ik heb een HTML file:
en een PHP file:
nu wil ik dus in die HTML file en alleen op lengte kunnen zoeken en alleen op trefwoord. Maar ook op beide tegelijk, maar zodra ik dat aanpas in mijn PHP file met het woordje AND ertussen krijg ik meteen errors.
Hoe moet ik het nou precies neerzetten?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <html> <form <form action="result.php" action="post"> Trefwoord: <input type="text" name="trefwoord" value=""><br> Lengte: <input type="text" name="Lengte" value=""><br> <input type="submit" name="submit" value="Zoeken!"> </form> </html> |
en een PHP file:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <?php // Verbinding maken, een database selecteren $link = mysql_connect("localhost", "root", "*****") or die("Kan geen verbinding maken"); print "Verbinding succesvol gemaakt"; mysql_select_db("matthijs") or die("Kan geen database selecteren"); // Een SQL query uitvoeren $query = "SELECT * FROM aanbod where soort like '%$trefwoord%' ORDER BY soort "; $result = mysql_query($query) or die("Fout bij uitvoeren query"); |
nu wil ik dus in die HTML file en alleen op lengte kunnen zoeken en alleen op trefwoord. Maar ook op beide tegelijk, maar zodra ik dat aanpas in mijn PHP file met het woordje AND ertussen krijg ik meteen errors.
Hoe moet ik het nou precies neerzetten?
edit:
root ww wegeditten
root ww wegeditten
[ Voor 20% gewijzigd door Glimi op 10-02-2003 15:20 ]