True type fonts in Redhat 8, gnome

Pagina: 1
Acties:

• basvdijk1647
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-04 12:52
Wie kan mij helpen om true type fonts werkend te krijgen in gnome onder RedHat 8? Ik wil graag TTF lettertypen gebruiken voor The Gimp

Ik heb het zolgende geprobeerd:

- De fonts in mijn home-dir te zetten in de map .fonts
- met chkfontpath -a het path toegevoegd
- ze in een fontmap van OpenOffice gezet

Weet jij nog een mogelijkheid?

THNX

Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-05 18:01
als je ze in de map .fonts zet dan neem ik aan dat je fontconfig en xfree 4.2.1 gebruitk
Kijk eerst ff of die map ook in /etc/fonts/fonts.conf (kan tegenwoordig anders heten) en kijk of daar ergens <dir>~/.fonts</dir> in staat, zo ja, run dan fc-cache, als fc-cache klaar is kun je met fc-list kijken welke fonts er beschikbaar zijn via fontconfig

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• basvdijk1647
Ik ga het proberen thnx!

Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl

• basvdijk1647
Het is niet gelukt...ik ga nog even verder proberen...Hij herkent ze wel onder OpenOffice maar niet onder the Gimp

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:50
Welke Gimp heb je daar? Gimp-1.2 heeft geen fontconfig support, Gimp-1.3 heeft pas fontconfig support via glib2.0 en gtk+2.0

• basvdijk1647
Gimp 1.2.3 die werd standaard bij RedHat 8 geleverd... Wat bedoel je mer support via glib2.0 en gtk+2.0?

• basvdijk1647
_JGC_ THNX!!! Ik heb net 1.3 geinstaleerd en ik ben verbaasd...alle true types netjes op een rijtje...en nieuwe interface da's nog es Gimpen!

Pagina: 1