Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] voeding doet raar ?! hoe moet ik hem doormeten > fixen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, laatst was ik druk aan t modden en toen maakte ik kortsluiting normaal als dat gebeurt dan doet hij het weer als ik de netspanning er af haal en dan nog eens aan zet en dan weer aanzetten met netspanning er op :\

nu werkt dat ook alleen hij slaat meteen weer af... dit doet hij ook met belasting
hij moet dus ergens kortsluiting maken (denk ik)

hoe kan ik hem doormeten ? ik heb btw op het printplaatje gekeken en ik zie nergens een *verkeerde*verbinding dus als het in een componentje zit op welke componenten moet ik dan letten? :D

nah iig ty alvast btw ik ben erg leek op t gebied van electro dus aub een duidelijke uitleg :D

• Thunderman_303
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:58

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Misschien dat het zekeringetje van je voeding is doorgebrand.
Dit is een klein glazen buisje, en meestal als hij is doorgebrand zie je dat het draadje wat er doorheen loopt gebroken is.
Voor de zekerheid zou je die even moeten doormeten.

Mijn nieuwe Thunder-Li Specs

Verwijderd

Topicstarter
dat d8 ik ook al maar hij springt wel aan dat vind ik dan wel weer raar... ik had mn ccfl er op aangesloten en die gaf een licht flits en de fan draaide aan alleen hij komt niet over zn dode punt heen en dan gaat mn ccfl ook weer uit...

dat kan toch niet als de zekering dood is ?

Verwijderd

het kan zijn dat de beveiliging van kortsluiting verrot is...dit gebeurt vaak bij een el cheapo psu..
Probeer eens al je apperatuur die niet voor de werking van de pc zorgen (ccfl, extra fans etc.) eraf te halen en hem dan aan te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
dan doet hij het ook niet :D

Verwijderd

ff openhalen dat ding dan, inspecteer bovenstaande suggesties, en kijk naar wat opvallende dingen, weerstandje zwartgeblakerd e.d?

het is overigens ongevaarlijk om een PSU te openen, wat ik altijd doe ik draaiende de stekker eruit trekken, zo moet ie erg ongeladen zijn, overigens is het ook goed om zo min mogelijke blote componenten aan te raken, v/d rest geheel ongevaarlijk.

• Thunderman_303
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:58

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Kun je anders een foto plaatsen?
Dan kunnen wij misschien iets zien wat hoort of niet hoort.

Mijn nieuwe Thunder-Li Specs

Verwijderd

Topicstarter
Thunderman_303 schreef op 10 February 2003 @ 17:27:
Kun je anders een foto plaatsen?
Dan kunnen wij misschien iets zien wat hoort of niet hoort.
zal es regelen... heb geen digi cam :D maargoed welke onderdelen zijn verantwoordelijk voor het uitspringen bij kortsluiting ? en hoe meet ik deze door ?

wat mij opvalt in mn voedig in dat er een groote zwarte balk met 4 ijzere staven er uit komt van rechts naar links is de eerste staaf de + de 2e en 3e wisselstroom en 4e -

verder vallen die spoelen mij op maar denk niet dat het daar in zit

zou het aan dat zwarte ding liggen ?

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22
da's je gelijkrichter als die defect is merk je het echt wel :) Dan doet ie namelijk helemaal niks meer.

Repareren doe je zo.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 15:30:
het is overigens ongevaarlijk om een PSU te openen, wat ik altijd doe ik draaiende de stekker eruit trekken, zo moet ie erg ongeladen zijn, overigens is het ook goed om zo min mogelijke blote componenten aan te raken, v/d rest geheel ongevaarlijk.
Heb je wel gelezen wat je zelf zegt?
Ondanks het feit dat je hem draaiend uitzet, blijft er toch wat spanning achter aan de "primaire" kant van de voeding en dat is wel degelijk gevaarlijk.
Gewoon niks aanraken, klaar.

Verwijderd

De enige oplossing is om naar een winkel te gaan die je kent en vertrouwt. Zelf kan je nu niks meer doen, en risico's hoef je niet te nemen.
Ook zou het fijn zijn om te weten of je een Enermax of Antec hebt, of een no-name. Anyway, good luck.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 14:40 ]

Pagina: 1