Aopen 401248 weigert dienst

Pagina: 1
Acties:

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-03 14:17
Na eerder een probleem met het herkennen van mijn dvd te hebben gehad is het probleem zich nu gaan verhuizen. Mijn aopen brander leest geen ruk meer. Ik leg er een cd in en hij is bezig met read acties maar thats it. Hij blijft alleen die acties uitvoeren en er komt niks uit.

Even wat stats om alles wat makkelijker te maken:
2 Hdds op het primaire kanaal
Pioneer dvd speler (slave) op de tweede controller
Aopen 401248 (master) op het tweede kanaal.

Als ik de Aopen van master ofhaal verdwijnt de dvd speler uit de boot up van mijn pc. De aopen kan dan wel normaal aan het werk. Zet ik de aopen op master dan kan ik perfect mijn dvd speler gebruiken, en kan ik niks meer met mijn Aopen speler. Hij wordt wel herkend bij de boot up en in windows maar thats it.

Verdere stats staan in de sig.

Weet iemand hoe dit op te lossen is?

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Misschien te simpel, maar toch... Al een andere IDE kabel geprobeerd?

Niet iedereen heeft de sig's op zichtbaar staan. Gewoon even posten zodat iedereen ze meteen kan zien. Wel zo makkelijk

[ Voor 3% gewijzigd door Han op 10-02-2003 16:26 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• frisico
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-03 11:18
Wissel de cd-rom speler eens om met de slave hd en kijk wat er dan wordt herkend. Mis je dan de HD dan ligt het aan de kabels. Mocht dit zo zijn koop er dan direkt twee.

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:06
Dit probleem heb ik dus ook ;( Heb al een andere IDE kabel geprobeerd zonder goed resultaat. Weet iemand iets meer?

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• Ordos20
Nou aan de kabels ligt het in ieder geval niet..... die is namelijk net nieuw (die naar de twee cdrom stations). Ik heb ook al pio etc. geprobeerd. Aleen vewisselen met de slave hdd niet..... er is alleen 1 klein probleem. De kabel naar de hdds kan ik NIET naar de cdrom stations krijgen.

• Bull
Dat heb ik ook, het is allemaal zo vaag want eerst was er niks aan de hand en toen hield de DVD-speler ermee op en nou dus de cd-rw ook.

• Ordos20
Niemand een oplossing? het probleem doet zich dus alleen voor sinds ik een nieuwe harde schij in mijn pc gezet heb. Daarvoor zaten de dvd en cdr ook al allebei op 1 controller en toen werkte het wel. Ik blijf het steeds vager vinden. Ik las hier eerder op dit topic al over een dooie aopen brander, probleem is hij doet het wel.... alleen na koppeling wil ie niet meer

Verwijderd

herkent windows hem wel?

• Ordos20
Ja windows herkent em wel als Aopen cd-writer, en in de bios wordt ie ook goed weergeven (zie alle bovenstaande posts)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Ordos20: dat komt omdat je CDRW en DVD op één kanaal hebt zitten. Dat wil niet altijd lekker werken, zie ook de OM FAQ B)

Verwijderd

jA JE HEBT DAT VAN DIE "DOOIE AOPEN BRANDER"bij mij gelezen ik heb hetzelfde probleem maar dat is gekomen door een nieuw moederbord.
Hij herkent hem gewoon niet.
Soms wel maar dan loop me pc brak in games, films.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
he het lijkt wel of die dingen nu collectief aan het afsterven zijn ofzo.

[rml][ AOPEN]Brander blijft maar lezen.[/rml]

• Bull
Dan zal mijne dus ook wel kaduuk wezen na het lezen van die andere topic ;(

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:51

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

tja, ik heb zelf niet al te beste ervaringen met Aopen cdrom driver ed.
Ik heb zelf een 56x speed drive van ze die binne n2 weken kapot was, in m'n ma d'r pc zit ook een Aopen die ook brak is.

Geen Aopen's meer voor mij.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• Ordos20
nah ik heb het kabels omwisselen geprobeerd. Niets. Tis net alsof als ik die dvd eraan hang, kapt de cdrw van Aopen ermee. Zonder dvd speler draait ie toppie. En voordat de nieuwe harde schij in mijn pc ging deed ie het dus ook nog goed. Wat is er mis gegaan.... ik geef het op

• Bull
Ik had al een donkerbruin vermoeden dat mijn DVD kapot was omdat er geen lichtje en niks meer brande en ja hoor die is kapot (getest bij kennis) Ook de Aopen cd-brander is kapuut (ook getest bij diezelfde kennis) Nou dus, op de DVD zit geen garantie meer, maar op de cd fikker wel, dus dat wordt maar weer opsturen die handel, altijd hetzelfde liedje. Heb em maar 4,5 maand gehad. Als ik die nieuwe binnen krijg verkoop ik die en koop ik mezelf een Plextor, veel beter.

Pagina: 1