Toon posts:

Thunderbird cooling, Radeon 64DDR en 5.1 sound

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ga een Thunderbird 800 Abit KT7 (non-raid) kistje bouwen. Drie vragen:

1) Ga denk ik niet oc-en (kan gloof ik niet eens zo goed met dondervogels of niet?) en als ik het zou doen niet erg extreem.
Is onderstaande unit van Computer9000 genoeg?
Coolermaster DP5-6H51, Intel AMD K6 t/m 1,2Gh, Socket A tot 1,2Ghz

Of kan ik er beter deze in zetten:
CB5-5G12 - Coolermaster Koppercooler Intel/AMD tot 1,2Ghz

Ik hoef geen pakken melk te bewaren in me kist.

2) Gaat een Radeon 64 MB DDR oem goed lopen op dit systeempje? (d.w.z. als ik de waslijst bij http://www.apushardware.com/faqs/kt7faq/kt7faq.htm in acht neem).

3) Iemand al een Creative 5.1 kaart in zo'n kistje?

Groet'n en bedankt

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Eynstein zeker? :)

alleen je hebt 2 dezelfde coolers daar staan, dus het verschil zal niet zo groot zijn. Vraag trouwens gelijk aan Noud of hij de Thunderbird wil unlocken voor je >:)

oh wacht er staat een naam, heb je dit al gelezen? http://www.tweakers.net/shopsurvey.dsp?LeverancierID=1179

www.eynstein.nl ga daar ook maar eens kieken. http://www.tweakers.net/shopsurvey.dsp?LeverancierID=294

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:46

Floor-is

5.2

Het spijt me zeer, maar als je nu eens gewoon de zoekmachine gebruikt, of gewoon bestaande topics leest, dan weet je het antwoord op 2 van je drie vragen al.

De Thunderbird is een prima overklokker, het is dan wel geen celeron, maar met de 800Mhz is het behalen van 950+ snelheden geen uitzondering. Hiervoor gebruik je _geen_ coolermaster dingetjes, maar koop je een echte fan, zoals een Alpa of een Global Win, misschien een Borg koeler of een Twister CU. Je kunt het ook wat goedkoper doen met een Golden-Orb achtige, die zijn ook redelijk goed te noemen.

Wat voor geheugen ga je gebruiken, dat is wat ik me dan altijd afvraag, mooie componenten met simpel OEM geheugen is zo ontzettend zonde. De meeste OEM modules zijn namelijk gewoon cas3 en vreselijk traag vergeleken met brand-on brand geheugen.

Voor je vraag over de SoundBlaster: euh ik niet, maar ik geloof ook niet dat die vraag hier echt thuishoort.

Even voor de duidelijkheid: Ik heb zelf een Tbird 800@1070, met een prutkoelertje (maar het werkt wel) want ik wacht nog op mijn Alpha 6035MFC+60mm Delta fan. Hierin zit dus Micron PC133Cas2 6ns geheugen (talking about speed ... Whoohoo!)

Bericht hierboven

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Floris, ga de coolers verder uitchecken (trouwens wel een en ander gezocht, meestal gematigd negatief over thunderbird oc-en).

Dacht eerst goedkope reepjes erin te doen (2x128MB PC 133 7 ns) maar zal nog eens overwegen wat meer uit te geven ervoor.
Aan de andere kant, voor gaming op wat hogere resolutie lijkt de videokaart toch de bottleneck te zijn dus weet niet of het echt waard is veel aan memory te spenden.

hjs, ik verwacht geen pizza-rapido bezorging... wel heel scherpe prijzen.

groet'n

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:21
kermit
ik heb me cpu en mobo en videokaart en
coolermaster vam 29,50 allemaal bij eynstein gekocht
had em volgende dag in huis
eynstein wilde em ook voor unlocketn
hebben we perfect gedaan...met iets anders als potloodstreep :)

PVoutput

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:21
owja
Coolermaster DP5-6H51,

me tbird 800@900 word 42graden met koe

en 27 graden idle...je krijg hem er niet op zomaar...maar dit is heeel makkelijk..

je hebt een lipje dat ergens onder moet..
die moet ne iets verbuigen..
en dan perfect :D

PVoutput

Pagina: 1