Toon posts:

masquerade_envelope wijzigen

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

Een linuxbak op locatie A verstuurd mail naar een andere linuxbak locatie B
Op locatie B word gezecht dat de hostname (picasso.houben.nl) niet bestaat, dit klopt ook wel.

Hoe en waar kan je de masquerade_envelope wijzigen.

Ik heb de hostname geweizigd (Cwpicasso) in sendmail.mc en m4 gestart en sendmail gerestart. Maar het wil nog steeds niet lukken.

Ik wil deze dezelfde naam als de hostname van het modem geven dan komt de mail teminste weer aan.

Hostname is bijvoorbeeld: ip3eXXXbd3.speed.planet.nl

Inhoud van sendmail.mc

define(`_USE_ETC_MAIL_')dnl
include(`/usr/share/sendmail/cf/m4/cf.m4')dnl
VERSIONID(`$Id: sendmail.mc, v 8.12.3-4 2002-04-15 17:35:56 cowboy Exp $')
OSTYPE(`debian')dnl
DOMAIN(`debian-mta')dnl
LOCAL_CONFIG
FEATURE(`masquerade_envelope')dnl
LOCAL_CONFIG
Cwpicasso < of moet ik hier de hostname invullen?
FEATURE(`use_cw_file')dnl
FEATURE(`use_ct_file')dnl
FEATURE(`smrsh')dnl

MAILER_DEFINITIONS
MAILER(local)dnl
MAILER(smtp)dnl

LOCAL_CONFIG

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij moet ik het in de sendmail.mc zoeken, ben druk bezig geweest met howto's te lezen maar kom blijkbaar niet op de goede sites

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
Op de site van Sendmail is veel informatie te vinden, over jouw vraag bijvoorbeeld: http://www.sendmail.org/m4/masquerading.html

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

Verwijderd

http://www.sendmail.org/m4/features.html
In de vorige gesloten draad stond deze link (nadat je de . er achter had weggehaald althans) . Daar staat dit uitgelegd. Waarom voldoet dat niet ? Heb je al op je harde schijf gekeken in de /usr/doc dir ? Daar staan ook documenten over sendmail + HOWTO's . Tenminste als je die hebt geinstalleerd.

Het is niet de bedoeling om weer dezelfde post + 1 regel opnieuw te posten in NOS nadat je vorige op slot gegaan is. Je kunt mij niet wijsmaken dat er tussen het slotje en de opening van de nieuwe topic zoveel tijd heeft gezeten dat je dit goed hebt gezocht. Daarnaast biedt de aangereikte info uit je vorige topic volgens mij wel een uitleg voor je probleem.

Tevens wil ik je even wijzen op de edit knop. Twee posts vlak achter elkaar kan op kicken van de topic lijken. Sendmail is een lastig programma om te configureren. Qmail is een stuk eenvoudiger wat dat aangaande.

En na enig wikken en wegen gaat deze toch op slot.

Dit topic is gesloten.