Als je niet weet waar dit topic over gaat, post dat NIET. Kijk evt. hier voor meer info, dit topic is feitelijk alleen bedoelt voor de spelers die meedoen. Wil je meedoen, post dat in dat andere topic, niet hier.
Zet bij je bericht aan het begin steeds ff de naam van je char, en zet offtopic berichten tussen [ooc][/ooc]. Zorg voor mooi uitgewerkte berichten, zo min mogelijk one liners. Beschrijf alles, hoe je kijkt, wat je doet, wat je ziet. De vorm van reageren maakt me niet zo veel uit, hoewel mijn ervaring is dat op een forum third person duidelijk is, omdat je anders 10 berichten onder elkaar met ikvorm krijgt, wat vrij onduidelijk is. Dus meer beschrijvend als in een boek. Doe 1st person dingen (gesprekken, gedachtes enzo) tussen , en third person dingen gewoon. Gebruik interpunctie. Maak het leesbaar. Dit soort dingen verhogen het speelplezier met sprongen
Voorbeeld
[ooc]Dit is een out of character post[/ooc]
Jan Pietersen
Jan Pietersen kijkt om zich heen, slaat zijn biertje achterover, en loop naar de mooie dame heen. Hij kijkt haar slinks aan en vraagt: "Ik ben een telefoonboek aan het schrijven, mag ik jou nummer?"
Proloog |
De winterzon rijst laag boven de horizon, lange schaduwen werpend in het dal aan de voet van het uitgestrekte Ageros gebergte. Langzaam dalen de eerste sneeuwvlokken van de altijd strenge winter neer in de lagere gebieden van het gebergte, terwijl de toppen in een permanente sneeuwkraag gehuld zijn. Dicht tegen deze toppen klimt een eenzame wandelaar, gebogen tegen de soms sterke windvlagen. Af en toe port de wandelaar met een staf in de sneeuw, tot op een gegeven moment de hele staf diep in de sneeuw verdwijnt. Zo vlug als het strenge weer het toestaat wordt alle sneeuw verwijdert, en daalt de hoogklimmer af in een voorheen door sneeuw verborgen grot. Voor het eerst in ontelbare jaren wordt het diepst van de berg verkend. Verlicht door een blauwe gloed afkomstig van de staf worden er ruimten onthuld die lang verborgen waren, en niet zonder reden... |
Hoewel de winter al is ingezet is het nog vrij zacht weer op de markt van Atarva. Deze markt trekt elke twee maanden een week lang vele bezoekers uit alle windrichtingen, hoewel het grootste deel afkomstig is van de boerderijen in de omgeving, en de hoofdstad Calem in het noorden. Het hele dorp en zelfs erbuiten staat het vol met kramen en tenten. Op en nabij het dorpplein zijn het meer luxe voorwerpen: sieraden, smeedwerk van edelmetaal tot ijzer, stoffen in alle kleuren, feestelijke kleding, alles is verkrijgbaar. Verder naar buiten zijn er meer voedsel kramen en kramen met gebruiksvoorwerpen, om buiten te stad te eindigen met enkele veehandelaren. Door de drukte van deze markt bevat Atarva vele horeca gelegenheden, herbergen, taveernes, cafés en bars die hun hele winst halen uit éen week drukte in twee maanden. Een week lang is er nauwelijks een slaapplaats te krijgen, de rest van de maanden zijn er geen slapers te vinden, maar voor de uitbaters is dit geen probleem. De drukte levert genoeg geld op om de overige weken te overbruggen, en ze hebben uiteindelijk een zeer rustig bestaan. Langzaam maar gestaag beweegt zich een grote gestalte door de drukte van het dorpsplein. Vloeiend baant hij zich een weg, tot er plotseling een tumult om hem heen ontstaat. Een oudere vrouw achter een kraam met textiel begint op de man te schelden, en te beschuldigen van moord. Ineens ontstaat er ruimte in de drukte, en staat de man in het midden van een leegte. Zijn onmenselijke gelaatstrekken draaien in het rond om de menigte in zich op te nemen. De menigte valt stil, maar tussen de mensen meer naar achteren worden woorden als "orc" en "trol" rondgefluisterd. Een boer maakt zich los van de menigte en wil de vreemdeling aanvallen met een mes, tot hij de glinstering van een pijlpunt voor zicht ziet. Zachtjes fluistert de boogschutter: "Stop", maar in de stilte die ontstaan was klonk het oordverdovend. Uit de zekere hand en de strakke, vreemde blik bleek dat met deze man niet te spotten viel. Een onzekere balans zorgde tijdelijk voor rust. Een cirkel van bange, onzekere mensen, voornamelijk boeren, stond tegenover een boom van een kerel, en een met orcbloed ook nog, die zich zeker en met overtuiging bewoog. Nu werd deze halforc ook nog bijgestaan door een schutter die zonder twijfel elfen bloed had, als het al geen echte elf was. Niemand bewoog. Steeds meer mensen komen in de buurt om een glimps van het gebeuren op te vangen. Enkele stedelingen, herkenbaar aan de duurdere kleding die ze dragen, nemen het gebeuren van een afstand in zich op. Een donker geklede man met lang haar staart met een geamuseerde glimlach voor zich uit, terwijl een meisje tegen hem aan tettert over wat er allemaal gebeurd en hoe erg het allemaal is. Geirriteerd maakt een jonge blonde vrouw zich los van dat groepje en baant zich door de menigte naar de vrouw die de beschuldiging uitte. Ze pakt de vrouw op en neemt deze naar het midden van de cirkel, tegenover de half-orc. Ze wil de vrouw ondervragen, maar wordt zich ineens bewust van alle aandacht op haar en twijfelt. De schunnige knipoog van een gezette man, net achter de eerste cirkel, maakt haar kwaad genoeg om het toch door te zetten, en vraagt de vrouw wat er aan de hand is. De vrouw begint een verhaal te vertellen over hoe haar kind vorige maand weggenomen is door orcs, in een boerderij ten zuiden van Atarva. In een opwelling van emotie beschuldigde ze de half-orc, maar onder de aandacht van de menigte en de strenge blik van de jonge vrouw geeft ze toe dat ze nu twijfelt over zijn schuld. "Hij ziet er misschien iets netter uit dan de zwijnen die mijn dochter meenamen," verteld ze, "maar ik vertrouw hem evengoed voor geen cent. Iedereen kan zich een keer wassen." De menigte lijkt zich niks aan te trekken van het verhaal van de vrouw, en wordt onrustig. Bloed is wat ze verwachtte, en ze lijken voor niks minder terug te deinzen. Langzaam krimpt de cirkel... |
Zet bij je bericht aan het begin steeds ff de naam van je char, en zet offtopic berichten tussen [ooc][/ooc]. Zorg voor mooi uitgewerkte berichten, zo min mogelijk one liners. Beschrijf alles, hoe je kijkt, wat je doet, wat je ziet. De vorm van reageren maakt me niet zo veel uit, hoewel mijn ervaring is dat op een forum third person duidelijk is, omdat je anders 10 berichten onder elkaar met ikvorm krijgt, wat vrij onduidelijk is. Dus meer beschrijvend als in een boek. Doe 1st person dingen (gesprekken, gedachtes enzo) tussen , en third person dingen gewoon. Gebruik interpunctie. Maak het leesbaar. Dit soort dingen verhogen het speelplezier met sprongen
Voorbeeld
[ooc]Dit is een out of character post[/ooc]
Jan Pietersen
Jan Pietersen kijkt om zich heen, slaat zijn biertje achterover, en loop naar de mooie dame heen. Hij kijkt haar slinks aan en vraagt: "Ik ben een telefoonboek aan het schrijven, mag ik jou nummer?"
[ Voor 15% gewijzigd door DarkX op 10-02-2003 16:59 ]
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!