Ik heb vanochtend j2sdk1.4.1_01 geinstalleerd op mijn debian systeem. Dat ging allemaal prima, daarna wilde ik mijn PATH (en CLASSPATH, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen) variabelen instellen.
Dat kan nooit al te moeilijk zijn dacht ik, maar na enkele uren zoeken ben ik er nog niet uit hoe het moet.
De bin directory van mijn j2sdk bevind zich in
/usr/java/j2sdk1.4.1_01/bin
Wat ik tot nog toe geprobeerd heb is het volgende:
bovenstaande toegevoegd in de files
/etc/profile
~/.profile
/etc/login.defs
dus dat werd zoiets:
PATH="/usr/local/bin:/usr/bin:/bin:/usr/bin/X11:/usr/games:/usr/java/j2sdk1.4.1_01/bin"
Maar dit levert helemaal niets op. Als ik het commando 'echo $PATH' uitvoer, dan staat de directory er ook niet tussen. Met export het PATH toevoegen lukt wel, maar ik wil het PATH er tijdens het inloggen automatisch bijhebben (voor alle users) zodat ik het niet steeds handmatig hoef toe te voegen.
Dat kan nooit al te moeilijk zijn dacht ik, maar na enkele uren zoeken ben ik er nog niet uit hoe het moet.
De bin directory van mijn j2sdk bevind zich in
/usr/java/j2sdk1.4.1_01/bin
Wat ik tot nog toe geprobeerd heb is het volgende:
bovenstaande toegevoegd in de files
/etc/profile
~/.profile
/etc/login.defs
dus dat werd zoiets:
PATH="/usr/local/bin:/usr/bin:/bin:/usr/bin/X11:/usr/games:/usr/java/j2sdk1.4.1_01/bin"
Maar dit levert helemaal niets op. Als ik het commando 'echo $PATH' uitvoer, dan staat de directory er ook niet tussen. Met export het PATH toevoegen lukt wel, maar ik wil het PATH er tijdens het inloggen automatisch bijhebben (voor alle users) zodat ik het niet steeds handmatig hoef toe te voegen.
The Flying Dutchman