Op 1 computer 2 IP's gebruiken voor 1kabelmodem

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb van Chello 2 werkende IP adressen gekregen.
Nu wil ik het zo maken dat mijn computer gebruik maakt van allebei de IP's.:D
Ik heb een hub waarmee ik evt iets zou kunnen doen.

Iemand verstand van zoiets??

Verwijderd

ten eerst everkeerde toppic !!!
ten tweede knap 1 netwerk kaart met 2 ip nummers

maar succes anyway !

• Chickendorp
  • Niet online
Ik kan eventueel ook nog wel meerdere NIC's in mijn PC doen hoor!

Sorry maar het was de bedoeling om deze topic in hardware algemeen te plaatsen

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
gewoon 2 ip nic erin, en aan iedere nic een andere ip adres.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• Chickendorp
  • Niet online
Waar kan je zo'n 2 IP nic krijgen?
En werkt dat dan goed met een uplink hub tussen de kabelmodem en PC??

Misschien weet iemand iets meer over een 2 IP nic??

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Hee, gamepigg,

Zo knap is dat niet hoor, je kunt bijvoorbeeld met NT4 gewoon twee ip adressen op 1 netwerkkaart zetten.

dussss....... greeetingzzzzzz

Gompy58

Ik denk dat een beetje netwerk engineer dat wel weet.......

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• T-h-i-j-s
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-04 13:18

T-h-i-j-s

koffie? ja lekker :)

Of je gebruikt Linux met IP-aliasing... dan kan het wel met 1 NIC :)

• Chickendorp
  • Niet online
Maar ik draai dus met Win98SE, kan dat daar ook mee??

Is zo'n 2 ip nic een apart kaartje of kan dat met elke Nic???

Hij moet natuurlijk wel tegelijk gebruik maken van beide IP's voor de extra snelheid!

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Vraagje: waarom wil je 2 IP's op 1 PC?
Waar het voor bedoeld is, lijkt me, is 2 pc's aansluiten op internet, elk met een geldig IP adres, zodat je niet hoeft te klooien met NAT of ip-masquerading.
2 netwerkkaarten is geen probleem, dan kan inderdaad wat je wil. 2 IP-nics lijken me sterk. Maarja, alles kan tegenwoordig.

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• Chickendorp
  • Niet online
Ik wil het vooral doen omdat mijn bandbreedte dan groter wordt, en over dat het voor 2 PC's is bedoelt; het was meer een foutje va Chello dan dat ik er om had gevraagd.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:35

Arno

PF5A

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 11:34 schreef Chickendorp het volgende:
Waar kan je zo'n 2 IP nic krijgen?
En werkt dat dan goed met een uplink hub tussen de kabelmodem en PC??

Misschien weet iemand iets meer over een 2 IP nic??[/quote]Easy... Windows NT 4 of 2000 kunnen meerdere IP's per nic hebben, zolang ze maar uniek zijn. Gewoon de properties van TCPIP openen op op de knop advanced klikken!!

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Als je 2 ip's hep en 1 kabelmodem, gaat je bandbreedte niet omhoog hoor.... gaat namelijk nogsteeds over je ene kabeltje.
Al heb je 20 ip addyz, maakt nix uit..

Kan zijn dat je misschien zo je datalimiet niet overscrijft... maar heeft dus nix met bandbreedte te maken.

Verwijderd

ps, onder 98 se heb je denk' 2 netwerkkaarten nodig...

kan je in geval van 2 modems je verbinding mbv software bundelen..

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Chickendorp ; Nee, met Win98se kan je geen 2 ip-adressen toekennen aan 1 kaart

Wat dat 2 ip kaartje betreft, ik denk dat daar zo'n trust kaartje mee bedoeld word. Dat is een nic met meerdere utp ingangen. Zover ik weet zijn die kaartjes opzich prima voor een 98 server idee. Ik vraag me alleen af of het niet meer richting hub idee gaat die kaartjes.

Wat je snelheid betreft, Ik heb eens rondgevraagd, maar volgens mij kun je die bandbreedte niet bundelen. Voor je isp zijn het twee ip adressen die per adres bandbreedte krijgen. Het blijven dus 2 apparte aanvragen Het idee van multilink protocol gaat hier helaas niet op.

Wil nog wel ff iets anders kwijt, beetje off topic en er zal wel om gezeurt gaan worden.

Het valt me op dat er steeds meer wordt afgezeken, zie allereerste reactie op deze vraag. IS het nu zo moeilijk om alleen te reageren als je er iets aan toe te voegen hebt ?

sorry, moest er ff uit

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:43

Floor-is

5.2

Ik heb de topic hier geplaatst, hij hoort niet echt thuis in "Procs mobo's & overklokken"...

Bericht hierboven

• MoBi
ik bedoel gewoon 2 nics in je pc. Beetje te vlug getypt sorry. Er zijn wel nics met 2 aansluitingen. Maar die hebben dan 1 ip adres. Dat zijn server nics.

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
2ip's aan 1 kaart, kunnen alleen door de DHCP server toegekend worden. En die server van Chello gaat er niet mee akkoord waarschijnlijk dat jij op een reeds aangemelde NIC nog een IP wilt...

• picobyte
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Hehe ten eerste is multiple IP standaart op IEDERE nic (tot5 IP's als ik het goed heb)
Ten tweede heb je maar een MAC adres als je multy IP gebruikt (laat dat nou net zijn waar je kabelmodem naar kijkt)
Ennuh Multy IP is errug handig als je meerdere URL's wil hosten op één Server :)

Powered bij meergranenbrood.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ten tweede heb je maar een MAC adres als je multy IP gebruikt (laat dat nou net zijn waar je kabelmodem naar kijkt)[/quote]Misschien bij Chello, maar bij @Home kijkt men toch echt naar het Mac-Adres van het modem. Kan zonder probleem een andere nic gebruiken.

• picobyte
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Ik heb hier mutikabel (sonera) en kan idd ook gewoon een andere kaart aan me modem hangen :)
Het modem accepteerd als je meerdere kaarten met een hub eraan hangt echter alleen data van de èerste nic die hij ziet, als je dus je wks PC eerder aanzet dan je server dan zal hij alleen van je wks de data accepteren :)
Ennuh in mijn geval moet ik ook het modem zelf rebooten omdat anders het macadres in het geheugen blijft staan :(

Powered bij meergranenbrood.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:04

jep

Ik heb gelrevision inlog gegevens en nieuwe chello login gegevens en zit nu met chello op irc En met gelre op irc, creatief met routing tables :)

in windows denk ik niet dat het zo op deze manier kan, tenminste.. niet dat ik weet

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 12:11 schreef picobyte het volgende:
Hehe ten eerste is multiple IP standaart op IEDERE nic (tot5 IP's als ik het goed heb) [/quote]Onzin. Een NIC is een laag 1/2 apparaat, terwijl een IP adres op laag 3 te voorschijn komt. Oftewel, elke NIC ondersteund een onbeperkt aantal IP adressen.

De beperking wordt pas opgelegd door het OS. Win9x 1 per NIC, WinNT standaard ook, maar met wat trucen moet het mogelijk zijn om dat te omzeilen, M$'s eigen IIS kan dat bijvoorbeeld.

Bij Linux ligt die beperking nog veel hoger (geen beperking?) doordat je, net als op bv Cisco routers zgn. sub-interfaces kan maken.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ten tweede heb je maar een MAC adres als je multy IP gebruikt (laat dat nou net zijn waar je kabelmodem naar kijkt)[/quote]Dat is per kabelmodem verschillend.

Bovendien, ook al zet je 100 IP adressen achter je kabelmodem, het wordt echt niet sneller... vergelijk het maar met extra wielen onder je auto zetten om sneller in de file vooruit te komen :-)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ennuh Multy IP is errug handig als je meerdere URL's wil hosten op één Server :)[/quote]Ook niet nodig, je kunt makkelijk meerdere domeinnamen aan 1 IP-adres knopen... (bijna?) alle HTTP-servers ondersteunen dit zonder problemen...

Jeroen

Verwijderd

Euhm CybrSmurf jij zeg wel mooi dat je met 1 ip meerdere domeinen kunt hosten; Dan moet je me toch eens uitleggen hoe je dit met FTP-server of bijv telnet op wil lossen zonder gebruik te maken van meerdere poorten :? !

M.a.w. meerdere IP's (al dan niet op 1 NIC) op een en dezelfde computer is wel degelijk ontzettend handig om een volwaardige server te draaien voor meerdere domeinen

• tERRiON
  • Laatst online: 03-02-2024
Op woensdag 15 november 2000 22:54 schreef nelske het volgende:Euhm CybrSmurf jij zeg wel mooi dat je met 1 ip meerdere domeinen kunt hosten; Dan moet je me toch eens uitleggen hoe je dit met FTP-server of bijv telnet op wil lossen zonder gebruik te maken van meerdere poorten :? !

M.a.w. meerdere IP's (al dan niet op 1 NIC) op een en dezelfde computer is wel degelijk ontzettend handig om een volwaardige server te draaien voor meerdere domeinen

blah

Verwijderd

Swolters ik voel me wel vereerd dat ik gequote word hoor, maaruh moet daar niet nog wat verdere kritiek cq uitleg bij ofzo?

• Qman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2021

Qman

Tha Lup

Op woensdag 15 november 2000 23:15 schreef swolters het volgende:

[..]
Multiple domains aan 1 IP is in Nederland groot gemeengoed. Kijk maar naar bijv. Freehosting, die op iedere server (lees IP) meerdere (bij FH geloof ik 100) domains hebben gebouwd. Dit wordt intern in de server vertaald naar een verwijzing naar een bepaald gedeelte van de server:

Bijv. de volgende Logica:

192.168.1.1
|
+---www.knurft.nl (/usr/knurft/html)
|
+---www.bolo.nl (/usr/bolo/html)

Quite sipmle dus 8-)

Verwijderd

Op woensdag 15 november 2000 22:54 schreef nelske het volgende:
Euhm CybrSmurf jij zeg wel mooi dat je met 1 ip meerdere domeinen kunt hosten; Dan moet je me toch eens uitleggen hoe je dit met FTP-server of bijv telnet op wil lossen zonder gebruik te maken van meerdere poorten :? !
Wat dacht je van ftp.provider.net/www.klant.nl/

Dat zie je bij veel providers zo gebeuren hoor. Telnet kan je natuurlijk ook iedereen naar dezelfde server laten gaan, moet je natuurlijk ze niet teveel rechten geven...
Dat heb ik ook niet gezegd, het is alleen in veel gevallen helemaal niet nodig...

Jeroen

• Olaf van der Spek
  • Niet online
In welke gevallen is het wel nodig dan?

Verwijderd

Qman dan moet je me toch eens vertellen of ze bij Freehosting voor die verschillende domeinen ook volwaardige FTP-servers hebben draaien? :?

Lijkt me niet, simpelweg omdat dit (nog) niet mogelijk is! 8-) FTP stuurt namelijk geen host-header mee en wordt dus altijd omgezet in het externe IP. Gevolg is dus dat je dat verkeer slechts naar 1 interne server door kunt sturen.
De enige oplossing hiervoor is om elke klant een eigen ftp-poort te geven of zoals CybrSmurf al opmerkte door verschillende directories aan te maken voor de verschillende domeinen op de ftp-server.

Naar mijn mening heb je dan geen volwaardige server voor je domein (geen eigen ftp-server, telnet etc; immers alles is zichtbaar gedeeld met ander klanten)

En om OlafvdSpek z'n vraag te beantwoorden:
Zodra je dus volwaardige domeinen op 1 server wil draaien is het dus makkelijk als je meerdere publieke IP's aan bijvoorbeeld slechts 1 NIC hangt. Dan is het dus wel mogelijk om bijvoorbeeld de volgende ftp-servers op te zetten: ftp.klant1.com, ftp.klant2.com.
Zonder dat ze daarbij op 1 en dezelfde ftp-server komen

Verwijderd

Virtual domains. Gewoon een domeinaam naar een subdir van de webserverroot leiden.

Verwijderd

Op woensdag 15 november 2000 22:16 schreef CybrSmurf (ikzelf dus) het volgende:
De beperking wordt pas opgelegd door het OS. Win9x 1 per NIC, WinNT standaard ook, maar met wat trucen moet het mogelijk zijn om dat te omzeilen, M$'s eigen IIS kan dat bijvoorbeeld.
Ik heb dat nog ff gecheckt, voor dat omzeilen in NT (zelfs in Workstation), is helemaal geen trucen nodig... er zit gewoon een knopje advanced in de netwerkinstellingen waar dat kan. Hoe hoog de grens is weet ik niet.

Jeroen

Verwijderd

Op donderdag 16 november 2000 20:21 schreef Asgard het volgende:
Virtual domains. Gewoon een domeinaam naar een subdir van de webserverroot leiden.
Volgens mij heb jij de hele post niet goed gelezen! Voor Web-servers kan dat inderdaad, dat weet iedereen. De vraag was hoe je dat wil doen met bijv ftp-servers of bijv telnetten.

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[quoteVoor Web-servers kan dat inderdaad, dat weet iedereen. De vraag was hoe je dat wil doen met bijv ftp-servers of bijv telnetten.[/quote]

Telnet weet ik nie zo veel vanaf, dus vraag da maar aan iemand anders :)
maar met FTP kan je echt wel een andere home-dir meegeven aan een user. Zelfs onder windows -> moet jij maar eens de g6 ftp server opzetten :)

Verwijderd

Op donderdag 16 november 2000 21:49 schreef oVeRLoaD het volgende:
Telnet weet ik nie zo veel vanaf, dus vraag da maar aan iemand anders :)
maar met FTP kan je echt wel een andere home-dir meegeven aan een user. Zelfs onder windows -> moet jij maar eens de g6 ftp server opzetten :)
Ook jij hebt blijkbaar niet goed gelezen! :)
Dat je een homedir via ftp aan een user kunt mappen is ook allom bekend!
Het ging hier om volwaardige ftp-servers (ftp.klant1.com en ftp.klant2.com) op 1 en hetzelfde IP. Dat is dus niet en ik herhaal NIET mogelijk!

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Proftpd kan dat. Als ik me niet vergis wu-ftpd ook tegenwoordig.

• MoBi
servers (ftp.klant1.com en ftp.klant2.com) op 1 en hetzelfde IP. Dat is dus niet en ik herhaal NIET mogelijk!
Kan wel, moet je een dns aanpassing hebben dat ie naar het zelfde ip verwijst en dan zorgen dat mensen niet de zelfde inlognaam hebben, en een home dir instellen.

Verwijderd

Proftpd heb ik hier zelf draaien!
Enne die kan dat echt niet hoor, simpelweg omdat het ftp-protocol nog steeds niet is aangepast (iets wat wel is gebeurt met de opvolger van HTTP 1.0).
Het ftp-protocol stuurt simpelweg geen host-header mee (wat HTTP 1.1 dus wel doet).
Gevolg je kunt op 1 en hetzelfde IP niet 2 volwaardige ftp-servers draaien (op dezelfde poort dan he).

Overigens gaat het er al heel lang over om het ftp-protocol aan te passen, zodat dit wel mogelijk is. Ik heb er alleen al heel lang niks meer over gehoord helaas!

Dus nogmaals iedereen die zegt dat het wel kan, mag ff contact met me opnemen om het aan me uit te leggen! Het kan namelijk niet!

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het ftp protocol ondersteund gewoon geen meerdere virtualhosts op 1 ip. Je kan het met proftpd dus ook niet doen. Het enige wat je daarmee kan is een beetje hetzelfde effect creeren door voor de verschillende domeinen een ftp server op verschillende poorten te draaien.

• EricV
  • Laatst online: 31-03-2024

EricV

Telematicus collosus

Ik heb wel kritiek :7

Apache kan makkelijk meerdere domeinen op 1 IP hosten.
ProFTP kan ook meerdere domeinen op 1 FTP hosten.
Met telnet zie ik het probleem niet, alleen dat je niet meerdere gebruikers dezelfde naam kan geven, maar dat kan toch niet op 1 systeem.
Idem met mail, maar dan kan je altijd aliassen iets@domein naar localusername

It's all in the Unix >:)

• EricV
  • Laatst online: 31-03-2024

EricV

Telematicus collosus

Oeps, er was een pagina 2 :)

ProFTPd kan het zeker wel, heb't zelf draaien :)

Verwijderd

Op donderdag 16 november 2000 23:04 schreef eric veraart het volgende:

Met telnet zie ik het probleem niet, alleen dat je niet meerdere gebruikers dezelfde naam kan geven, maar dat kan toch niet op 1 systeem.

Okee Proftpd kan wel meerdere domeinen op 1 ftp hosten, maar alleen als je voor die verschillende domeinen publieke IP's hebt.
Als je maar een publiek IP hebt is het niet mogelijk om met 1 ftp-server meerdere domeinen te hosten.
(dus zonder kunstgrepen als verschillende home-dirs per domein of verschillende poorten te gebruiken)

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Proftpd kan inderdaad voor meerdere domeinen een ftp server draaien, maar dat kan alleen als die domeinen een ander ip (of poort) hebben.

Verwijderd

Op donderdag 16 november 2000 23:04 schreef eric veraart het volgende:

Overigens zijn er mail-servers die dit wel ondersteunen (dus dezelfde username op meeerdere domeinen, zonder dat dit dezelfde persoon hoeft te zijn)
CommuniGate Pro is daar een voorbeeld van;
Heb ik hier draaien voor 3 verschillende domeinen, met een aantal dezelfde users, die op ieder domein een eigen mailbox hebben

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Inderdaad niet goed (te snel) gelezen. Het kan niet op hetzelfde ip, wel op dezelfde machine natuurlijk, als je er meerdere NICs in prikt en/of meerdere ips op 1 NIC plakt.

Verwijderd

Precies!! :)

Ik ben nu al een hele tijd op zoek om er een oplossing voor te vinden.
Ik wil dus hebben dat ftp.klant1.com op een compleet andere ftp-server terecht komt dan ftp.klant2.com. En dit met slechts 1 publiek IP.
Ik heb nu twee interne IP's voor proftpd.
Intern krijg ik dus inderdaad ook netjes de 2 verschillende ftp-servers te zien.
Ik heb een tijdje een oplossing gehad in de vorm van load-balancing. Dus zodra je een verbinding legde werd je doorverbonden naar ftp.klant1.com. Als je vervolgens nog een verbinding legde werd je doorverbonden met ftp.klant2.com, omdat de eerste ftp-server al een verbinding gemaakt had!

Maar dat zoiets nou echt fijn werkt kun je niet echt zeggen.
Ik heb nu dus maar verschillende poorten voor m'n verschillende domeinen gebruikt!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op donderdag 16 november 2000 19:52 schreef nelske het volgende:
En om OlafvdSpek z'n vraag te beantwoorden:
Zodra je dus volwaardige domeinen op 1 server wil draaien is het dus makkelijk als je meerdere publieke IP's aan bijvoorbeeld slechts 1 NIC hangt. Dan is het dus wel mogelijk om bijvoorbeeld de volgende ftp-servers op te zetten: ftp.klant1.com, ftp.klant2.com.
Zonder dat ze daarbij op 1 en dezelfde ftp-server komen
Waarom wil je dan twee volwaardige FTP servers draaien?
Gewoon zorgen voor unieke usernames voor beide domeinen en je bent klaar, toch?
Pagina: 1