Toon posts:

3com driver niet openen bij network install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medemens ;)!

Vandaag hebben we een lading netwerkkaarten binnen gekregen van het type 3C905-TX-M. Alle werkstations draaien momenteel NT4 WS.
Nu moeten de drivers van deze netwerkkaart op de Image Server gezet worden. Geen probleem zou je zeggen....
Maar wanneer ik echter de drivers toevoeg aan de driver dir (drvlib.nic) geeft deze bij de installatie een error:
"Could not open 3c90xPCI_Data.exe" ik kan dan wel resumen, maar dit wil ik niet. Alles MOET geautomatiseerd gaan via de automated installation, anders moet er bij elke installatie iemand bij zijn om op Ignore te drukken, en aangezien dit meer dan 300 WS gaan worden is dit zeer vervelend.

Het volgende heb ik geprobeerd:
- De drivers in de driver "root" gezet.
- De betreffende exe naar iedere driver dir gekopieerd.
- De oude 3c90x driver (pci_data.exe) grenamed naar 3c90xPCI_Data.exe
- De kaart naam toegevoegd aan de *.inf configuratiefile.
- De oemsetup file van de drivers verranderd zodat ze overeen kwamen met de *.inf configuratiefile.
- De driver files van read only afgehaald.
- De exe vervangen door een dummy.

Heeft iemand hier enig idee hoe ik dit kan oplossen? :/

Alvast bedankt! :)

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
3c90xPCI_Data.exe..... Tel het aantal karakters eens? (Hint, Hint)

Leven is meervoud van lef

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de tip :-) dit zou het idd wel eens kunnen zijn...maar:

- Gebruikt Windows NT nog DOS voor de installatie?
- Hoe kan ik de Windows NT installer de naam PCI_DATA.exe laten pakken i.p.v. 3c90xPCI_DATA.exe?

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-04 06:18
Waarschijnlijk zoekt hij ergens in een inf file naar dat bestand, zoek er eens naar en verander het in het goede

Verwijderd

Topicstarter
Robthebest schreef op 11 February 2003 @ 10:50:
Waarschijnlijk zoekt hij ergens in een inf file naar dat bestand, zoek er eens naar en verander het in het goede

Verwijderd

Topicstarter
Robthebest schreef op 11 February 2003 @ 10:50:
Oki vreemd forum?! :p

Maar wat ik wou zeggen hierboven:

Heb ik ook al geprobeerd...dit werkt helaas ook niet :-(

Ik kan niet eens de naam in één van de bestanden vinden met een zoekactie...

Toch bedankt :-)

Iemand anders nog suggesties?

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
Ja, tijdens de installatie draait NT gewoon FAT.

Maar over de nt4-installer weet ik net te weinig. Ik kan je wel vertellen wat de problemen met win2k/xp en win98 zoal kunnen zijn.

Daarbij moet je bv. aangeven in welke paden hij naar oem-drivers moet zoeken. Alleen mogen die paden niet langer zijn dan 255 tekens. En als er een verwijzing staat naar \winnt\xxx dan moeten de karakters van 'winnt' er ook bijgeteld worden, ook al staan die er niet.

Bestanden voor verschillende drivers kunnen dezelfde naam hebben.

De driver is niet 'certified'

Of je hier iets aan hebt bij NT 4 weet ik niet, maar misschien weet je dan waar je naar moet zoeken.

Leven is meervoud van lef

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, het is geen van de bovenstaande dingen....:-(

Ik wordt er moedeloos van...... :|

Iemand anders? _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
*Boink* :p

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk eens met een filemonitor (www.sysinternals.com) ofdat hij probeet die file te openen, waar hij die file probeert te openen, en eventueel welke foutcode terugkomt. Misschien dat je daar wat wijzer van wordt.
Pagina: 1