ECS mobo , HD , of toch het geheugen?

Pagina: 1
Acties:

• SvEn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-12-2025

SvEn

a.k.a sv3nrg

Topicstarter
Ik heb dus een nieuw systje gekocht

- PIV 1,7 Ghz 400 FSB
- ECS mobo ( P4X333 )
- 256 DDR dimmejte (333)
- en een videokaartje

ik ha de HD nog .. heeft altijd goed gewerkt .. en spinternieuwe kast omheen.

als ik er nu een stootje tegen de kast aangeef of mijn elleboog op bureau zet , of ff op de grond stamp of hard mijn stoel verplaats gaat hij resetten .. :?

Ligt dit nu aan het mobo , geheugen of toch aan de HD?

Vriend van mij had dit ook maar toen was geheugen kapot .. maar dat kan toch niet? het is nieuw :( .. Iemand?

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-07 15:54
klinkt meer alsof je een los contactje ergens hebt..

Check die kleine kabeltjes voor reset, power leds ed. eens

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• SvEn

SvEn

a.k.a sv3nrg

Topicstarter
gecheckd ,, ik heb er wel een paar loshangen .. van de USB front panel wel ( dat heeft er denk ik niks mee te maken ) en van de power LED .. hdd led zit er wel in maar doet het niet .. , power led vind ik een beetje vreemd .. hij is 3 pins en op mobo is 2 pins :( , zou het dan daaraan kunnen liggen?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik denk niet echt dat het aan de LED-kabeltjes ligt, maar volgens mij eerder iets van een ATX kabel die niet helemaal er goed in zit. Kijk eens even alle molex connectors na, en druk deze evt. nog even aan.

Is je PC trouwens geaard?

Hier was een tijdje terug trouwens ook een topic over, helaas kan ik die nu even niet terug vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Laurent op 10-02-2003 16:48 ]

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

eeeuh.. Ik hier ook gehad.. weliswaar met een oud systeem P1@233.. Maxtor 20 Gb in oud systeem.,.. bij het minste tikje tegen de kast .. hdd hangen en systeem crash (w98 en w2k)! Ik denk dat het met de stroom toevoer had te maken...
Vervolgens die maxtor in een ander systeem.. geen enkel probleem..
In het oude systeem dan weer een andere hdd van 10 Gb in gezet. .... no problems nu...

[ Voor 10% gewijzigd door henkleerssen op 10-02-2003 16:50 ]

• SvEn

SvEn

a.k.a sv3nrg

Topicstarter
hmmmz , het kan dus twee oorzaken hebben
- mijn PC is dus NIET geaard .. , ik heb geen geaarde stopcontacten :( .. maar ik heb gechekd om haspel van boven naar beneden te doen en toen stroom aangesloten , zelfde affect ..

- of de harde schijf .. ik zla is kijken of ik een andere hd kan vinden .. moment

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Ik vind het toch maar raar.. ik denk niet dat je het moet zoeken in het geaard zijn van stop contacten.. maar meer iets met stroomtoevoer.. en voeding compatibiliteitsproblemen met de HDD.. (hoe precies...ik zou het niet weten..)

Verwijderd

hebje de mobo goed vastgezet in je kastje/?/ check dat eerst es..

check alle schroefgaten enz

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

vervang ook eens je kabel van je voeding... khad laats een pc die soms wel soms niet aanging.. bleek de kabel brak te zijn.

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Pagina: 1