Toon posts:

[sql/access] datamining

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal vragen over SQL code, ik hoop dat iemand mij kan helpen deze te beantwoorden.
De vragen zijn:

1: Ik heb een tabel met geboortedata en die wil ik omvormen naar leeftijden, hoe doe ik dit met een SQL-query?
2: Ik heb een tabel met een kolom waarin Yes/No staat en deze wil ik veranderen in nullen en enen (0-1), hoe doe ik dit in SQL

Bij voorbaat dank!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Lees Welkom in P&W -> Quickstart (update 2/10/2002) eens, het lijkt er namelijk heel erg op dat je ons probeert te (mis)bruiken als je persoonlijke helpdesk en daar zijn we niet voor.
Zou je daarom de gevraagde informatie (zie Welkom in P&W -> Quickstart (update 2/10/2002)) willen posten, anders gaat dit topic dicht :). Dit is informatie als "wat heb ik geprobeerd", "wat is de foutmelding" ed.

Dank

edit:
En een titel hoeft niet in CAPS *D

[ Voor 15% gewijzigd door Glimi op 10-02-2003 15:15 ]

• dexter07051982
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 22:38
1. geen idee
2: waarom zou je dat willen veranderen? is het toch nog steeds een yes/no? kun je toch gewoon gebruiken.?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
ff helpen dan maar maar.

1 : leeftijd = huidige datum - geboortedatum afgerond naar beneden op jaren
2 : gewoonwat wil je precies veranderen??? veldspecificatie of veldinhoud. veldinhoud is makkelijk update ... where ... Hierna kan je ook nog de veldspecificatie veranderen.

Maar toch zijn wij nog steeds pers. helpdesk!!!