Verzend geen gegevens?? (nu wel goed)

Pagina: 1
Acties:

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 15:22
Hallo, onderstaande code gebruik ik voor een transport-rit aan te melden, echter, als de actie 'bekijk' is dan geeft ie netjes alle gegevens weer, maar als ik actie 'send' doe verzend ie helemaal geen gevens mee... wie kan en wil mij helpen?

Ik heb zelf al geprobeerd om het zonder de bekijk-functie te doen en dan werkt het wel maar ik wil die bekijk-functie er dus persé in hebben. Maar daar zit dus iets fout. Ook heb ik geprobeerd om de send-functie in een apart bestand te zetten maar ook dan krijgt ie geen gevens mee....

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?php
$stap = "Stap 1: Afhaalgegevens\n\n";
$naam = "Naam: $naam1\n";
//en de rest van de variabelen staan hier ook

if ($action == "submit")
    {
    echo "<B>Weet u zeker dat u onderstaande rit wilt aanmelden?</B><BR><BR>
<a href='inhoud_ritmelding_look.php?action=send'>Ja, ik weet het zeker</a><BR>
<a href='javascript:history.go(-1);'>Nee, ik wil terug</a><BR><BR>";
//echo met zojuist ingevulde gegevens
    } 
else if ($action == "send")
    {
    //mailfunctie staat hier
    echo "<font face='Verdana' size='2'>Uw rit is succesvol aangemeld, wij nemen zo 
spoedig mogelijk contact met U op.</font>";
    }
else
{

echo "<form method=POST action=inhoud_ritmelding_look.php>

//inhoud formulier
<a href='inhoud_ritmelding_look.php?action=submit'>Bekijken en versturen</a>

</form> ";
}
?>

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hij verzend niets omdat het de vars kwijt is die opgegeven zijn. Je kunt hier wel wat aan doen;

PHP:
1
<a href='inhoud_ritmelding_look.php?action=send&var1=$var1&var2=$var2'>

Enz..
Aangezien dit nogal een ranzige oplossing is, is het aanbevolen om met sessions te werken. Kijk in de manual voor meer info hierover.

offtopic:
Verder kan ik je sterk aanraden om met register_globals = off te werken. Je kunt je eigen er hier in verdiepen

[ Voor 51% gewijzigd door Boomerang op 10-02-2003 14:27 ]

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 15:22
bedankt boomerang, alleen jou oplossing werkt toch niet denk ik want in sommige variabelen komen spaties te staan dus dan werkt dat toch niet? Ik ga het met sessions proberen.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-08 15:16

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Eventueel kan je alles in je bevestigingsscherm ook in een hidden form neerzetten. Op deze manier kan je de gegevens met een nieuwe formsubmit weer uitlezen.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19

crisp

Devver

Pixelated

Je kan ook het hele form weer echo-en (al dan niet met de velden readonly), en er voor zorgen dat je linkje het form weer post, maar dan met een andere waarde in $action (Ik zet mijn action meestal in een hidden formveld zodat ik geen get en post vars door elkaar heen hoef te gebruiken; met javascript kan je prima die waarde wijzigen en vervolgens het form submitten).

Intentionally left blank