Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Abit KT7 Capacitor eraf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik deed net mijn kast open en vond daar de "cap" van een van de capacitors die onder de processor zitten. Het ding zelf zit er nog gewoon op maar het kapje is er dus vanaf. Ik weet niet hoelang dit kapje er al af is maar er zit al wel wat stof aan het gedeelte waar ie dus eers opheen zat.

Mijn vraag is: Is het erg dat dit kapje er af is en zo ja, wat moet ik nu doen? Ik weet niet hoe lang hij er al af is, maar ik heb nog geen (stabiliteits) problemen ondervonden.

Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com/reviews/AK75/capacitors.jpg
(dit is niet mijn mobo)
(even om aan te geven wat er nu af is, die dikke dingen onder de socket)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 12:48 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat is inderdaad ongezond. Voor zowel de mobo als jou (licht toxisch)..

Maar je kunt gewoon nieuwe condensatoren bij de elektroboer halen of, als je nog garantie hebt (< 3 jaar oud), de hele mobo inruilen :)

In principe dragen condensatoren grotendeels bij aan de stabiliteit en aan bescherming tegen over- en ondervoltages.

Verwijderd

Topicstarter
Is het moeilijk om zo'n condensator zelf te vervangen? Aangezien ik totaal geen soldeer ervaring heb lijkt me het geen goed idee. Maar aangezien ik deze computer gewoon niet kan missen...

Wat zijn voor mij de mogelijkheden om dit zo snel mogelijk te fixen?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je geen handige vader cq broer(tje) bijhanden? Anders flikst een welwillende elektroboer dat wel even voor je :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand toevallig een adresje in Hilversum waar ik dit kan laten doen?

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-11 00:26
Als je ze vervangt, kun je 't beste ze allemaal laten vervangen, want vroeg of laat gaat de rest ook kapot. 't Is namelijk inferieur materiaal.

Op de frontpage liep er pas nog een topic over: Lekkende condensators vaak nekslag voor moederbord

't Lijkt erop dat Abit 't bordje omruilt, ook al heb je geen garantie meer (>3 jaar). Nadeel is dat 't lang kan duren.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nice artikel, had ik nog niet gezien, thanx :)
Effe in de Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen vrotten :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 10-02-2003 14:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
damn... die condensatoren op dat plaatje in dat artikel zijn precies dezelfde als ik op mijn bordje heb...

Ik heb al een mailtje naar max@abit.nl verstuurd over garantie... hopenlijk gaat mijn bordje nog eventjes mee want ik heb hem echt nodig.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

BalusC schreef op 10 February 2003 @ 13:48:
Heb je geen handige vader cq broer(tje) bijhanden? Anders flikst een welwillende elektroboer dat wel even voor je :Y)
Weet ik niet of ze dat willen doen hoor...
Kt7 weer?... ai ai.. btw zie ook [rml][ EL] Condensators meten op kapot zijn?[/rml]

vervangen misschien?:
Mobo stuk. Na elco vervangen nog steeds niks
[rml][ MOBO] Abit KA7/KA7-100 ElcoŽs succesvol vervangen[/rml]
Pagina: 1