Toon posts:

Locatie kiezen onder groepen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi

Ik ben al eenige tijd bizig met rechten geven aan de verschillende pc's in me netwerk. ik heb 1 pc met 2000, 3 XP PRO, 2, w98se

Nu heb ik een groep aangemaakt "netwerkusers" tijdens het aanmaken van de groep kun je ook meteen users toevoegen in die groep. wanneer ik hier voor kies krijg ik een scherm voor me waar ik op users kan zoeken. ook heb ik de optie om op locaties te zoeken. maar helaas kan ik de locaties niet veranderen. dus zijn de users en rechten die ik maak alleen lokaal op die pc van toepassing. (denk ik) want onder locaties zie ik dus alleen co789blabla maar kan dus niet andere locaties/pc's benaderen.

Ik heb al heel google en dit forum afgezocht en ook opzoek geweest naar programma's waar ik users rechten kan geven in welke mappen ze mogen kijken of niet. ik kwam "Enterprice Administrator" tegen maar dat is me veel te duur. en volgens mij moet het ook via windows kunnen.

Wie kan mij helpen?

Groeten

Verwijderd

Topicstarter
niemand een id?? :(

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat is de basis van je netwerk??? Workgroup of domain???
Met domain is het geen enkel punt, alle users komen uit een centrale db dus geldt het voor alle comps,

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

r-klik op de map, kies properties, kies security, daar kun je groepen rechten geven...

btw dan moet wel je schijf ntfs zijn

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
het heeft niks te maken met die mappen, ik wil gewoon via computerbeheer in een groep een user aanmaken dan kan ik tijdens het aanmaken van die user zieken waar ik in wil zoeken. "zon balk bovenin het venster (zoeken in...)"