Hardware matig beveiligen

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dannyvanderaa
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Op welke manier kan ik een system hardware matig beveiligen.
De enigste manier die bij mij bekend is via een hardware matige firewall.
Zijn er nog meerdere opties??

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoe beveiligen

info !!!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Wat wil je beveiligen? Ik neem aan dat je gewoon je pc van buitenaf wil beveiligen. Dan is idd een hardware matige vuurmuur het beste ja. En dan nog op je pc kun je ook nog zachtewaren zetten. 8)

• dannyvanderaa
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Ik praat hier over systeembeveiliging dus voor kwade mensen van buitenaf. zowel hackers als virussen endergelijke

Verwijderd

Niet aansluiten op de buitenwereld is altijd de beste oplossing. Daarna komt een hardwarematige firewall, en dan ben je op hardwaregebied al uitgekakt, tenzij je een DMZ al als een 'hardwarematige' beveiliging zou aanmerken.

//edit
hierbij moet ik eigenlijk aanmerken (mierenneuker dat ik ben) dat er helemaal niet zoiets bestaat als een hardwarematige firewall. Een cisco PIX bv (om er eentje te noemen) is gewoon een computer welke een OS draait, met applicatiesoftware.
\\edit

Op softwaregebied kun je dan denken aan een proxy, een IDS, maar ook het regelmatig wisselen van wachtwoorden etc.

Je vraag is echt te vaag om antwoord op te geven. Je systeemkast onder stroom zetten zou bv. ook een prima beveiliging kunnen zijn...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 17:03 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-08 02:46

SmartDoDo

Woeptiedoe

Het best is dan toch een combinatie. Harwarematige Firewall + Softwarematige Firewall + Virusscanner. Eenvoudig maar afdoende. Persoonlijk heb ik genoeg aan mn router en virusscanner. :)

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:46

MaNdM

1000-dingen-doekje

SmartDoDo schreef op 10 February 2003 @ 17:04:
Het best is dan toch een combinatie. Harwarematige Firewall + Softwarematige Firewall + Virusscanner. Eenvoudig maar afdoende. Persoonlijk heb ik genoeg aan mn router en virusscanner. :)
Ik denk niet dat die softwarematige firewall nog nut heeft na een hardwarematige, maar als je een linux-router ertussen zet met een linux firewall dan heb je wél een goede oplossing

To be determined...

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:43
Ik weet niet precies wat je onder beveiliging verstaat, maar je hebt van die pci kaartjes die je pc monitoren, en die de data van bijv. je HD/BIOS/etc. beschermen tegen virussen, en crashes :) Als je wilt kan ik dit wel even voor je opzoeken :)

Verwijderd

een softwarmatige vuurmuur heeft altijd nut, ik gebruik zonealarm naast m'n router om in de gaten te houden wat het uitgaande verkeer is. altijd handig

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:46

MaNdM

1000-dingen-doekje

Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 18:24:
een softwarmatige vuurmuur heeft altijd nut, ik gebruik zonealarm naast m'n router om in de gaten te houden wat het uitgaande verkeer is. altijd handig
Linux vuurmuur / router is daar beter voor geschikt en slobbert geen resources ;)

To be determined...

Pagina: 1