php geeft: undefined funct mail()..en k wil forward->mailser

Pagina: 1
Acties:

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Topicstarter
ik zit hier nu op me werk en heb apache na wat geklungel en handleidingen werkend met php en mysql maar nu wil ik bijvoorbeeld met php nuke een site laten draaien.. die krijg ik ook wel werkend maar... als een nieuwe user zich registreerd krijg diegene de volgende melding:
Fatal error: Call to undefined function: mail() in /usr/local/apache/htdocs/old/html/modules/Your_Account/index.php on line 575
Dus.. mail() zit niet verwerkt in php ofzo? ik draai op die linuxbak trouwens een sendmail server die ik probeer te configureren met webmin wat nog niet erg wil lukken.. maar ik wil dus dat phpnuke die mail via een interne mailserver op een andere machine verstuurt.. of dat sendmail ze automatisch forward naar die interne mailserver.

Verwijderd

Niet alle hosting biedt deze functie

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Topicstarter
ik host zelf dus dat zou het probleem niet moeten zijn?
(gaat om interne webserver dus in dit geval)

[ Voor 30% gewijzigd door Boboga op 10-02-2003 14:55 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:17
Blijkbaar niet dus, nee..

Welke distributie, versie van Apache, PHP, Linux, sendmail gebruik je trouwens? Welke configuratie-opties bij het compilen van PHP/Apache? Of gebruik je 'standaard' pakketten (RPM's, .deb's, weet ik wat?). Zo ja, welke?

Er mist nogal veel informatie...graag wat verder uitzoeken en informatie posten, want zo wordt het lastig om je te helpen. In de PHP-docs staat:
Requirements
No external libraries are needed to build this extension.

Installation
There is no installation needed to use these functions; they are part of the PHP core.
Dus of je draait een antieke versie, of er is iets heel erg mis met jouw PHP-installatie, zou ik zo zeggen :?

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Topicstarter
ik heb deze: http://sysbotz.com/articles/amp.htm gebruikt om te compilen en te installeren.. ik draai hier dus redhat 8.0 en van php versie 4.3.0, apache 1.3.27 en de standaard sendmail die bij redhat zit..(en later nog php met --with-sendmail=/usr/sbin gebruikt om te kijken of hij het toen deed.. maar dat dus ook niet :?

ik zit hier btw op dialup.. bedrijventerrein en geen kabel/adsl verbinding :( dus downloaden van dingen groter dan een mb of 5 is niet egt een optie :/
code:
1
2
3
4
5
6
7
redhat 8.0
apache 1.3.27 -->gedownload
mysql 3.23.55 -->gedownload
php 4.2.3 -->gedownload
sendmail --> die van redhat
alles moet geforward worden naar de mailserver die op 192.168.0.1 
draait maar mailen lukt al niet met php.mail() function undefined

[ Voor 50% gewijzigd door Boboga op 10-02-2003 15:18 ]

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Topicstarter
ik ben er nog steeds niet uit.. dus een kickje.. iemand misschien een ander idee? ik zal zometeen ff apache 2.x en php 4.3.x opnieuw compilen volgens de handleiding op de php.net

Verwijderd

Misschien moet je in de php.ini de mail functie un-commenten? :?

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Topicstarter
zou ik die over het hoofd gezien hebben? :/

; For Unix only. You may supply arguments as well (default: "sendmail -t -i").
sendmail_path = (leeg?)

kan ik hier anders een andere mailserver invullen ipv diegene die ik nu op me webserver heb draaien? dus bijv. sendmail_path = 192.168.0.1 ofzo?

edit:
Waarom duurt het compilen van apache en php zo lang op een intel 200mhz pro cpu met 64mb ram? :X

[ Voor 18% gewijzigd door Boboga op 11-02-2003 09:20 ]

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Topicstarter
hmmh klopt deze error tijdens het compilen van php?
ext/mysql/libmysql/my_tempnam.lo: In function `my_tempnam':
/home/root/php-4.3.0/ext/mysql/libmysql/my_tempnam.c:103: the use of `tempnam' is dangerous, better use `mkstemp'
ok.. dat probleem is opgelost.. van die mail() maar nu.. hoe forward ik automatisch/hoe stel ik php in een externe mailserver te gebruiken?

[ Voor 26% gewijzigd door Boboga op 11-02-2003 10:49 ]

Pagina: 1