je met switchen tussen de andere 2 componenten at design time bevoorbeeld? :?

https://fgheysels.github.io/

• Weng
  • Laatst online: 11-05-2024

Weng

Are y'all ready kids

Topicstarter
Ik heb inmiddels al een mogelijke oplossing doorgekregen van een collega.

Maar de bedoeling was:

Een component waarmee je in DesignTime dmv properties kan kiezen welk component je wilt gebruiken. en dat al die properties dan worden doorgelinked.

Aye aye captain

Verwijderd

Wang-Shi wel je oplossing posten :D

Oplossing :

Maak een bridge dat beide componenten aanroept. In de bridge zet je al je properties neer. Dus bijv. een property die aangeeft welke component je wilt gaan gebruiken etc.

Wel erfen van TWincontrol, dan kan je docken.

type
TCustomWrapper = class ( TWincontrol )

;)
tot morgen

• Kool
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
In Delphi 7 kun je embedded componenten als properties hebben.

Als je het object oriented hebt aangepakt (zoals het hoort in Delphi) heb je zoiets trouwens helemaal niet nodig. Dan maak je namelijk gewoon gebruik van polymorphisme.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

"embedded componenten als properties"?

Je bedoelt toch niet iets als dit?
Delphi:
1
property MyComponent: TComponent {...};

日本!🎌

• Kool
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Jazeker :)

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Dat kan dan vanaf Delphi 1 al :)

日本!🎌

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Ja, dan kan je een Component selecteren. Maar sinds D6 kan je ook de properties van die subcomponenten instellen in de object inspecter. Als een soort treeview.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• Creepy
  • Laatst online: 21:28

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

LordLarry schreef op 12 February 2003 @ 10:00:
Ja, dan kan je een Component selecteren. Maar sinds D6 kan je ook de properties van die subcomponenten instellen in de object inspecter. Als een soort treeview.
Das een extra handigheidje.. maar om het nou voor te stellen als een nieuwe feature ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Nou, het maakt het erg makkelijk om, zoals de TS wil, twee componenten samen te voegen tot 1 component. Voor D6 moest je zelf de properties 'doorlussen', maar nu zit dat er al kant en klaar in. Als de componenten physiek gescheiden blijven is het idd weinig moeite om even het andere component aan te klikken voordat je de properties ervan insteld.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Pagina: 1