Hoeveel watt verbruikt een P2 350 (slot 1)??

Pagina: 1
Acties:

• buks
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 20:57
Hoeveel watt verbruikt een P2 350 (slot 1)?? het betreft hier dus de slot1 versie met 100Mhz fsb en proces van ik geloof 0.25 micron. Ik wil dit graag weten aangezien ik tegenwoordig een p3 600@672 heb, en de bijgeleverde koeler meer lawaai maakt, terwijl die p3 op een kleiner procede gemaakt is (0,18 Micron) en dus misschien wel minder stroom verbruikt. Als dat het geval is kan ik de proc passief gaan koelen :) met een p2 slot1 passieve koeler.

alvast bedankt!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:17
Op mijn werk staan nog een heleboel Pentium II 400 Mhz systemen die semi passief zijn gekoeld: de CPU is vrij dichtbij een opening geplaatst waar een koeler naar buiten blaast, maar de effectieve hoeveelheid lucht die er langs stroomt is vrij laag, dus ik denk dat als je de rest van de kast goed ventileert, je een heel eind moet komen.

Je kan er ook een koelertje op zetten en die op 7 volt laten draaien door de plus op het gele draadje aan te sluiten en de min op de rode aan de andere kant van de molex stekker. Succes!

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
21,5Watt

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:24
Eh abbadon is het misschien geen idee om in de faq te zetten wat bepaalde cpu's verbruiken als ze niet zijn oc'ed [bijv idle en stressed]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ik heb een linkje naar de techdocs in de FAQ staan, uit de desbetreffende .pdf's kun je zo de info halen :) Nóg beter is het overzicht van BalusC, check de onderste link in de technische PMG FAQ, staat alles :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• buks
OK dank je nuttige pagina's idd! Betekent dit dat ik mijn p3 600e (das de proc die ik nu gebruik 15,8W) passief zou kunnen koelen eigenlijk, of zijn er geen passieve koelers beschikbaar voor een p3-600e?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Passief.. Kan in principe wel, maar dan moet je wel voor goeie airflow zorgen. Veel OEM fabrikanten zoals IBM gebruiken in hun P!!! desktop systemen een megagroot heatsink met lange vinnen en een ultrastille 80mm casefan direct achter de CPU voor een lekkere airflow. Zo werkt het ook :)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Jep, heb nu een P3/500 slot1 passief gekoeld staan. Overgeklokt op 600 (5x120) met een flinke heatsink erop, een hele stille casefan onder de voeding, want een beetje airflow is niet verkeerd :)
Hij wordt tegen de 60C stressed.

[ Voor 21% gewijzigd door roelio op 11-02-2003 10:18 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• buks
Tja aangezien mijn airflow knap waardeloos is, denk ik dat passief er voor mij dan niet in zal zitten, dus dan zal ik toch maar voor een zo stil mogelijke slot 1 koeler gaan, weet iemand welke dat is, en waar ik daar 2e hands aan kan komen? (als iemand nog iets heeft liggen voor een zacht prijsje zou dat helemaal mooi zijn ;) )

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Abbadon schreef op 10 February 2003 @ 18:47:
Ik heb een linkje naar de techdocs in de FAQ staan, uit de desbetreffende .pdf's kun je zo de info halen :) Nóg beter is het overzicht van BalusC, check de onderste link in de technische PMG FAQ, staat alles :)
Knap stukje werk van BalusC. Ziet er goed uit! Een klein detail: Niet alleen Opti, maar ook UMC heeft ooit eens een Pentium chipset gehad. Dat is helemaal een rariteit. ;)

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Pagina: 1