abit kt7 en duron overclock vraagje

Pagina: 1
Acties:

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik zit te denken om een abit kt7 mobo te gaan kopen met een duron. Deze wil ik zo hoog mogelijk overclocken met lucht koeling.
Is dit mobo een beetje stabiel ? Wie heeft er ervaring mee ? En zijn er nog durons te krijgen die je met behulp van een potlood kan unlocken ? en welke duron moet ik nemen om over de 1 ghz te komen ?

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Kt7 is een perfect bordje. Iedere Duron is te unlocken(in ieder geval op dit moment nog wel)
Welke professor je het beste erbij kunt komen is een moeilijkere vraag. Er is nl. geen overklok garantie voor een processor.
Ik heb een 600 Mhz gehad, die op 910 Mhz liep, en en 700 die op 950 Mhz loopt.
Wat wel belangrijk is, koop een goede koeler.
Hoe beter die koelt, hoe groter de kans dat ie die magische grens haalt.

Veel succes

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 21:10
Ik heb nu 4 keer een duron 650 mhz onderhanden gehad en van die 4 kon ik er 3 boven de 1000 mhz laten booten :) die andere hield al op bij de 900 en liep alleen stabiel op 850 :( Dus je moet gewoon net marzel hebben. Die van mij loopt nu op 1050 mhz en word 52 graden full load met 1,75 vcore op een abit kt7 raid.

Ik moet zeggen die abit bordjes zijn erg lekker vooral het soft 3 menu is erg fijn (lekker voor luie mensen) maar ik heb ook met een soltek bord over de 1000 mhz gehaald alleen moet je daar op het moederbord je multiplier veranderen (dus wat meer werk). Dus het is maar net wat je budget is Heb je wat extra poen neem je een abit bord anders neem je een wat goedkoper bord , zolang er maar een multiplier switch opzit.

Koeling is erg belangrijk met bij een duron ik heb nu een spire draaien en die koelt redelijk {alpha is onderweg) Maar zorg ook voor een goeie kast temp dus wat extra kastkoeling is nooit weg als je op zulke snelheden gaat draaien. Want vergeet niet als je een duron 650 op 1050 laat draaien dan word ie ERG heet :) ( 400 Mhz GRATIS )

• jhead22
  • Niet online
er komt een super orb op :) wijze dingen zijn dat.
Dus een duron 650 is behoorlijk goed te overclocken. ok dan.. thx voor de info

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Ik krijg morgen een abit KT7 met Tbird 900, kan ik daar dan de multiplier in de bois veranderen van het softmenu? naar bijv. 11x100 ofzo? en wat is nou de beste luchtkoeler die er is (en in NL te koop is)?

Mijn iRacing profiel

• TonyTone
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-12-2025
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 13:46 schreef collin het volgende:
Ik krijg morgen een abit KT7 met Tbird 900, kan ik daar dan de multiplier in de bois veranderen van het softmenu? naar bijv. 11x100 ofzo? [/quote]
Yep, heel makkelijk! :)

Wat de cooler betreft, ik heb veel rond gekeken en rond gevraagt.
Dit is m'n winnaar:
:+ Spire MA324-15 :+

Omdat deze heel goed koelt (beter dan Chrome Orb) en maar tussen de 17,50 en 29,- kost!!

( p.s. Ik gaat op de HCC een T-Bird 800 + KT7 halen *D )

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:46
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 12:52 schreef jhead22 het volgende:
er komt een super orb op :) wijze dingen zijn dat.
Dus een duron 650 is behoorlijk goed te overclocken. ok dan.. thx voor de info[/quote]EUhh.... volgens mij zijn er redelijk veel "problemen" met een ORB-koeler op een KT7(-Raid) mobo, omdat zo'n Orb (Chrome-Orb, Golden-Orb, Super-Orb) rond is en de Elco's op je mobo naast de processor-socket in de weg zitten. Ik heb ergens gelezen dat je dan een stukkie onder van je Orb moet afvijlen (moet niet uitmaken voor de werking). Ik durf dit niet met zekerheid te zeggen, maar ik dacht dat het zo was.
Bij de weg: die Orbs zien er super uit, en zijn volgens mij ook best goed, maar nog lang niet de beste.

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 21:10
Voor al je vragen wat nu het beste is. Zoals koeler, geheugen eventuele compaliteits problemen, beste bios instellingen kijk dan eventjes op deze pagina daar kan je echt alles vinden en lees ook alles door he. Dan heb je als het goed is ook geen vragen meer.

Ohh en ja kijk ook eens rond daar op het forum, staan interesante ddingen ;) ;)

go.to/kt7faq

• jhead22
  • Niet online
Je moet gewoon die condensatoren ff weg buigen en eventueel je orb veilen. das niet zo'n probleem. Tja er zijn betere koelers. maar de orbs zijn mooi, betaalbaar en goed. Dus vandaar.
Thx voor je link.. ik zal m ens ff bekieken
Pagina: 1