[probleem]
Ik probeer vanuit een Redhat 7.3 bak een nfs-share te mounten. (Deze share is aangemaakt op een SunOS 5.8 server (solaris)).
Het mounten gaat op zich prima. Maar het kopieeren van een grote file lukt niet!
Het kopieer-commando kan niet meer onderbroken worden met ^C. Ik moet echt op een tweede shell het kopieeren killen.
[setup solaris]
Deze shared een directory op haar lokale schijf (/RAID1/testfolder):
Ik heb het bestand /etc/dfs/dfstab alsvolgt ge-edit:
Daarna heb ik daar het commando
[setup linux-bak]
Ik maakte een directory '/mnt/solaris'.
Daarna geef ik het commando:
Vervolgens maak ik een file'tje aan van 10 mb met het commando:
Wanneer ik deze file kopieer met het commando:
gaat het mis! Het kopieer-commando is niet meer (op een normale manier) te stoppen. Ook de rest van het netwerk wordt plots een stuk trager.
Heeft iemand een idee wat hier mis kan gaan?
Er zitten overigens geen firewalls tussen de twee computers!
Ik probeer vanuit een Redhat 7.3 bak een nfs-share te mounten. (Deze share is aangemaakt op een SunOS 5.8 server (solaris)).
Het mounten gaat op zich prima. Maar het kopieeren van een grote file lukt niet!
Het kopieer-commando kan niet meer onderbroken worden met ^C. Ik moet echt op een tweede shell het kopieeren killen.
[setup solaris]
Deze shared een directory op haar lokale schijf (/RAID1/testfolder):
Ik heb het bestand /etc/dfs/dfstab alsvolgt ge-edit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| # Place share(1M) commands here for automatic execution # on entering init state 3. # # Issue the command '/etc/init.d/nfs.server start' to run the NFS # daemon processes and the share commands, after adding the very # first entry to this file. # # share [-F fstype] [ -o options] [-d "<text>"] <pathname> [resource] # .e.g, # share -F nfs -o rw=engineering -d "home dirs" /export/home2 #share -F nfs /var/dax/xfs share -F nfs -o rw /RAID1/testfolder |
Daarna heb ik daar het commando
code:
gegeven.1
| shareall |
[setup linux-bak]
Ik maakte een directory '/mnt/solaris'.
Daarna geef ik het commando:
code:
1
| mount -t nfs solarisbak:/RAID1/testfolder /mnt/solaris |
Vervolgens maak ik een file'tje aan van 10 mb met het commando:
code:
1
| dd if=/dev/zero of=/tmp/10mb count=20480 |
Wanneer ik deze file kopieer met het commando:
code:
1
| cp /tmp/10mb /mnt/solaris |
gaat het mis! Het kopieer-commando is niet meer (op een normale manier) te stoppen. Ook de rest van het netwerk wordt plots een stuk trager.
Heeft iemand een idee wat hier mis kan gaan?
Er zitten overigens geen firewalls tussen de twee computers!