Toon posts:

netwerk documentatie

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
een klant van ons wil zijn netwerk gedocumenteerd hebben aan de hand van IEEE standaarden en er bovendien een grafisch overzicht in VML bij hebben

heeft iemand een idee welke IEEE standaard bedoeld kan worden?

de focus is om gericht op security, configuration, settings enc.

Verwijderd

Bedoel je Hardwarematig of softwarematig?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:03

Exirion

Gadgetfetisjist

www.ieee.org

De bekendste voorbeelden van hardware specs zijn wel Ethernet en Wireless Ethernet (802.3 en 802.11).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
zowel hardwarematig als softwarematig...

yep de ieee site heb ik al bezocht evenals google etc etc, ik kan het maar niet vinden - misschien dat een netwerkbeheerder toevallig weet om welk ieee document het gaat?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:03

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 13:14:
misschien dat een netwerkbeheerder toevallig weet om welk ieee document het gaat?
Ik neem dat ie gewoon alle protocollen/technologieen bedoelt die in het netwerk gebruikt worden. Dus als je bijvoorbeeld Ethernet, WiFi en Bluetooth gebruikt en allerlei software IEEE protocollen dan wil ie daar de documentatie van zien.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Als hij zelf weet waar hij over praat heeft ie vast wel iets meer gezegt / geschreven dan alleen 'IEEE standaarden' (dat zijn er namelijk nogal wat, zoals je zelf al hebt ondervonden).

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik nog even verder zoek in de hooiberg :|

Verwijderd

Ik denk dat hij inzichtelijk te krijgen hoe zijn netwerk software matig is geconfigureerd. Dus op papier hoe bijvoorbeeld de active directory is geconfigureerd. Bijvoorbeeld voor recovery. Ik heb wel eens gehoord dat er vragenlijsten zijn die je beantwoord waarna je een verhaal krijgt hoe je active directory in elkaar zit. Ik weet niet waar je dit kan vinden en of dit ook aan standaarden is gelinkt.

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
Exirion schreef op 10 februari 2003 @ 13:17:
[...]

Ik neem dat ie gewoon alle protocollen/technologieen bedoelt die in het netwerk gebruikt worden. Dus als je bijvoorbeeld Ethernet, WiFi en Bluetooth gebruikt en allerlei software IEEE protocollen dan wil ie daar de documentatie van zien.
lijkt mij ook, maar waarom die dat nu perse in dit formaat wil zien is mij onduidelijk.

Verwijderd

Bestaat er een mogelijkheid dat de klant zomaar met wat termen is gaan gooien om 'professioneel' over te komen?
Pagina: 1