Ik heb hier een paar tannoy speakers staan, maar ik weet niet precies welke type het is en of ze goed zijn. Ze zijn ongeveer 15 jaar oud. Er is geen informatie beschikbaar op internet op deze speakers. Weet iemand wat af van deze speakers??? 
/edit.... nevermind
[ Voor 84% gewijzigd door beschuitfluiter op 10-02-2003 15:48 ]
¯\_(ツ)_/¯
weet je zeker of ze 15 jaar oud zijn..volgends mij is dat dual-concentric speakers..dat hadden ze dacht ik toen nog niet...maar ik kan het ook verkeerd hebben
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Idd, ze lijken verdacht veel op de Definition serie...
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
en toch vraag ik me af waarom iedereen altijd specs van zijn speakers wil hebben , als dat goed klinkt , who cares dan?
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
staat stoerTomSwinnen schreef op 10 februari 2003 @ 17:04:
en toch vraag ik me af waarom iedereen altijd specs van zijn speakers wil hebben , als dat goed klinkt , who cares dan?
nah , allerlei formaatjes zoals DTS:ES , Dolby Prologic II en al , en daar logotjes van , staat veel stoerder
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
wat dacht je van een presentatie poster op doek van je speakersTomSwinnen schreef op 10 februari 2003 @ 17:37:
[...]
nah , allerlei formaatjes zoals DTS:ES , Dolby Prologic II en al , en daar logotjes van , staat veel stoerder![]()
dan ben je pas "de man"
Je eigen kinepolis , dat staat pas stoer !
Verwijderd
A swing and a miss..Gitaarwerk schreef op 10 februari 2003 @ 16:44:
weet je zeker of ze 15 jaar oud zijn..volgends mij is dat dual-concentric speakers..dat hadden ze dacht ik toen nog niet...maar ik kan het ook verkeerd hebben
De eerste dual-concentric van Tannoy is gelanceerd in 1948.
http://www.tannoy.com/timeline.cfm?Year=1948
Hoe goed iets is is persoons-afhankelijk omdat iedereen een andere referentie-as heeft. Als jij ze niet kunt beoordelen heb je kennelijk helemaal geen referentie-as.Ik heb hier een paar tannoy speakers staan, maar ik weet niet precies welke type het is en of ze goed zijn
Wat maakt het dan voor je uit en waarom denk je iets te hebben aan beoordelingen van anderen (met andere referentie-assen)?
neej man, dat zijn dikke prut speakers, ik neem ze wel over voor een € 
[serieus]
Zien er verdomde goed uit
Ik zou zeggen sluit ze eens aan op een andere radio...
[serieus]
Zien er verdomde goed uit
Ik zou zeggen sluit ze eens aan op een andere radio...
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Ik heb hier wel een link met heel veel modellen van Tannoy:
linkje
DC modellen worden al heel lang gemaakt, al eind jaren 50 zelfs, dus het kan heel goed dat deze 15 jaar oud zijn hoor.
linkje
DC modellen worden al heel lang gemaakt, al eind jaren 50 zelfs, dus het kan heel goed dat deze 15 jaar oud zijn hoor.
Hoe klinken ze 
Zien er nog erg mooi uit
Zien er nog erg mooi uit
PC-Specs
"...You may feel a little sick..."
ik denk niet dat de topic starter nog reageert, heeft alleen open-post gedaan.
ik vind ze er trouwens niet uitzien, de bovenste speaker vind ik oerlelijk, heb liever een mooie tweeter daar in plaats van
ik vind ze er trouwens niet uitzien, de bovenste speaker vind ik oerlelijk, heb liever een mooie tweeter daar in plaats van
Tannoy kiest juist voor de tweeter in de midrange om een puntbron te simuleren.JWO schreef op 10 February 2003 @ 21:01:
ik denk niet dat de topic starter nog reageert, heeft alleen open-post gedaan.
En speakers op uiterlijk kopen........
Tja, dat is een keuze he. Of je kiest voor betere kwaliteit of voor een losse tweeter die je niet ziet zitten achter het kleed en waardoor je geen puntbron hebt
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
ik zeg niet dat ik op uiterlijk koop, ik zeg alleen wat ik van het uiterlijk vind, ik heb nog nooit zo'n soort speaker beluisterd, dus ik kan niet zeggen wat beter klinkt.hervaz schreef op 10 February 2003 @ 21:03:
[...]
Tannoy kiest juist voor de tweeter in de midrange om een puntbron te simuleren.
En speakers op uiterlijk kopen........
Op dit moment heb ik een JVC versterker van 35 jaar oud eraan hangen. Ik denk eraan om een nieuwe aan te schaffen. Ik heb gehoord dat een Marantz receiver zeer goed klinkt bij Tannoy speakers.
Verwijderd
'Zeer goed' klinkt het met een Marantz receiver in ieder geval niet ; 'wel leuk' komt eerder bij me op.Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 08:51:
Zoals ik nu gelezen heb blijken het goede speakers te zijn.
Op dit moment heb ik een JVC versterker van 35 jaar oud eraan hangen. Ik denk eraan om een nieuwe aan te schaffen. Ik heb gehoord dat een Marantz receiver zeer goed klinkt bij Tannoy speakers.
Verwijderd
ze moeten gewoon weer leren om achter op die speakers alu stickers te plakken zoals vroeger. Op mn 25 jaar ouwe speakers zitten ze ook. Besparen ze heel wat van zulke topics mee
gehoord , gehoord , zelf horen moet je ..Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 08:51:
Zoals ik nu gelezen heb blijken het goede speakers te zijn.
als het goed klinkt met de duurste reeks van tannoy .. weet je dan zeker dat het met jou tannoys goed klinkt .. de ene speaker is de andere niet ..
Ga naar de hifizaak om eens wat Tannoy speakers te beluisteren. Dan kan ze verglijken met dure Tannoy speakers. Ik denk dat het wel betere speakers zijn als de mx-m serie die ik heb.TomSwinnen schreef op 11 februari 2003 @ 17:47:
[...]
gehoord , gehoord , zelf horen moet je ..
als het goed klinkt met de duurste reeks van tannoy .. weet je dan zeker dat het met jou tannoys goed klinkt .. de ene speaker is de andere niet ..
Hmm.. ik heb er ook nog wel eentje voor mysterieuse tannoy-speakers:
de 615 MK-II. Ik kon met googlen nix vinden. Heeft iemand de specs van deze speakers voor me? Ik ga ze vrijwel zeker kopen (heb al geluisterd) maar wil eigenlijk de specs ook wel weten
de 615 MK-II. Ik kon met googlen nix vinden. Heeft iemand de specs van deze speakers voor me? Ik ga ze vrijwel zeker kopen (heb al geluisterd) maar wil eigenlijk de specs ook wel weten
If it ain't broke, you're not trying! - Red Green
Verwijderd
Ziet eruit als een Tannoy uit de DC serie. Deze is inderdaad al heel lang uit productie. Ik vind het mooie speakers, ook qua klank. Tannoy ontwikkeld hun speakers met Marantz apparatuur, dus vandaar het verhaal dat Tannoy goed klinkt met Marantz. Probeer eens Rega op Tannoy, dat is nog mooier.
Verwijderd
Voila!SniekyTunes schreef op 13 februari 2003 @ 13:09:
Hmm.. ik heb er ook nog wel eentje voor mysterieuse tannoy-speakers:
http://www.hilberink.nl/codehans/tannoy57.htm
Deze hele site (http://www.hilberink.nl/speaker.htm) is zowieso perfect voor iedereen die iets wil weten over Tannoy speakers.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 14:11 ]
Hey, dankjewel.. als ik het goed gelezen heb staat er 1993 onder de specs-bladzijde. Wat dat betreft zal het dus ongeveer wel kloppen wat de verkoper zei (1996). En idd, ze klinken echt lekker. Heb ze al gekocht trouwens, nu alleen nog wachten op mijn versterker
Die komt morgen.
edit: typo jaartal
edit: typo jaartal
[ Voor 4% gewijzigd door MindWarp op 13-02-2003 16:37 ]
If it ain't broke, you're not trying! - Red Green
ik zit nu op me werk dus ik weet et niet zeker, maar ik heb geloof ik tannoy m15 speakers. ze lijken wel erg veel op deze.
die van mij zijn zon 12 jaar oud en klinken nog zeer goed (1tje is anderhalve meter omlaag gevallen)
die van mij zijn zon 12 jaar oud en klinken nog zeer goed (1tje is anderhalve meter omlaag gevallen)
Pagina: 1