[NAV2003] Diskette-station wordt continu aangeroepen

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Repeat64
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-01 18:54
Ik heb sinds kort NAV2003Pro geïnstalleerd. In eerste instantie ging alles prima, maar sinds kort wordt na het booten mijn diskette-station continu aangeroepen (net als tijdens het booten, maar dan dus continu). Dit vertraagd het systeem behoorlijk. Het gaat pas weg als ik de auto-protect optie uitzet. Zet ik deze optie daarna weer aan, dan wordt het aanroepen gewoon hervat. Het zit 'em dus echt ergens in NAV2003. Op de site van Symantec heb ik niets kunnen vinden wat hierop lijkt (knowledge base).

:/ Misschien lost een live-update van NAV het probleem binnenkort vanzelf op, maar als iemand een idee heeft, hoor ik het graag :/

Check hier mijn Specs

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 09:29

Schonhose

Retro Icoon

Waarschijnlijk checkt NAV of er een floppy in zit. Als er 1 inzit haal hem er dan eens uit......

Zal wel een optie inzitten dat je de floppy-drive buiten beschouwing laat. (Wie gebruikt die dingen nog????)

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• Repeat64
Er zit helemaal geen floppy in de drive. Als je een PC boot, dan wordt ook altijd ff gekeken of er een floppy in de drive zit om van te booten (uitgaande van de standaard boot-order in de BIOS). De drive "tikt" dan een paar keer en daarna wordt geboot van HD of CD. NAV2003 laat nu continu de drive "tikken".

Check hier mijn Specs

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:24
anders disable je je disk station in de auto protect opties.
Gewoon niet laten scannen.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Repeat64
Het uitzetten van de beide opties onder Options-->Auto-Protect-->Advanced heeft geen enkele zin. Hij blijft continu tikken op de a:\

Check hier mijn Specs

Verwijderd

Dat is normaal bij deze virusscanner, zeer iritant he
bij mij doet ie dat alleen bij opstarten afsluiten

• Repeat64
Ik kan me voorstellen dat er tijdens het opstarten en afsluiten ff naar de floppy gekeken word, maar toch niet continu.

Check hier mijn Specs

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 16:56
NAV kijkt bij het opstarten en bij het afsluiten van windows of er een floppy aanwezig is. Als er bij het afsluiten een floppy in zit wordt je vriendelijk verzocht deze te verwijderen.
Dit is gewoon voor de veiligheid. Persoonlijk heb ik hier niet zo heel veel last van.

Offtopic:
Mijn boot-order is FDD->CDROM->HDD. Ofwel ik kan booten vanaf een floppy, als die er niet in zit boot hij vanaf cd en als die er niet is dan pas van HDD.
Het duurt allemaal wat langer, maar ik vind het vervelender dat als ik weer eens een bios wil flashen of als ik windows eens opnieuw wil installeren dat ik dan het bios weer in moet om die boot-order te veranderen.
Ik persoonlijk zou er dus niet mee zitten dat NAV even naar de flop kijkt..... maar goed als je dat niet prettig vind zou ik als ik jou was dan maar op zoek gaan naar een andere virusscanner (tenzij je het uit kan zetten in NAV, maar dat weet ik zo niet)

Verwijderd

Hoi,

Ik heb dus precies hetzelfde probleem sinds dit weekend...
Heeft ondertussen iemand al een oplossing gevonden?

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 16:05
ik denk dat er dus geen oplossing voor is eigenlijk...

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08 11:05

Coolhva

Dr. Zero Trust

heb je geprobeerd om, als hij probeert je floppydrive te scannen, een floppy erin te doen en dan wachten totdat het lichtje uit gaat.

Haal da de floppy er weer uit. Doet hij het nu wel goed?

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Kijk eens of er nergens toevallig een snelkoppeling staat naar een bestand op diskette, dus ook in het startmenu je documenten/onlangs geopend even leeghalen. Misschien dat het helpt.

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Coolhva schreef op 12 June 2003 @ 10:16:
heb je geprobeerd om, als hij probeert je floppydrive te scannen, een floppy erin te doen en dan wachten totdat het lichtje uit gaat.

Haal da de floppy er weer uit. Doet hij het nu wel goed?
Heb ik geprobeerd, maar zodra je de floppy eruit haalt, gaat hij na een aantal minuten gewoon weer "lekker" ratelen...

Verwijderd

RawPeanut schreef op 12 June 2003 @ 10:28:
Kijk eens of er nergens toevallig een snelkoppeling staat naar een bestand op diskette, dus ook in het startmenu je documenten/onlangs geopend even leeghalen. Misschien dat het helpt.
Nope...Het ligt echt een norton antivirus....zie topic starter....

Verwijderd

Schmoove schreef op 14 February 2003 @ 09:38:
NAV kijkt bij het opstarten en bij het afsluiten van windows of er een floppy aanwezig is. Als er bij het afsluiten een floppy in zit wordt je vriendelijk verzocht deze te verwijderen.
Dit is gewoon voor de veiligheid. Persoonlijk heb ik hier niet zo heel veel last van.
Klopt helemaal. Prima veiligheid.
Zijn probleem is dat het aanspreken van de FDD continue gebeurd. Heb ik ook wel eens gehad. Kon niet achterhalen waarom. Gewoon NAV eraf en opnieuw installeren. Dat hielp bij mij.

• party42
ik vind deze tip ook wel goed
Ik bedenk me namelijk dat het probleem zich bij mij nog niet zo lang voordoet, namelijk sinds mn vriendin achter de pc heeft gezeten. Zij bewaard al haar docjes inderdaad op DISK dus het kan heel goed zijn dat er nog ergens een verwijzing staat die NAV checkt...

Verwijderd

IK heb al van alles geprobeerd....nav 2003 er al 5x opnieuw opgezet, ga vanavond maar weer eens nav 2002 proberen...

Verwijderd

party42 schreef op 13 June 2003 @ 09:47:
ik vind deze tip ook wel goed

[...]

Ik bedenk me namelijk dat het probleem zich bij mij nog niet zo lang voordoet, namelijk sinds mn vriendin achter de pc heeft gezeten. Zij bewaard al haar docjes inderdaad op DISK dus het kan heel goed zijn dat er nog ergens een verwijzing staat die NAV checkt...
Houd NAV ook een lijst met geopende bestanden bij dan>?

Verwijderd

NAV 2002 heeft hetzelfde probleem...ik word er helemaal gek van!

Verwijderd

Direct al? Of pas nadat je hem helemaal hebt geupdate?

Je kan natuurlijk ook overwegen een andere AV te gaan gebruiken. Het is niet alsof NAV het beste is wat er is, dus je hoeft je niet druk te maken dat een andere AV minder detecteert, eerder omgedraaid

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 juni 2003 @ 14:43:
Direct al? Of pas nadat je hem helemaal hebt geupdate?

Je kan natuurlijk ook overwegen een andere AV te gaan gebruiken. Het is niet alsof NAV het beste is wat er is, dus je hoeft je niet druk te maken dat een andere AV minder detecteert, eerder omgedraaid
Hij begint te klagen na een reboot (dus na een update).
Welke andere antivirus raad jij me aan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 14:56:
[...]

Hij begint te klagen na een reboot (dus na een update).
Welke andere antivirus raad jij me aan?
Kaspersky of McAfee.
Goede detectionrate(ook van backdoors), snel met nieuwe virii, goede unpackers.

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Staan er in het register of de 1-of-andere history verwijzingen naar A: ? Misschien rommel in je Temp mappen (zowel onder Windows map als per gebruiker) Recente programma's. Of taakplanner? Of Office Recent. De prullenbak, het startmenu? Geschiedenis? Drivertje van A:\ geinstalleerd? Autorun, met TweakUI op A: disablen...

[ Voor 36% gewijzigd door _XipHiaS_ op 14-06-2003 17:29 ]

Verwijderd

_XipHiaS_ schreef op 14 June 2003 @ 15:31:
Staan er in het register of de 1-o- andere history verwijzingen naar A: ? Misschien rommel in je Temp mappen (zowel onder Windows map als per gebruiker) Recente programma's. Of taakplanner? Of Office Recent. De prullenbak, het startmenu? Geschiedenis? Drivertje van A:\ geinstalleerd? Autorun, met TweakUI op A: disablen...
Het is pas na een update. Daarnaast zijn de 2k3 security producten van Symantec bijzonder buggie. Waarbij dit niet de eerste keer zou zijn dat het na updaten nog erger wordt.

• _XipHiaS_
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 juni 2003 @ 15:43:
[...]

Het is pas na een update. Daarnaast zijn de 2k3 security producten van Symantec bijzonder buggie. Waarbij dit niet de eerste keer zou zijn dat het na updaten nog erger wordt.
Hoogst irritant, heb het ook wel 's gahad, niet met Norton, tenminste zo leek het, maar na een goede cleanup was het over. Heb er nu nooit meer last van want heb er nu geen fdd meer inhangen :D.

Verwijderd

_XipHiaS_ schreef op 14 June 2003 @ 15:31:
Staan er in het register of de 1-o- andere history verwijzingen naar A: ? Misschien rommel in je Temp mappen (zowel onder Windows map als per gebruiker) Recente programma's. Of taakplanner? Of Office Recent. De prullenbak, het startmenu? Geschiedenis? Drivertje van A:\ geinstalleerd? Autorun, met TweakUI op A: disablen...
Alles al nagekeken....noppes...

• _XipHiaS_
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 juni 2003 @ 16:59:
[...]

Alles al nagekeken....noppes...
Misschien kun je op de een of andere manier traceren wie de drive aanspreekt, met behulp van taakbeheer/processen? Of misschien weet iemand een ander programma of manier om dat na te trekken?

In voorgaande OSen zat dacht ik de mogelijkheid om de fdd na te trekken uit te zetten, dacht niet dat XP dat nog had.

Misschien kun je met Run\msconfig ->enter nog opstartprogramma's achterhalen (Opstarten) of Services of (heel onwaarschijnlijk) iets bij win- of system.ini.....

Alle Autoplay troep met zowel TweakUI of soortgelijke util en/of Automatisch Afspelen opties (r-klik op de drive) 1 voor 1 uitgezet?

[ Voor 11% gewijzigd door _XipHiaS_ op 14-06-2003 17:36 ]

Verwijderd

HOERA HOERA!!!
Ik heb al het bovenstaande gebrobeerd, maar het leverde helaas niets op. Ik heb zelfs alle opstartprogramma's in msconfig gedisabled, maar nog bleef de floppy drive ratelen.
MAAR....Ik heb het probleem opgelost, en als volgt.

* Start de pc op in veilige modus
* Ga naar start, bla bla bla, apparaatbeheer en verwijder de diskettestation en de standaardiskettestation controller
* reboot het systeem en log gewoon in
* het systeem vind de 2 verwijderde dingen weer...
* reboot nogmaals en ga weer naar de veilige modus
* doe een defragmentatie...
* reboot het systeem en log gewoon in.
* TADA!!! het probleem is weg!

vraag mij niet hoe het kan, maar het is echt zo.
Wat mij wel opvalt, is dat de defragmentatie in veilige modus ongeveer een half uur duurde, terwijl als ik hem gewoon opstart, de defrag maar 5 min duurt..

HEEL VAAG!

• party42
fok
je was wel wanhopig ofniet? Radicale oplossing...

janjanjan = tweaker...
:)

Verwijderd

Wat ik me nu afvraag...Heb je NAV legaal?
Ok, het is een leuke uitdaging, maar NAV is echt niet goed genoeg voor al die moeite.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 20:57:
Wat ik me nu afvraag...Heb je NAV legaal?
Ok, het is een leuke uitdaging, maar NAV is echt niet goed genoeg voor al die moeite.
Het gaat mij er gewoon om, dat ik mij niet de les laat lezen door mijn pc.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 21:14 ]

Pagina: 1