CD in speler uit elkaar geknalt

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:04
Ik zat dus gewoon lekker een potje Fifa te spelen, hoor ik ineens een enorme knal. Zie ik dat het frontje van mn Philips DVD/CDrw combo eraf ligt. Jammer dan d8 ik...
Ik pc uit en weer aan. Wil fifa weer opstarten --> Please insert CD.
ik cdspeler open, ligt mn hele (originele) fifa cd aan diggelen. :'(

Ik heb de speler er nu dus uitgehaald en zo veel mogelijk de losse stukjes cd eruit proberen te schudden. Maar kan het kwaat om nu te proberen of ie het nog doet?
Of kan ik dan alleen nog maar meer schade aanrichten aan mn pc?
Of zou ik de cdspeler kunnen openschroeven om alle stukjes eruit te halen, of is de kans dan groot dat de laser enzo kapot kunnen gaan?

Ik kan hem natuurlijk gewoon weer aansluiten en proberen, maar wil graag eerst ff weten of het echt geen kwaad kan :)

Owja, ik denk btw dat mn garantie al verlopen is, kheb dat ding al ruim een jaar zonder problemen gebruikt...

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Opsturen (naar de fabrikant, anders eerst ff bellen). mag niet gebeuren lijkt mij.

[ Voor 37% gewijzigd door fetcher op 10-02-2003 16:21 ]

• mjhzenden
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02-2025

mjhzenden

... vooral stilte ...

ko9 schreef op 10 February 2003 @ 16:19:
Ik zat dus gewoon lekker een potje Fifa te spelen, hoor ik ineens een enorme knal. Zie ik dat het frontje van mn Philips DVD/CDrw combo eraf ligt. Jammer dan d8 ik...
Ik pc uit en weer aan. Wil fifa weer opstarten --> Please insert CD.
ik cdspeler open, ligt mn hele (originele) fifa cd aan diggelen. :'(

Ik heb de speler er nu dus uitgehaald en zo veel mogelijk de losse stukjes cd eruit proberen te schudden. Maar kan het kwaat om nu te proberen of ie het nog doet?
Of kan ik dan alleen nog maar meer schade aanrichten aan mn pc?
Of zou ik de cdspeler kunnen openschroeven om alle stukjes eruit te halen, of is de kans dan groot dat de laser enzo kapot kunnen gaan?

Ik kan hem natuurlijk gewoon weer aansluiten en proberen, maar wil graag eerst ff weten of het echt geen kwaad kan :)

Owja, ik denk btw dat mn garantie al verlopen is, kheb dat ding al ruim een jaar zonder problemen gebruikt...
Tja, dat kan gebeuren. Is al heel wat over geschreven in allerlei tijdschriften. Al je cdrom speler sneller is als 48 speed kan dat gebeuren. Iets onbalans binnen in de cdrom speler en ......klabam..

Verwijderd

inderdaad gewoon opsturen naar de fabrikant, dat de cdspeler het niet meer doet na de garantieperiode kan gebeuren maar dat ie een cd uit elkaar laat ploffen is niet normaal. Je kan iig vragen of ze je cd willen vergoeden (want dat mag toch echt niet gebeuren) :)

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Kan je daar eens pics van posten. Ben razend benieuwd....
Welke Philips combo was het?

Waarschijnlijk heeft wel een stukje van de kapotte plaat de lens of de lansregeling geraakt, dus de kans is groot dat die het niet meer doet. Als de garantie voorbij is, kan je nog weinig verliezen met dat ding open te maken.

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-03 22:18
fetcher schreef op 10 februari 2003 @ 16:21:
Opsturen (naar de fabrikant, anders eerst ff bellen). mag niet gebeuren lijkt mij.
Opsturen kan, als je geluk hebt dan krijg je een nieuwe, ik wer zelf bij een computerzaak en mijn ervaring is dat het NIET onder de garantie valt, zoals wel vaker gehoord en gezien hebben de 52x drives van aopen er veel last van gehad. Zei gooiden het bij aanvraag van RMA op dat de cd vuil of beschadigd is geweest ;( Met philips weet ik niet hoe hun dat geregeld hebben, ik hoo voor je niet zoals bij Aopen, succes ermee

• ko9
Tis de Philips 20x10x40x CD en 12x DVD
Heb ik toen voor een zacht prijsje in de uitverkoop bij de mediamarkt gekocht. Ik kan wel pix posten van een legale Fifa 2003 cd die aan diggelen ligt, maar of dat nou zo bijster intressant is 8)7
Kheb zowiezo geen digicam bij de hand :)

Ga nu eerst even het bonnetje zoeken en daarna eens bellen naar philips wat ze hiermee doen.

alvast bedankt iig

edit:
kzie net op een briefje dat ik vond dat er 24 maanden garantie op de producten wordt gegeven

[ Voor 13% gewijzigd door ko9 op 10-02-2003 16:46 ]

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:00

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Ff zoeken op Tweakers. Zijn nog meer mensen die hier problemen mee hebben gehad.

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• Maximus
  • Laatst online: 10:02

Maximus

There is no substitute

volgens mijn vader, dies advocaat, kun je EA aanklagen voor schade aan de CD-ROM en aan de brander.

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• ko9
M@ximuS schreef op 10 February 2003 @ 16:50:
volgens mijn vader, dies advocaat, kun je EA aanklagen voor schade aan de CD-ROM en aan de brander.
Huh, maar EA kan der toch weinig aan doen :?
Tis toch eerder de schuld van Philips?

• Robthebest
M@ximuS schreef op 10 February 2003 @ 16:50:
Kan EA er wat aan doen dat jij welicht met je cd'tje de straat op gaat en er mee gaat frisbieen en vervolgens weer in de drive stopt? :?

• Robthebest
Huh, maar EA kan der toch weinig aan doen :?
Tis toch eerder de schuld van Philips?
Wie zegt dat Philips er wat aan kan doen?

• Maximus
  • Laatst online: 10:02

Maximus

There is no substitute

nee, het is de schuld van ea dat de cd kapot gaat, en doordat de CD kapot gaat beschadigd jou CD-RW speler

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• ko9
hmm, daar zit inderdaad ook wel wat in :)

Verwijderd

M@ximuS schreef op 10 February 2003 @ 17:22:
nee, het is de schuld van ea dat de cd kapot gaat, en doordat de CD kapot gaat beschadigd jou CD-RW speler
klopt want de cd moet er teggen kunnen dat hij op 40 of meer keren gelzen word.

en help ik word bang ik heb hier een 64 speed hangen.

• MrBrown
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2025

MrBrown

Reservoir Dog

Dus als de speler door een defect uit balans raakt en de cd daardoor gek gaat doen kan ik de fabrikant van de cd's aanklagen?

Lijkt mij een beetje kort door de bocht eerlijk gezegd......

Powered by Manetti (compiled by Jura)

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:42
Slechte kwaliteit CD's. Tot nu toe ken ik deze verhalen alleen van el cheapo blanke cd's waar nog wel eens een onbalans in kan zitten, maar een geperste CD lijkt me toch van een iets hogere kwaliteit. Je moet gewoon bij allebei aan gaan kloppen en vooral heel veel heissa maken. Als je echt mazzel hebt, krijg je van allebei een vergoeding :)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
DaCoTa schreef op 10 February 2003 @ 17:37:
Slechte kwaliteit CD's. Tot nu toe ken ik deze verhalen alleen van el cheapo blanke cd's waar nog wel eens een onbalans in kan zitten, maar een geperste CD lijkt me toch van een iets hogere kwaliteit. Je moet gewoon bij allebei aan gaan kloppen en vooral heel veel heissa maken. Als je echt mazzel hebt, krijg je van allebei een vergoeding :)
dat is gierig man :)

maar goed, EA kan weldegelijk aansprakelijk gesteld worden, brakke cd

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:09
Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 17:25:
[...]

En mijn naam is sinterklaas :o

Verwijderd

mensen, philips cd rom spelers staat gewoon bekend als brokkele dingen, me oom had ook 1 gehad.. meteen aan diggelen.. ene vriend van me.. pas nieuw.. na 1 week.. een cd writer van philips.. ook meteen aan diggelen..(hij terugopgestuurd naar philips.. en kreeg een andere terug.. van andere merk.. liteon.. vaag maar WAAR) en zo verder ken ik nog 3 andere mensen die ook zo'n problemen gehad hebben..

advies: koop geen philips cd drive, TV enzo.. OK.. maar cd drives.. vergeet ut maar...

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:01
Loop nou niet zo te zeuren over een specifieke drive, ze hebben er allemaal last van...

Bij mij is een poosje terug ook een cd uit elkaar geknald in mijn PIONEER 106S, het was een originele GTA2 cd. Viel gelukkig wel onder garantie dvd speler, maar cd niet vergoed.
Ik hoorde later van nog 2 mensen dat er een cd bij hun uit elkaar gespat was, en tjah, dat waren beide originele GTA2 cd's, die komen er bij mij dus niet meer in :)

Zo zie je maar weer dat het niet altijd aan de speler hoeft te liggen....

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Verwijderd

jij alleen.. ik ken zo'n 6-8 mensen die meteen last van hadden.. vlgens mij is gewoon philips gewoon zwakker dan pioneer. volgens mij is er ook minder aantal mensen die probs met pioneer hebben. (kheb ook zelf pioneer dvd gehad.. never probs)

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:02
Heb ik ook gehad met mijn originele cd van Black & White :(
Ik heb alle stukjes in de doos geveegd en die met een boze brief en de rekening van de DVD (die gelukkig nog onder de garantie viel) opgestuurd naar EA Nederland.
Kreeg ik er gratis een terug, maar met weliswaar een brief erbij dat dat 'nog nooooit gebeurd was'.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Het gebeurt veel vaker met originele CD's dan met kopieen. Raar maar waar... lees maar eens alle topics die over dit onderwerp gaan (het zijn er aardig wat geweest in het afgelopen jaar).

Antwoord van de fabrikant (in elk geval Aopen) is kort maar krachtig:
Dan is de CD niet goed. En voor die paar tientjes moet je geen product verwachten dat slechte CD's ook nog eens zonder problemen leest.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• ko9
hmm, hopen dat Philips een beetje wil meewerken dus...
Heb net eindelijk de bon teruggevonden (Kamer maar gelijk een beetje opgeruimd :) )
En heb hem 23/3/2002 gekocht dus valt zeker onder de garantie.

morgen eerst philips ff bellen en dan door naar de mediamarkt.

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
DaCoTa schreef op 10 februari 2003 @ 17:37:
Hier is al heel veel over geschreven op got.
En ook bij andere originele cd's.
Komt vaak door het uit de cd case buigen van de cd, hierdoor ontstaan er haarscheurtjes die uitscheuren door de grote rondvliegende krachten in snelle cd spelers.

In onderstaande link een aantal foto's en 8 blz. text.
[rml][ Ervaringen] CD Explodeert in AOpen CDROM [ pix][/rml]

[ Voor 12% gewijzigd door makkie op 10-02-2003 23:00 . Reden: link en ander topic met foto's ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-03 14:32

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 17:25:
[...]

klopt want de cd moet er teggen kunnen dat hij op 40 of meer keren gelzen word.

64 speed CD-spelers bestaan niet voor zover ik weet.. 56 is volgens mij het snelste, met als uitzondering de Kenwood Zen 72 speed, maar dat is eigenlijk een 10 speed die in 7 sporen tegelijk leest :Y)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
Demoniac schreef op 10 February 2003 @ 23:32:
[...]
64 speed CD-spelers bestaan niet voor zover ik weet.. 56 is volgens mij het snelste, met als uitzondering de Kenwood Zen 72 speed, maar dat is eigenlijk een 10 speed die in 7 sporen tegelijk leest :Y)
tis een 8x die op 9 sporen leest O-)

8x9=72
10x7=70

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:08
TIP:
je hebt een orginele cd.
maak een image met clonecd4
laadt die image met deamon tools en je hebt geen cd meer nodig.
zo kan je in ieder geval vermijden dat dit soort dingen gebeuren. ik speel daarom spellen alleen nog maar via deamon tools, ik zou namelijk behoorlijk 'ziek' zijn als m'n originele game cd kapot gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Rody op 11-02-2003 08:59 ]

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-03 22:53
dreeke schreef op 10 February 2003 @ 21:54:
Het gebeurt veel vaker met originele CD's dan met kopieen. Raar maar waar... lees maar eens alle topics die over dit onderwerp gaan (het zijn er aardig wat geweest in het afgelopen jaar).
Juistem Ik heb zelf een Lite-on 52x gehad die met de originele SimCity3000 aan de haal ging. Het is inderdaad zo dat het meer voor komt met originele CD's, maar er moet wel bij gezegt worden dat het meestal of oudere CD's zijn of de goedkopere CD's in aanschaf.
Antwoord van de fabrikant (in elk geval Aopen) is kort maar krachtig:
Dan is de CD niet goed. En voor die paar tientjes moet je geen product verwachten dat slechte CD's ook nog eens zonder problemen leest.
Niet alleen Aopen en Pilips hebben er last van hoor. Ik heb zelf een Aopen 48x (3jaar) en heb er nog nooit problemen mee gehad. Het is zelfs zo dat vrijwel alle CD beveiligingen gewoon niet werken in deze drive (de CD doet het dus wel). Verder heb ik nog een Philips 8x4x32, waar ik na 3 jaar nog geen enkel probleem mee gehad heb.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:58
De truc: laat dat ding op een lagere snelheid draaien. 48x of 52x heb je meestal niet nodig, het maakt een bak herrie en je cd's gaan dus naar de kl*ten!

Een of andere maffe duitser heeft er een progje voor geschreven. De website is in het duits, maar het progje installeerde zich bij mij gewoon in het engels. Check www.cd-bremse.de.

Ik heb 'm meestal wel in de achtergrond draaien. Zeker nu ik lees dat ook originele cd's (en dus niet alleen el cheapo's van 15 euro per spindel van 50) dit doen...:(

Punctuality is the politeness of kings

Pagina: 1