Toon posts:

[javascript] Andere dan standaard printer selecteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een stukje javascript om een pagina uit te printen. Helaas is altijd de printer geselecteerd die als standaard staat ingesteld in windows.

Is het mogelijk om een andere dan de standaard printer automatisch te selecteren? Dan hoef ik nl. niet meer de andere printer aan te klikken als ik wil printen.

Btw:
1 het is voor intern gebruik
2 het is zo'n printer menuutje die je krijgt bij bestand --> afdrukken.

Verwijderd

nee dit kan niet.

Verwijderd

Met javascript zal het niet kunnen lijkt me: je kunt als het goed is niet opvragen welke printers iemand op zijn systeem heeft aangesloten.

Voor intern gebruik zou er misschien iets mogelijk kunnen zijn met VBscript, maar daar heb ik verder geen idee van :) (/me is vbscript noob)

Verwijderd

Ik heb nu een stukje javascript om een pagina uit te printen. Helaas is altijd de printer geselecteerd die als standaard staat ingesteld in windows.
dit heeft met windows te maken, en kan iig niet beinvloed worden doro jscript en ik vraag me af of het in visual basic ed wel kan, Waarom wil je dit zo graag, voro bijna alles is een workaroudn

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 19:06:
[...]
dit heeft met windows te maken, en kan iig niet beinvloed worden doro jscript en ik vraag me af of het in visual basic ed wel kan, Waarom wil je dit zo graag, voro bijna alles is een workaroudn
Ik heb in een matrix printer bepaalde bonnen liggen. Wanneer ik zo'n bon wil adrukken klik ik op een link en dan verschijnt er zo'n afruk pop-upje.
Echter de standaard printer is een andere printer (die ik dus vaker gebruik).

Is het misschien mogelijk met php (daarvoor moet ik een verdieping lager zijn.)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 21:09 . Reden: taalfoutje ]

Verwijderd

PHP is serverside, dat gaat natuurlijk helemaal niet :D

zou mooi zijn, als mijn printergegevens zo over internet verzonden konden worden :D

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 21:49 ]

Verwijderd

wat je zou kunnen doen is ff een 2e browser installeren (ben zelf erg enthausiast over de de nieuwe Mozilla Phoenix) en in die browser die andere printer als standaard installeren.

Verwijderd

offtopic:
ik vond de phoenix nog niet helemaal bug-vrij, geef mij maar gewoon Mozilla
Pagina: 1