• hilarisch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:42
Ik heb een Olympus C220 Zoom digitale camera. Met hierin een smart media kaart van 128 mb.
Deze smart media kaartjes kun je write-protected maken door een plastic folietje/stickertje over het kaartje te plakken.

Dit heb ik echter niet gedaan. Toch zegt de camera dat het kaartje 'write protect' is.

Heeft iemand dit ook wel eens gehad of weet andersinds een oplossing? Het schoonmaken van het kaartje had geen zin.

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:06

Peetman

Tjah....

Is het een nieuw kaartje, of heb je hem gebruikt en geeft hij nu ineens write protected?

• hilarisch
Het is een gebruikt kaartje. Hij deed het prima.
Toen ik hem eruit haalde en er later weer in deed, deed hij het niet meer.

Het is trouwens een kaartje van Dane-Elec

• Peetman

Peetman

Tjah....

Kan je hem nog wel benaderen als je hem aan de computer koppelt? Probeer hem eens te formatteren vanuit de camera.

• hilarisch
Het formateren vanuit de camera heeft inderdaad gewerkt.
Grappig dat je een write-protected kaartje kunt formateren.
Was al bang dat mijn kaartje naar de kl*ten was... gelukkig niet. Bedankt he!

• Peetman

Peetman

Tjah....

Ik dacht dat dat officieel niet kon, misschien was ie toch niet echt writeprotected.

Verwijderd

Ik heb ook een C220 en een Dane-Elec 128MB en ik heb het 'probleem' dat ik dan geen panorama fotoos kan maken. In de handleiding staat ook netjes dat je een Olympus kaart erin moet rossen maar waarom? :S Wat is nou het vette verschil?

En is het iemand gelukt er omheen te werken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 11:27:
Ik heb ook een C220 en een Dane-Elec 128MB en ik heb het 'probleem' dat ik dan geen panorama fotoos kan maken. In de handleiding staat ook netjes dat je een Olympus kaart erin moet rossen maar waarom? :S Wat is nou het vette verschil?

En is het iemand gelukt er omheen te werken?
Er is een workaround voor....ff zoeken met google denk ik

• Peetman

Peetman

Tjah....

Die panaroma functie heeft te maken met wat data op het kaartje er is idd een workaround voor, je moet dan wel een smartmedia reader voor je pc hebben, zodat je het kaartje kan formatteren.

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
peetman schreef op 11 February 2003 @ 13:30:
Die panaroma functie heeft te maken met wat data op het kaartje er is idd een workaround voor, je moet dan wel een smartmedia reader voor je pc hebben, zodat je het kaartje kan formatteren.
Zodat je die Olympus mapstructuur kunt namaken ofzo ?

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Pagina: 1