[C++] PNG op een dialoogvenster

Pagina: 1
Acties:

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 11:58
Heeft iemand enig idee hoe ik een PNG op een dialoogvenster kan tekenen.
Ik programmeer in MS Visual C++, maar ik heb dus echt geen idee hoe ik dit moet doen.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

kan niet, je kunt wel een bitmap als resource meecompilen, en die dan over je window heen tekenen met BitBlt

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:46

The End

!Beginning

.oisyn schreef op 10 February 2003 @ 13:39:
kan niet, je kunt wel een bitmap als resource meecompilen, en die dan over je window heen tekenen met BitBlt
Je kan alles wat je wilt over een dialoog heen tekenen.
Hier is een lib waarmee je PNG's kan laden:
http://www.libpng.org/pub/png/
en hoe het moet:
http://www.codeproject.com/bitmap/cximaGE.ASP

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

The End schreef op 10 February 2003 @ 13:59:
[...]

Je kan alles wat je wilt over een dialoog heen tekenen.

Nee, alleen een bitmap. Je kunt natuurlijk wel je PNG inladen en die dan converteren naar een bitmap, zoals in de door jouw aangehaalde voorbeelden gedaan wordt, maar dat ontkende ik ook niet ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Schmoove
Ik zal eens kijken of dit wil lukken. Bedankt alvast.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

.oisyn schreef op 10 februari 2003 @ 15:17:

[...]

Nee, alleen een bitmap. Je kunt natuurlijk wel je PNG inladen en die dan converteren naar een bitmap, zoals in de door jouw aangehaalde voorbeelden gedaan wordt, maar dat ontkende ik ook niet ;)
Bijdehand ventje! Ik mag aannemen dat de TS dat ook bedoelde ;)

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Verwijderd

oisyn - wat betekent dat je ook geen OGG's kan afspelen via DirectSound omdat 't niet gesupport wordt ..? (je zult 't toch eerst moeten decoderen jah) :)

Miereneuker ;)

Edit:
Ja "Miereneuker" ja, ik ga er tenminste vanuit dat dit slechts een enkele mier is die je neukt en niet een hele familie - in welk geval het "MiereNneuker" zou zijn ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 02:33 . Reden: Miereneuker comment ;) ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Korben schreef op 10 February 2003 @ 20:59:
[...]
Bijdehand ventje! Ik mag aannemen dat de TS dat ook bedoelde ;)

Nou ja ligt er natuurlijk aan. Als het puur een plaatje is om op de dialog te tekenen dan is het veel handiger om het gewoon als bitmap resource mee te compileren. Dan staat het rechtstreeks in je executable en heb je dus ook geen last van externe files.

Ok, je kunt de PNG natuurlijk ook als binary resource compileren, maar waarom zou je dan niet gewoon een bitmap gebruiken? Dat scheelt weer een vertaalslag, plus nog de library die nodig is om de PNG data om te zetten
Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 02:31:
oisyn - wat betekent dat je ook geen OGG's kan afspelen via DirectSound omdat 't niet gesupport wordt ..? (je zult 't toch eerst moeten decoderen jah) :)
zie boven :)

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Op m'n site staat onder downloads m'n eigen PNGlib (een assembler implementatie, ~11kb, alleen decoder, geen encoder). In het pakket zitten ook 3 C(++) voorbeeldjes om een PNG te laden (file, resource of custom) op een normaal window (werkt het zelfde voor dialogs).

[ Voor 3% gewijzigd door madwizard op 11-02-2003 11:29 ]

www.madwizard.org

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Om maar ff door te mierenneuken (ja, wel met extra N ertussen... nieuwe spelling):

Met BitBlt kun je wel een bitmapje naar een device context toveren, maar houdt wel in je achterhoofd dat je dan het alpha-kanaal uit de PNG kwijtraakt. Dus alleen als je zeker weet dat je nooit iets met het alpha-kanaal gaat doen, kun je BitBlt gebruiken.

日本!🎌

• Schmoove
Nou met CxImage will het niet echt lukken....... krijg dat ding niet aan me project gelinkt. Ik zal ongetwijfeld iets fout doen.
Met een class die ik ergens anders vond (CPicture) is het me wel gelukt JPG en GIF plaatjes op m'n dialoog te tekenen.

Als iemand me even op weg kan helpen met CxImage, GRAAG!!! :)
Dan kan ik ook die PNG stuff erin verwerken.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

_Thanatos_ schreef op 11 februari 2003 @ 15:17:
Met BitBlt kun je wel een bitmapje naar een device context toveren, maar houdt wel in je achterhoofd dat je dan het alpha-kanaal uit de PNG kwijtraakt. Dus alleen als je zeker weet dat je nooit iets met het alpha-kanaal gaat doen, kun je BitBlt gebruiken.

En daar heb je AlphaBlend () en TransparentBlt () voor ;)

Pagina: 1